Hae Anna.fi-sivustolta

Suomalaisuudesta, "mutta kun MINÄ en tarvitse ehostusta"...ja muuta kivaa ;)

Viestiketju osiossa 'Kauneus ja kosmetiikka' , käynnistäjänä mutta kun MINUN MIEHENI on sitä mieltä..., 10.10.2009.

1. Sittenhän olet ihan catwalk-huippumallien näköinen, ja voit surutta pitää sellaista!

2. tottta Vierailija

niin niillä cat walkien malleilla näkyy tosiaan yläosat aika luisen näköisinä ja median mielestä sellainen on hienoa ja tavoiteltavaa, ja alaosat on olleet peittävämpiä viime aikoina joten ei väliä onko siellä enemmän vai vähemmän peppua ja reittä.

3. tiukkis-tiina Vierailija

Tuli noista mitoista mieleen, että voi kuinka monta kertaa olen harmitellut sitä, että D-mitoituksella ei tahdo saada enää vaatteita ellei jotain mummojakkuja oteta lukuun. Mulla on sillä tavalla jännä kroppa, että olen yhtä aikaa pieni, mutta muodokas. Rinnat ovat pienet, mutta rintojen, lantion ja harteiden välinen erotus muodostaa ihan kivat kaaret. Ja kun vielä harrastan liikuntaa ja on tullut lihasta, eivät reiteni ja hartaini tahdo mahtua aina tavallisiin koon 36 ja 38 vaatteisiin. Esim. kauluspaidoissa on pakko ostaa hartioiden takia koko 40 tai 42 ja olkasaumathan sitten roikkuvat kyynärpäissä ja paidan helma on polvissa....

Sen sijaan ostamissani vanhoissa D-mitoituksen vaatteissa kolmosella alkavat koot sujahtavat kivasti päälle. Pitäisi olla joko tosi kapea ja muodoton, taspaksu pötkä tai sit todella ylipainoinen. Ärsyttää, kun joskus jossain hennesin teinivaatteissa ei tahdo istua ja mahtua mikään koko, ja seuraava vaihtoehto olisi joku hemmetin XL Girls.

4. gerda Vierailija

Ei tarvitse kenenkään muunkaan. Minä teetin hääpukuni ompelijalla, ja kankaineen (kalliit ja paljon) koko hoito maksoi 600 euroa. Ei se vaatteiden teettäminen niin kallista ole, jättää vain muutaman heräteostoksen tekemättä.

Kokonaan toinen juttu on se, että hyvän ompelijan löytäminen on kiven takana.

5. gerda Vierailija

Miettikääpä vaikka Keira Knightleyä.

6. gerda Vierailija

Sama vika. Kivasti sitten vaatteet, jotka mahtuvat reisistä ja hartioista päälle, lepattavat vyötäröltä. Kauhistuin kerran viime kesänä kun ostamani kesäkauluspaita pääsi käyttöön. Katsoin kotona vessan peilistä, että kylläpä näyttää hyvältä ja istuu täydellisesti. Kaupassa sitten näin itseni kokovartalopeilistä, ja voi jeesus mikä lainapeitto se paita sitten hartioiden jälkeen olikaan.

Toinen ongelma on se, että vaatesuunnittelijat tuntuvat ajattelevan, että leveäharteinen= lihava, ja rintojen kohdalla olevat muotolaskokset ovat sitten minulla 5-10 senttiä rintojen alapuolella, kun ilmeisesti harteikkaalla naisella pitäisi olla paitsi isot, myös riippuvat tissit.

7. tuttua juttua Vierailija

tuttuja on koko-ongelmat. helppoahan se olisi olla tyylikäs, jos olisi sellainen kroppa, jolle vaatteet on suunniteltu.

8. muodot on vaan Vierailija

Helpompaa vielä, jos ne suunniteltaisiin oikeille käyttäjille, eikä niille homomiesten suosimille malli-lankuille :)

9. dfsgdfg Vierailija

Ei kai suurelle osalle istuvia massavaatteita ole edes mahdollista tehdä oli suunnitteluperiaate mikä hyvänsä, niillä joilla niitä muotoja on, ne ovat kuitenkin jokaisella vähän eri kohdassa...

10. gerda Vierailija

Niinpä. Sarjatuotantovaate on aina kompromissi.

11. Neitopeikko Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    4
    Tuli tämä(kin) Sensuellien ketju mieleen, kun vilkaisin eilen ilta-Sanomien lööppiä. Katsoin, että onko tuossa se Imatran kirkkoherra. Mutta eipäs! Siinähän oli Marja-Liisa Kirvesniemi! :D
    Niin, tyypillinen suomalainen nainen. No, onhan Marja-Liisalla jo ikää yli 50 ja menestykäs urheilijaura takana..

12. annelie Vierailija

=D aivan mahtavaa!

13. off-topiccaaja Vierailija

14. äitee! Vierailija

15. off-topiccaaja Vierailija

No ite olen viiskymppinen ja lähetin ton alotusviestin; tosin en pidä itteeni mummona.

Anteeks jos jotain mummoa loukkasin, mummot on mun mielestä yhtä mielenkiintosia ja viehättäviä ihmisiä ku muutkin ikäiset; ehkä tarkotin lähinnä tolla "mummo"kielellä sitä viittausta kielen kömpelyyteen, enkä suunnannu sitä mitenkään siihen että minkä ikäset sitä käyttää - mistä mä tiedän minkä ikänen ihminen tänne kulloinkin kirjottelee.

Oma kielellinen ilmasuni meni siis myös pieleen. Mua on vaan pitkään ärsyttäny se että tätä kaunista suomenkieltä väännetään tollasissa pikku sanoissa ihan tarpeettomasti; ei se mitään jos joku joskus vääntää sinne tänne ja keksii uusia omia outoja lisäsanoja, who cares -mut siis nää tällaset ällöydet on yleistyny, yhdellä toisellakin tyyliin ja kauneudenhoitoon keskittyneellä palstalla kummittelee jatkuvasti nämä: aikaS, juuriKin ja muut vastaavat. Niist on tulemassa vakiosanoja; toi aikaS menettelee vielä, siinä se S antaa tietynlaista pontta.
    Mut juuriKin on täysin peestä, koska se viittais siihen että myös muuta jotain joka on JUURI jotain, koska KIN pääte viittaa siihen, hänKIN, siis hän myös - mutta tota juuriKIN käytetään ilman et siinä ois mitään muuta.

Meillä on varmaan jonkun ajanKIN kuluttua kieli joka on melkoS täynnäKIN kaikenlaisia
    tylsyyksiäHÄN.

"Onks sulla kuvaa niistä kengistä?"
    "No se kuva on juuriKIN tässä."
    "Oli varmaan melkoS kalliit?"
    "JuuriKIN melkoS kalliit, aikaS isoKIN lovi tuli lompakkoonHAN."

16. Huoh! Ymmärrys ohoi!

17. Et kyllä ainakaan tätä "mummoa" mitenkään loukannut, ihan ot: olen itse himpun verran alle 50 ja jos sinä olet hieman yli, niin samaan mummoikäisten kastiin sitä kuulutaan:)

[viestiä moderoitu]

18. hei kuulkaa Vierailija

19. Piselle Vierailija

Eix ku siis niinx inq daa!

20. Anna.fi-moderaattori Anna-moderaattori Ylläpidon jäsen

Saadut tykkäykset:
    10
    Ei aleta ratkomaan kielioppivirheitä täällä.

21. kp...i Vierailija

Aleta ratkoa.

22. Palstaltapoistuja Vierailija

Tää on just niin tätä. Ketjussa, jossa yritetään alunperin keskustella suomalaisnaisten tyylitajusta ja sen löytämisestä, jauhetaankin hetken päästä rekkamiehistä, autoista, metsästämisestä ja kielioppivirheistä. Täällä tosiaankin ollaan valovuoden päässä tyylikkyydestä vähän joka suhteessa...

23. m,m.,mm. Vierailija

:)

24. hekotusta... Vierailija

^ ^ Kuvastaa vaan suomalaisnaisten laaja-alaista ja monipuolista ajattelua :)

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri