Suosikkilelua ei lainata?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heinekeeni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Heinekeeni

Aktiivinen jäsen
11.10.2007
2 493
0
36
Meidän 2v10kk pojalla on lego-traktori mikä on hänen ehdoton suosikkilelunsa. Kun meille tulee lapsivieraita, niin nämä saavat leikkiä pojan muilla leluilla. Jos joku sattuu ottamaan käteensä tuon traktorin, niin poika ottaa sen oitis takaisin itselleen. Hän siis tietää että kädestä ei saa ottaa, mutta tuon lelun hän silti ottaa.

Olen aina torunut poikaa asiasta, mutta silti koen että pojalla on oikeus omia tuo suosikkilelunsa. Onko muilla kokemuksia jonkun lelun "korvamerkkaamisesta" siten, että vieraille kerrottaisiin heti että kyseisellä suosikkilelulla ei saa muut lapset leikkiä? Vai pitäisikö tuo lelu pistää piiloon kun meille tulee lapsivieraita?

Suosikkilelu piiloon kun tulee vieraita. tottakai pojalla saa olla omat suosikit, mutta ei niitä sitten muille esitellä.

vrt kutsun kylään tuttuja ja juon itse shampanjaa ja tarjoan vieraille tuoremehua, koska saahan mulla oma suosikkijuoma olla. Ja onhan se shampppppanja kallistakin....

Mä pistäisin piiloon. Lapsella on oikeus ihan omiin tavaroihin, mutta "huonoa" käytöstä ei pitäisi hyväksyä antamalla lapsen pitää lelun omanaan. Kun se pannaan piiloon, niin tilanteita ei synny ja kellekään ei tule paha mieli.

Mä laittaisin tietysti piiloon, tai siis sopisin lapsen kanssa, että vieraiden aikana ei sillä leikitä. Mielestäni olisi jotenkin epökohteliasta kutsua lapsivieraita ja sitten alkaa rajoittamaan, millä lelulla saa leikkiä ja millä ei. Mieluummin niin että kaikki saavat leikkiä kaikilla esilläolevilla leluilla. Kaipa se lapsesi sen leikkihetken verran pystyy olemaan lempilelustaan erossa?

Mä ottaisin koko lelun pois vierailun ajaksi. Näin vieraiden lasten ei tarvitse katsella sivusta kun toinen leikkii, mutta teidän muksun ei tarvitsisi pelätä, että joku ottaa hänen tärkeimmän lelunsa. Minusta lapsella saa olla jotakin niin omaa, ettei tarvitse antaa sitä vieraille edes lainaan, eihän meidän aikuistenkaan tavaroita anneta kenen tahansa klähmiä :)

[QUOTE="jep";22360748]Suosikkilelu piiloon kun tulee vieraita. tottakai pojalla saa olla omat suosikit, mutta ei niitä sitten muille esitellä.

vrt kutsun kylään tuttuja ja juon itse shampanjaa ja tarjoan vieraille tuoremehua, koska saahan mulla oma suosikkijuoma olla. Ja onhan se shampppppanja kallistakin....[/QUOTE]

Aika aikuismainen ja tasapuolinen vertaus sulla...

onpas ylimielistä leikkiä omalla lelulla kun kaverei tulee ja toinen saa katsella.

itsekin taidan kutsua vieraita ja pelata sitten wiillä. saavat katsoa vieressä ja jos yrittävät hekin pelata, otan vaan pois kädestä heiltä pelin.

tyhmä kysymys ap. Todella törkeää käytöstä teilt miten olette toimineet. Ilkeä pentu siellä.

[QUOTE="tööt";22361223]Aika aikuismainen ja tasapuolinen vertaus sulla...[/QUOTE]
Ihan sama juttu kuin tuo lelujuttu. tosi törkeää ja itsekästä käytöstä ja ap:n pitää vielä täällä kysyä sitä. ei edes itse tajua. yök. mikä pentu

Yhteistyössä