Suositelkaa aikuiselle vedenpitävää vk-takkia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "plop"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"plop"

Vieras
Nyt käytössä Killtec:n takki. Oli hyvä ekan vuoden, nyt vuotaa joka ikinen 'teipattu' sauma. Prkl!

Haltilta on käytössä neljä vuotta vanha kevyt toppis (vedenpitävä) ja se on pysynyt hyvänä. Mutta Haltin vedenpitävät housut alkoivat pettää ekana vuonna. Halti on mielestäni laadultaan liian vaihtelevaa, jotta viitsisin yli 100€ sijoittaa kestävyydeltään epävarmaan tuotteeseen.

Mitäs merkkejä teillä on käytössä?

Takki tulisi melko aktiiviseen käyttöön. Lasten kanssa ulkoiluun ja koiran kanssa lenkkeilyyn + treeneihin (kaksi tuntia kaatosateessa ei ole harvinainen treeni-sää syksyisin...).

Sadetakki ei oikein houkuta, varsinkin koiran kanssa treenatessa haittaa liikkumista liikaa.

Meinasin ehdottaa Haltia mutta en sitten ehdotakaan.
Toinen hyvä takki käytössä on Haglöfsin. Ostin Partioaitasta joskus alesta muistaakseni 140 eurolla ja on ollut joka sentin väärti.

Jos hAluat oikeasti pitkäikäisen kovaan käyttöön sopivan takin niin hommaa Gore texiä. Jos haluat selvitä halvalla niin osta vaikka ice peakin takki. Mutta ei ne vuositolkulla kestä

[QUOTE="vieras";24618601]8848 on kivan tuntunen ja pitää vettä, haglöfsiä mulla on myös mut mielestäni hiostava...pitää kyllä vettä, mut ei päästä mitään kosteutta läpi[/QUOTE]

Ei laisinkaan samanlaista kokemusta Haglöfsista! Hengittää hyvin ja pitää vettä. Olen käyttänyt ympäri vuoden, talvella paksun fleecen kanssa.

Sillä ei ole oikeastaan mitä väliä mitä merkkiä ostat, kunhan kysyt myyjältä sen vedenpitävyyden. Itsellä tällähetkellä Luhdan coretex ulkoilupuku ja vedenpitävyys erittäin huono. Ystävällä taas saman merkin parempoi versio ja pitää vettä vaikka tynnyristä kaatais päälle.

Mulla on adidaksen goretex takki. Ollut hyvä jo monta vuotta. Maksoi joku 150 e kun oli alennuksessa (ostin kesällä), oikea hinta n. 400. Mulla on myös haltin goretex housut ja nekin on hyvät.

mä en kestä!!!! nytkö aikuistenkin vaatteet on jo VK!!!! typerin keksintö vähään aikaan toi sana.

Musta se on kätevä sana :) Lyhyempi kirjoittaa kuin kevät/syys-takki ja kuitenkin tarkoittaa ihan samaa. Syksyllä ja keväällä kun on samanlaiset tarpeet vaatteille. Kesä ja talvi eroaa sitten täysin toisitaan + kevät/syyssäistä. Joten eikös se silloin ole välikausi vaate, kesän ja talven sekä talven ja kesän välissä.

Mutta kiitos ehdotuksista. Jonkinlainen gorekalvo tuossa nykyisessäkin on ja saumojen piti olla teipatut olalta ja hihoista. Ei siltä vain tunnu...

Reimaa en pidä nykyään kovin hyvänä merkkinä. Samaa vikaa kuin Haltissa, laatu vaihtelee. Hyvän kun saa niin on hyvä ellei erinomainen, mutta sitten samanhintainen ja samoilla ominaisuuksilla voikin olla täysi susi.

Täytyypi tutustua noihin esimerkki merkkeihin ja lähteä kiusaamaan partiokaupan ja urheiluliikkeiden myyjiä ;)

[QUOTE="omena";24619579]Mulla on The North Facen ja Raiskin puvut ja tosi hyvät on molemmat.[/QUOTE]

Kastuukoo noi läpi jos sataa oikein rankasti? Onko kukaan testannut? Jos tunnin on kaatosateessa niin luulis tulevan hyvästäkin ulkoilupuvusta läpi.

Mulla Didroksonsin goretex-takki ollut jo muutaman vuoden ympärivuoden käytössä. Takissa siis irroitettava vuori. Takki on todella lämmin ja pitää veden täysin. Nyt alkaa olemaan jo vähän kärsineen näköinen, onhan ollut ehkä 4v käytössä jo...

Yhteistyössä