Hae Anna.fi-sivustolta

Suomenkielinen paikallisopas

Viestiketju osiossa 'Kaupunkilomat' , käynnistäjänä Joulukuussa Roomaan, 23.09.2011.

1. Joulukuussa Roomaan Vierailija

Olemme lähdössä tyttäreni ja äitini kanssa Roomaan loppuvuonna. Iäkkäälle äidilleni tämä on ensimmäinen Rooman matka, itse olen kaupungissa vieraillut jo useasti.

Olemme aikaisemmilla omatoimimatkoilla ostaneet joltain suomalaiselta matkatoimistolta erikseen heidän pakettimatkoihinsa kuuluvia suomenkielisiä retkiä. Joulukuussa ei taida suomalaiset matkanjärjestäjät Roomaan matkoja järjestää. Ajattelimme ostaa suomenkielisen paikallisoppaan palveluita, jos vain sellaisia onnistuisimme löytämään.

Olisiko kellään vinkata mistä oppaita voisi kysellä/löytyä?

2. Ciao! Vierailija

Ainakin Aurinkomatkoilla teki muutama vuosi sitten keikkaluontoisesti opastöitä Silja Tuominen ja nyt kuin hain netistä, niin näyttäisi tekevän niitä nyt ihan itsenäisestikin: Silja Tuominen - Rooman matka

Silja oli mahtava opas. Itse en taiteesta kovin paljon ymmärrä, mutta Siljan opastuksella olin aivan haltioissani Vatikaanissa ja Galleria Borghesessa kierrellessä. Asiantuntemus ja taiteeseen eläytyminen tekivät vaikutuksen.

3. Elviira Vierailija

Kiitos paljon linkistäsi, harmi vaan, etten löytänyt yhtään hintaesimerkkiä sivuilta :(

4. Mnääää Vierailija

Onhan siellä Siljan sähköpostiosoite.

5. Ciao! Vierailija

Kuten jo edellinen kirjoitti, kannattaa olla yhteydessä suoraan Siljaan. Eihän tiedusteleminen vielä mihinkään sido. Ei varmaankaan laita hintoja nettisivuille, kun eiköhän ne vaihtele ryhmäkoon ja ajankohdan mukaan ja ehkä hintaan vaikuttaa tilaajakin (yritys/yksityishenkilö). Kannattaa kysellä.

Yksi vaihtoehto on esim. kysellä Aurinkomatkoilta. Heillä (ainakin) yksi opas asustaa pysyvästi Roomassa – tämä tieto siis muutaman vuoden takaa.

6. reissuli Vierailija

Silja veloittaa opastuksesta 150 euroa / 3 tuntia eli aika kallista, jos ryhmä ei ole isompi. Toki kannattaa kysellä josko olisi jokin toinenkin porukka samaan aikkaan ns. kierroksella.

7. reissuli Vierailija

Unohtui äskeisestä: kysyin Siljalta sähköpostilla ja tieto on suoraan häneltä. Kannattaa tosiaan meilata ja kysyä!

8. Italian matkaaja Vierailija

9. Italian matkaaja Vierailija

Hei Kaikki, linkki taitaa olla jo vanha, mutta anyway, jos menette Roomaan, ottakaa ihmeessä yhteyttä Leena Knuuttilaan, joka asuu Rooman lähellä Braccianossa ja on virallinen Rooman opas. Olen nyt ainakin 5 kertaa ollut hänen opastuksissaan ja aivan uskomattoman ihana matkaopas, valtava tietotaito ja elävä, hauska kerronta niin, että pää melkein menee pyörälle. Ja aina tulee jotakin uutta. Voit googlata Leenan nettisivut ihan nimellä, ota ihmeessä yhteyttä. Tekee opastuksia sekä ryhmille että yksityishenkilöille. Leena on lisäksi taitelija, maalaa upeita tauluja, että sellainen monitaituri. T. Italian ystävä

10. rooman matkaaja Vierailija

linkki Leenan sivuille http://romeguide.jimdo.com/http/romeguide-jimdo-com/finnish/
    tai facebook "Rooman opas" https://www.facebook.com/Rooma.org/?fref=ts

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari