Suomalaisia lastenvaatteita 2-vuotiaalle

  • Viestiketjun aloittaja Vaatekato
  • Ensimmäinen viesti
Vaatekato
Olen työvoimapoliittisista, ihmisoikeudellisista ja ekologisista syistä ostanut lapselleni pääasiassa kotimaisia vaatteita, etenkin Marlonin Miniciraf-tuotteita. Nyt enää suurimmat (92 cm) Marlonin vatteista sopivat parivuotiaalleni. Tuttaa, Vendiä ja Finnwearia olen ostanut satunnaisesti, vaikka vatteet käsittääkseni suurimmaksi osaksi valmistetaankin ulkomailla. Aution neule näyttää nettisivujen mukaan lopettavan. Osaisiko joku neuvoa kotimaassa valmistettuja lastenvaatemerkkejä n. 95 cm:n koosta eteenpäin?
 
oisko näistä iloa
Olisko näistä jotain apua? Joudut kyllä itse vähän tekemään salapoliisityötä, ihan kaikista en oo varma valmistusmaasta... Ja aika monella vaatteet taitaa olla jotain vähän spesifiä, uusretroa tms ja monesti myös uniikkeja ja siksi aika hintavia...

www.punainennorsu.fi
www.unq.fi
www.muru.fi
www.ruskovilla.fi
www.tepsut.fi (kengät)
www.pikkustikkari.fi
www.lastenmetsola.fi (useita skandinaavimerkkejä, myös suomalaisia esim. ilonapuoti, joudut kyllä itse selvittelemään valmistusmaat, en valitettavasti tiedä...)
www.jutta.fi (Jutta Design)

www.kakara.fi (valmistetaan Virossa mutta suunnitellaan Suomessa, onhan sekin jotain?)
Marimekko - en tiedä missä valmistetaan mutta sama homma, työllistää ainakin suomalaisia (myös nuoria) suunnittelijoita

Taitavat melkein SUomessa valmistetut lastenvaatteet nykyään olla pienten käsityöpuotien tuotoksia - vai tietääkö joku isompia, Suomessa valmistettuja merkkejä?
 
täälläkin
Myymälä Tampereella lähellä Särkänniemeä:
Kalikoo
http://hermes.gagar.fi/epages/TP.sf/?ObjectPath=/Shops/03112007-22876

Ja onhan noita muitakin paljon vastaavia pikkuputiikkeja.
 
käsitöitä
käsityöläisiltä voi tilata mittatilaustyönä, jos rahaa riittää. netissä on paljon sellaisia käsityöläisiä ja toreilla tapaa myös. sillä tavoin voi tukea paitsi suomalaista työtä, myös ihan oman seudun käsityöläisiä :)

ekologisesta näkökulmasta kannattaa huomioida materiaalit myös. itse en näissä ihan valveutunut ole, mutta suosin villavaatteita niiden hengittävyyden, itsepuhdistuvuuden ja monikäyttöisyyden vuoksi ja vältän polyesteri ym. sekoitevaatteita.
 
Artjärveltä
Ruskovillan nettisivulta lainattua:

"Ruskovilla-tuotteet syntyvät kotimaisella työllä suunnittelusta, kaavoituksesta ja materiaalin neulonnasta alkaen aina ompeluun ja viimeistelyyn saakka. Tästä kertoo tuotteillemme myönnetty avainlipputunnus. "
 
vaatteita
www.wilmis.com löytyy kotimaassa valmistettuja mm. kimperiä, punaista norsua ja marakattimarssi on myös sinne tulossa. Metsolan vaatteet ovat kotimaisia, mutta nyt en ole varma ommellaanko enää kotimaassa.
 
joanna13
hei, kalikoosta ole tilannut postitse t-paitoja,hyvin on palvelu pelannut. On ollut mm vanhan sataman naisten messuilla myymässä. kannattaa siis kysellä missä tapahtumissa kiertävät
 
Kotimaisen kannalla
Taminex suunnittelee ja valmistaa suomalaisia lastenvaatteita suomalaisista kankaista
alusta loppuun Suomessa. Kokoja 50-170 cm:lle, tilauksesta myös isommille.
Värivalikoima laaja, asiakkaan toiveita kuunnellaan! Laatu-hintasuhde kohdallaan!
Kannattaa kurkata osoitteessa Kotimaiset Taminex lastenvaatteet





Olen työvoimapoliittisista, ihmisoikeudellisista ja ekologisista syistä ostanut lapselleni pääasiassa kotimaisia vaatteita, etenkin Marlonin Miniciraf-tuotteita. Nyt enää suurimmat (92 cm) Marlonin vatteista sopivat parivuotiaalleni. Tuttaa, Vendiä ja Finnwearia olen ostanut satunnaisesti, vaikka vatteet käsittääkseni suurimmaksi osaksi valmistetaankin ulkomailla. Aution neule näyttää nettisivujen mukaan lopettavan. Osaisiko joku neuvoa kotimaassa valmistettuja lastenvaatemerkkejä n. 95 cm:n koosta eteenpäin?
 
Viimeksi muokattu:
VIERAILIJA
IHANIA SUOMALAISIA KIRSIKANKUKKA-JUHLAVAATTEITA LAPSILLE LÖYTYY TANSSIVA LANKA -NIMISESTÄ NETTIKAUPASTA.

AUTION NEULEELTA OLEN PALJON TILANNUT MYÖS IHANIA VAATTEITA.

KAUPPOJEN HYLLYJEN TUOTTEISTA DELFFI-UIMAPUVUT ON SUOMALAISIA
 

Yhteistyössä