Hae Anna.fi-sivustolta

Suomen paras kulmien muotoilija?

Viestiketju osiossa 'Kropan kohentajat' , käynnistäjänä ineedone, 04.08.2008.

1. ineedone Vierailija

Moi!

Eli, tulin muutama kuukausi sitte takaisin suomeen pariisista (jossa olin vaihtarina), ja siellä kulmat tekee aina joku siihen koulutettu muotoilija.. ihan kuten kampaaja tekee hiukset, kulmamuotoilija tekee kulmat. Mutta kovan googlauksen jne. jälkeen en ole löytänyt mitään? Onko suomessa ainuttakaan kulmienmuotoilijaa tai onko jollain jotain hyviä vinkkejä missä kosmetologilla yms. voisi saada hyvät kulmat :)
    Helsingin suunnalla asustan, ja olen nyt näitä karvoja kasvatellut mukavasti että olisi kiva löytää joku, joka tietää mitä tekee!

Kiitos, jos jollain löytyy vastauksia!

2. Olen pääkaupunkisseudulla käynyt vaikka kuinka monella kosmetologilla, muttei yksikään ole osannut kunnolla muotoilla. Aina toinen on ihan erilainen,jäänyt hajakarvoja jne.

3. murkinamasu Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Minä olen ollut todella tytyväinen Nina Orelliin. Paikka sijaitsee Manskulla Taka-Töölön Yliopiston apteekkia vastapäätä. Kannattaa käydä ainakin kokeilemassa. Hinnat ovat minun mielestäni kohtuulliset ja värjäys on ollut joka kerta onnistunut, eikä sellainen ryssä-look ensimmäiset pari päivää. (Anteeksi ilmaisuni, mutta en hae tällä kansallisuutta, vaan sitä 80-luvun mielikuvaa venäläisten naisten meikkaamisesta.)

http://www.ninaorell.fi/

4. ainokainen Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    1
    Maarit Leikoski!
    Hän teki mulle pigmentoinnit. Tätä ennen kulmieni muoto oli ihan hanurista. Maarit mittaili mun kasvoja ja piirsi mulle unelmieni kulmat. Heti kun näin ne, tiesin että näin niiden pitäisi olla!

5. Brow Vierailija

Aika avutonta jos ei porukka osaa itse kulmiaan muotoilla.

6. highbrow Vierailija

Tosi on! Ja todella avutonta porukkaa, jos ei osaa itse hiuksiaan leikata. Kattila vaan päähän ja saksilla ylijäävät osat pois. Mitä sitä turhia maksamaan kampaajille siitä, että he muka osaavat valita sinulle parhaan kampauksen. Ja mitä sitä turhia maksamaan kenellekään siitä, että hän muka osaa valita sinulle parhaan kulmakarvojen muodon.
    Ja ette kai kukaan, jösses sentään, käy kosmetologilla kasvohoidossa? Aika avutonta, jos ei osaa itse finnejään puristella.

Minä olen ilmeisesti aika avuton, kun hyvä kulmienmuotoilija kiinnostaisi minuakin. Lontoossa oli myös asiaan erikoistuneita ihmisiä, mutta ei ole Suomessa tullut vastaan. Ehkä kulmien trimmaaminen on täällä vielä sen verran uusi asia, kun perinteisesti vaihtoehdot ovat olleet naturelli-bresneviläinen tai ohueksi viivaksi nypitty.

7. Sädekehä loistaa Vierailija

8. Lowbrow Vierailija

^Joo en tee putkihommia ite, mutta kulmani sentään osaan itse muotoilla. Tunnenhan omat kasvoni parhaiten ja tiedän itse mikä minulle sopii.

Kenelle tulee edes mieleen verrata putkiremonttia kulmakarvojen muotoiluun? Taitaa olla henkilöllä röörit pahemman kerran tukossa.

9. kylläpä Vierailija

tämäkin piti vetää negatiiviseksi.

10. murkinamasu Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Hienoa, että sinä tiedät, mikä sinulle sopii parhaiten, mutta annathan tilaa niille, jotka eivät välttämättä tiedä.

Minulla on silmälasit, joissa on reilusti plussaa. Silmälasien kanssa on hankala nyppiä kulmia ja ilman silmälaseja en näe tarkasti. Joten minä jätän kulmien muotoilun jonkun toisen tehtäväksi. Vaikka saattaisin saada kulmat suunnilleen muotoilluksi, niin hajakarvoja en näe millään poistaa. Ne hajakarvat tekevät kulmista viimeistelemättömän näköiset.

