Hae Anna.fi-sivustolta

Suosikkisäveltäjät

Viestiketju osiossa 'Musiikki' , käynnistäjänä Kaunosielu, 19.02.2007.

1. Kaunosielu Vierailija

Keitä ovat suosikkisäveltäjänne? Itse pidän etenkin Tshaikovskista, Bizet'stä, Debussystä ja Brahmsista. Näiden sinfonioita tulee kuunneltua usein levyltä ja mahdollisuuksien mukaan myös konserteissa. Balettimusiikista nautin yleensä levytyksiltä. Kamarimusiikkia käyn kuuntelemassa konserteissa useinkin. Nyt helmikuussa olen kuunnellut taajaan Tshaikovskin kuudetta. Taitaa olla historian paras sinfonia!

2. Eroica Vierailija

Itse pidän eniten wieniläiskalssikoista, etenkin Beethovenista. Mozart sopii silloin, kun olen oikein iloisella tuulella, Haydnia voi kuunnella milloin vain. Käyn paljon kamarimusiikkikonserteissa.

3. Fantastinen Carmen Vierailija

4. Joo, Tsaikowsky (miten kirjotetaankaan..?) on todella hyvä, siis paras. Kuuntelen paljon klassista musiikkia, mutta en sinänsä osaa sanoa jos joku tulisi kysymään, että mikä sinfonia nyt milloinkin on kyseessä. En siis ole sinänsä musiikin asiantuntija, minulla vain on noita levyjä tarttunut mukaan vähän liikaakin (kun ovat aika halpojakin) ja kuuntelen sujuvasti. :) Kuhmossa tulee kamareissa käytyä myös välillä, tai siis ekan kerran kävin viime kesänä, nyt varmaan menen taas ens kesänä. Olisin voinut käydä jo aikaisemminkin, mutta siellä ei ole aina ollut niitä lempisäveltäjiäni. No, olen sitten tyytynyt saamaan tuliaisina niitä paitoja ja lautasliinoja. :/

Debussyn clair de lune on yksi suosikeistani, tosi koskettava. SItten tykkään joistakin Griegin sävellyksistä myös. Mozart on uusi suosikkini, olen kuunnellut tuon yhden levyn melkein puhki jo varmaan. Ennen en tykännyt Mozartista, en tiedä miksi..

5. ehdottomasti Vierailija

Elgar, ei ole parempaa minulle.

6. Felis silvestris Vierailija

Rahmaninov kuului venäläisiin myöhäisromantikkoihin. Samalla hän oli viimeisiä suuria eurooppalaisia myöhäisromanttisia säveltäjiä. En ymmärrä, miksi joku viitsii käyttää kiertoilmaisua "slaavilainen". Elämme sentään jo 2000-luvulla.

7. slavonic Vierailija

Mä tykkään myös Rachmaninovista, mutta Tsaikowsky on kuitenkin kai se ykkönen. Mozartin sävellysten tasoakaan on tietty turha väheksyä, mutta niitä ei kestä kuin tosi iloisena ja "kepeänä".

Brahmsia ja Chopinia tulee myös kuunneltua keskivertoa enemmän. Ja omalla Sibeliuksellakin oli hetkensä :)

8. Oopperan ystävä Vierailija

Verdi, koska musiikki on kaunista ja kansantajuista, vaikka oopperaa onkin.

9. Sarianneli Vierailija

Rahmaninov ja etenkin Tšaikovski menettelevät, mutta paras kaikista tällä hetkellä on Musorgski. Näyttelykuvia olen kuunnellut tiuhaan sekä alkuperäisenä pianoversiona että Ravelin hienona orkestrointina. ENsi kuussa aloitan Ravel-kuurin!

10. Sarianneli Vierailija

Ravelin pianokonserttia olen kuunnellut. Hämmästyttävää, että yhdellä kädellä voi soittaa noin!

11. tunnelman mukaan Vierailija

Kestosuosikit Schubert (pianotriot), Beethoven (kolmoiskonsertto), Max Bruchin viulukonsertto,Rahmaninovin pianokonsertot, Bachin sooloviulu- ja sellosonaatit,Gabriel Fauré (requiem), Eric Satie, Debussy, Ravel, Saint-Saen.~Tunnelman mukaan. Kitaramusiikista - Falla, Rodriquez pidän myös, samoin vanhat mestarit Vivaldi, Albinoni, Bocherini, Pergolesi rauhoittavat mielenmyllerryksissä. Kaunista musiikkia on paljon, oopperamusiikkia unohtamatta.

12. A Salty Dog Vierailija

Brooker-Reid, Bacharach-David, J.Cage, J.C.Fogerty, F.Zappa, N.Young, P.Simon, H.Hoffstede, M.Davis, Shulman-Shulman-Shulman-Minnear, I.Anderson, K.Peitsamo ja Ennio Morricone.

13. Wienitär Vierailija

Usein kysytään, että pidättekö Brahmsista. Kyllä, vastaan heti. Etenkin Brahmsin sinfoniat kuuluvat vakio-ohjelmaan. Minulle B on suurin säveltäjä.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri