Suomen laki on aika raju

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="ap";23176362]Mutta pointtini on se, että ihmisen henkinen kypsyys voitaisiin silti huomioida noissa varsinkin rangaistuksia säädettäessä paremmin.[/QUOTE]

Se huomioidaan. Jos oikeus katsoo, että osapuolten henkisessä kypsyydessä ei ole suurta eroa, voidaan jättää rangaisematta. Ilmeisesti tässä tapauksessa ei ollut näin.

[QUOTE="vieras";23176316]Ei ehkä välttämättä.

Lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö - LAKI24.fi

"Mikäli edellä tarkoitetun rikoksen asianomistaja omasta vakaasta tahdostaan pyytää, ettei syytettä nostettaisi, on virallisella syyttäjällä oikeus jättää syyte nostamatta, jollei tärkeä yleinen tai yksityinen etu vaadi syytteen nostamista. "[/QUOTE]

Lapsen etu on tärkeä yksityinen etu, enkä oikein jaksa uskoa että yleinen syyttäjä kuuntelee 13- vuotiaan uhmaa pedofiilin syyttämättä jättämisestä. Myös lapsen vanhemmat voivat sitä paitsi vaatia syytettä.

Kuten joku tuossa sanoikin, niin 13- vuotias on niin lapsi ettei hän todellakaan ole kykenevä tuollaisiin päätöksiin - ala- asteikäinen :O

Lue lakia tollo. Jos yllyttää muita rikokseen, se on rikos. Minusta selkeästi ap:n ja sen myötäilijöiden viesti oli, että naikaa toki lapsia, jos ne ei älyä sitä estellä. Rikos mikä rikos saatanan perverssit

huoh, kyllä ne "lapset" eli siis teini-ikäiset tytöt osaavat itse sen ikänsä valehtelun, vanhempana esiintymisen jne. lisäksi osaavat ihan itse pokailla noita miehiä.. en mie ole 15v ollut mikään viaton hento tyttönen jota on karmeasti käytetty hyväksi.. kyllä mä oon ihan itse ikäni valhedellut, miehiä pokaillutkavereiden kanssa nimenomaan harrastaakseni seksiä.. ja nimenomaan 20v->
mitään rikosta ei ole siinä tapahtunut, ketään ei ole hyväksikäytetty jne.

on olemassa pedofiliaa ja siitä tuomion pitäisi olla munat veks, mutta yhteistuumissa teini-ikäisen kanssa harrastettu seksi ei sitä ole (kaikissa tapauksissa)
en mä sano että se on hyvä juttu että joku 13v harrastaa seksiä huomattavasti vanhemman miehen kanssa, mutta noissa tilanteissa on usein aika paljon enemmän kuin osataan ajatella , eli se ei mene niin helposti että se aikuinen on sairas sika ja pedofiili

Yhteistyössä