Suositelkaa 11v pojalle luettavaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saraste harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Saraste harmaana

Vieras
Poikani innostui n.10v lukemaan Harry Potterit. Sen jälkeen on lukenut narniat, Percy Jacsonit, Eddingsin Belgarionin ja Mallorian tarun. Nyt lukee myyttihovisarjaa. MITÄ ihmettä seuraavaksi? Tykkää siis fantasiasta, mutta on kyllä lukenut välissä viisikkoja, tarzaneja, risto räppääjää ja ne oli ihan ok kuulemma(vaikkei niin hyviä kun ed.fantasiakirjat).
Mitä luettavaa mä sille seuraavaksi tarjoan? Kertokaa hyviä kirjoja/kirjasarjoja 11v pojalle!

Ei ole lukenut Taru sormusten herrasta. Sitä voisi yrittää, muistelesin vaan itse että ei ollut kovin helppoa luettavaa. Tykkää melko suoraviivaisesta luettavasta/ ei liian monimutkaisesta, mutta jännittävästä. Kiitoksia sinulle :=)

Minä olen lukenut kesän alusta alkaen nuo Sormusten herrat iltalukemisena 10 v pojalleni. Ollaan juuri pääsemässä loppuun.

Isoveli luki nuo itse aikanaan ja tekivät häneen suuren vaikutuksen. Tämä 10v on kyllä kans tykännyt, vaikka aluksi yritin estellä, koska ajattelin, ettei jaksa kuunnella...

Sellaiset kirjat ovat hienoja lukea yhdessä, jotka kiinnostavat itseäkin. Sormuksen ritarit välillä olivat tosi koukuttavia, välillä kyllä tuntui, että senkun vaan vaelsivat koettelemuksesta toiseen...

Diana Wynne Jones: Kyylän kyydissä
Samaten Liikkuva Linna ja sen 'jatko' osat samalta kirjailijalta

Parvela Sammon vartijat

Tuija Lehtisen Futis-sarja ja Team Vintiöt (ei fantasiaa, mutta kevyttä hauskaa luettavaa)

Tarzanin tekijän Mars-sarja

Susan Cooper - pimeä nousee sarja

Ennen Taru Sormusten herrasta voi lukea Hobitti eli sinne ja takaisin

Eoin Golfer - Artemis Fowl sarja

[QUOTE="vieras";27278553]Diana Wynne Jones: Kyylän kyydissä
Samaten Liikkuva Linna ja sen 'jatko' osat samalta kirjailijalta

Parvela Sammon vartijat

Tuija Lehtisen Futis-sarja ja Team Vintiöt (ei fantasiaa, mutta kevyttä hauskaa luettavaa)

Tarzanin tekijän Mars-sarja

Susan Cooper - pimeä nousee sarja

Ennen Taru Sormusten herrasta voi lukea Hobitti eli sinne ja takaisin

Eoin Golfer - Artemis Fowl sarja[/QUOTE]

Tuija Lehtistä täytyykin yrittää! On nimittäin oma suosikkini, ehkä poika tykkäis myös!

No moni noista on leffanakin. Ainaskin Taru Sormusten herrasta ja sitten Eragon. Kantsii kattoo leffana. Eragonin lukeminen kestää viikkoja mutta leffan kattoo kahes tunnis. Sormusherrat on pitkii leffoi, menee 9 tuntii, mutta kirja on kuin Raamattu ja kestää sitten varmaan kuukausia ellei laimin lyö koulua.