Jos et itse halua muotoiluttaa kulmiasi jollain toisella ihmisellä, vaan tehdä sen itse, niin anna muille kuitenkin mahdollisuus muotoiluttaa kulmansa. Olkoot syy muotoiluttamiseen mikä tahansa, mitä sillä on väliä.

11. Varcilla Vierailija

Kampaamo Ruusu Varkaus ja siellä Merja Yacub. Siis aivan ihana lopputulos. Kannattaa tulla kauempaakin.

12. Varkaudessa Vierailija

Kaunokaisessa
    http://www.kaunokainen.com/1.html

13. jossain Pariisissa Vierailija

pärjää ansiollisesto pelkällä "kulmamuotoilu"-tutkinnolla, jossa ihmiset maksavat mieluusti kauneudesta sekä hyvinvoinnista ja käyvät ammattilaisilla hoitamassa kauneuttaan.

Mutta täällä suomessa....heh? Älkää naurattako.
    Ei varmaan kaukaa ole heitetty jos "tilastoi" että 65 % suomalaisista naista eivät ikinä elämänsä aikana käy missään ammattilaisella vaalimassa kauneuttaan edes kertaa...
    muuta kuin ehkä saadessaan lahjakortin.

Maassa maan tavalla...ranskalaiset huolehtivat ja hoitavat itseään alati, jopa miehet käyvät runsaasti käsihoidoista lähtien hoitamassa itseään.
    Täällä suomeissa meillä mennään näissä "blogeissa" vastaavasti : suomalaiset naiset hakevat sen sijaan vain "halpaa ja hyvää" ...............hah, naurettava yhtälö!!!

Joo, suomeen pitää nyt heti perustaa kulmamuotoilijalle oma opistolinja...jepuli jee

kysyntää ja asiakasvolyymia suomessa riittää ainakin 1000 työpaikkaan! jep jep....
    ehkä sittenkin kosmetologi tai kampaaja-parturi tai meikkaaja, ihan ammattilaisena,
    ei täällä ole voimassa samat kauneuden ja hyvinvoinnin lait...go back to Paris and thats it!

14. kulmatar Vierailija

Johan oli taas angstinen kirjoitus...

Ja seuraava, olkaa hyvä!

15. hui!!! Vierailija

Herättää täydellisissä ihmisissä paljon agressioita ; )

16. 87kl9 Vierailija

Olenkohan ihan nuija vai miksen tajua, mutta kosmetologilla olen aina saanut tosi hyvin nypityt kulmat. Toki olen ajan aina erikseen varannut, sillä mulla on paksut kulmakarvat ja nypittävää riittää, joten en edes kuvittele, että normaalin kasvohoidon ohessa aina automaattisesti kosmetologi ehtisi laittamaan kulmia ja värjäämään ripsiä jne.

Toisaalta minusta on kyllä helppoa nyppiä kulmat itsekin sen jälkeen, kun ammattilainen nyppii ne oikeaan muotoon. En välttämättä nypitytä kulmia kosmetologillakaan kuin 1-2 kertaa vuodessa riippuen siitä, olenko muistanut kulmat nyppiä vai en.

17. edelliselle. Vierailija

Olet onnekas! Minullakin on aika paksut kulmat, mutta ne ovat vähän hassun muotoiset ja sieltä täältä puuttuu karvoja. Itse on vaikea saada nättejä kulmia, ja kosmetologit (kahta olen kokeillut) eivät ole onnistuneet sen paremmin. Teki itse tai teetti ammattilaisella, tuloksena on aina kynityn näköiset oudot viipokkeet. Mielelläni kokeilisin sellaista kosmetologia, jolla on pitkä kokemus nimenomaan kulmista. Ulkomaisista naistenlehdistä aina lukee juttuja jostain lankatekniikkaa käyttävistä tyypeistä, olisi kiva kokeilla vaikka sellaista.

18. Se lankatekniikka on intialainen ja siellä todellakin opistotason koulutus (intian tapaan) ja koulutuksia eri tasoisia kuulemma... eli varmaan niinkuinkisälli, perus, ja diplomikoulutus tjn?

19. vierailija Vierailija

Nostanpa tätä keskustelua. Eli missä kannattaa käydä kulmien värjäyksessä ja muotoilussa hki keskustassa?

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri