Suoraan töihinkö vaan? Olen ollut 7 vuotta kotona lasten kanssa tekemättä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vinkki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vinkki

Vieras
välissä lainkaan oman alani töitä. Olen ammatiltani sairaanhoitaja. Nyt toki harmittaa, etten ole edes keikkaa välissä tehnyt, mutta koska taloudellinen tilanne on kestänyt kotona oloni ja elämisen miehen palkan varassa, päätin keskittyä lapsiini.

Kuoupus täyttää alkuvuodesta 3v ja töihinpaluuni aika lähestyy. Olen ammatiltani instrumenttisairaanhoitaja ja tuntuu, että muistanko mitenkään edes niiden istrumenttien nimiä enää? Ennen esikoisen syntymää ehdin olla töissä vain puolisen vuotta. Vakituista työpaikkaa ei ole. Kävin siis lukion, sitten opiskelin sairaanhoitajaksi ja jo opintojen ihan lopussa tulin raskaaksi. Sitten tein puoli vuotta töitä saadakseni hyvää äitiysrahaa ja siitä sitten kotiin. Muistan, että silloin 7v sitten vasta juuri ennen äitiyslomaa alkoi tuntua, että hallitsen työni kunnolla (menin töihin kirurgiselle osastolle todelle kiireiseen ja haastavaan paikkaan) ja vaikka opinnot oli siis tuoreessa muistissa ja työharjoittelut takana, hapuilin töissäni silloinkin jonkin verran.

Nyt ihan oikeasti hirvittää hakea oman alani töitä! Täällä on pulaa sairaanhoitajista, joten voi hyvin ollakin että paikan saisin tästä kaukaisesta ja vähäisestä työkokemuksestani huolimatta! Olisikohan alalla jonkinlaisia kertauskursseja tms? Ideoita?

Mitäs mieltä muut th-ammattilaiset on? Otatteko minut sinne joukkoonne säheltämään ja uudelleenoppimaan? Kannattaako työhaastattelussa rehellisesti kertoa, että taidot on ruostuneet pahemman kerran?

ap

En ole th-ammattilainen, mutta toki kannattaa rehellisesti kertoa tilanne. Jos annat ymmärtää, että kaikki on sinulle päivänselvää joudut ehkä tehtäviin, jotka käyvät sinulle henkisesti liian raskaiksi, kun pelkäät tekeväsi jotain väärin. Onkohan olemassa jotain parityötä käyttäviä paikkoja niin saisit kunnon perehdytyksen / sisäänajon? Tai jos hakisit ensin tekemään lähärin töitä ja kun olet "vauhtiin päässyt", niin sitten sh-paikkaa?

Kyllä sinä varmaan alan töitä saat ja voithan sä lähtee liikeelle vähän helpommista hommista kuin ihan leikkuriin menemällä. Työpaikoissa on varmaan valinnanvaraa osittain =) Kyllä minäkin olin 2v kotona olon jälkeen vähän :o kun menin takas töihin, mutta äkkiä on palautunut tiedot.

Kannattaa rehellisesti kertoa , että on ollut kotona noin kauan. Ja muista että kotona lastenkanssa olessa joutuu harjaantumaan pitkäjänteisyydessä, suunnitelmallisuudessa ... mitä niitä nyt muita hyviä puolia olis?? =)

Onnea ja menestystä työnhakuun! :hug:

Yhteistyössä