Suositelkaa helposti alasmenevää punaviiniä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eli nyt olisi kinkkinen tehtävä, kun pitäisi suositella millä punaviinillä kannattaisi aloittaa se punaviinistä tykkääminen? Oon muutamia maistellut ja todennut, että punaviini ei ole mun juttuni, mut olisi sitä kiva silti oppia juomaan, joten mistä aloittaa? Lähinnä ruoan kanssa, mutta myös sitten pelkästä juomisenkin ilosta seurustelun lomassa.

[QUOTE="vieras";23958126]Eli nyt olisi kinkkinen tehtävä, kun pitäisi suositella millä punaviinillä kannattaisi aloittaa se punaviinistä tykkääminen? Oon muutamia maistellut ja todennut, että punaviini ei ole mun juttuni, mut olisi sitä kiva silti oppia juomaan, joten mistä aloittaa? Lähinnä ruoan kanssa, mutta myös sitten pelkästä juomisenkin ilosta seurustelun lomassa.[/QUOTE]

Miksi pitää erikseen opetella tykkäämään jostakin alkoholista? Eikö esim. kannabis riittäisi päihteeksi?

Kokeile caberbet sauvignon rypäleestä valmistettua viiniä. Mielestäni parempaa kuin esim. syrah, joka mielestäni "kirpsakkaampaa". Mutta viineistä en muuta tiedä kun mitä itse maistanut :)

Etsisit ennemmin niitä hemmetin pahoja niin jäisi sekin pahe opettelematta.

Alkoholia jos on pakko ottaa niin suosittelen sellaisia merkkejä kuin skåne akvavit, underberg ja gammel dansk

Miksi pitääs opetella niitä juomaan? Tai ylipäätänsä mitään alkoholia.

Mä en voi sietää punkkua, lonkeroa, viskiä, konjakkia, viskiä ja rommia. Enkä aio opetellakaan pitämään. Nimimerkillä punkkutraumaatikko. :xmas:

Mä en ymmärrä, miksi aikuisen ihmisen pitää väkisin opetella tykkäämään jostain? Varsinkin kun se punaviini ei ole ihmiselle mitenkään välttämätöntä. Tuskin sä siinä menetät yhtään mitään, vaikket koskaan enää joisi lasillistakaan punaviiniä.

[QUOTE="vieras";23958253]Noloa olla aina se ainoa, joka sitä punkkua ei ota.[/QUOTE]

Miksi ihmeessä?

Ei ole mikään pakko tykätä punkusta, eikä mikään pakko alkaa opetella tykkäämään mistään muustakaan syömisestä tahi juomisesta pakosta.

[QUOTE="vieras";23958253]Noloa olla aina se ainoa, joka sitä punkkua ei ota.[/QUOTE]

Siinä mitään noloa ole. Ei kaikki voi tykätä kaikesta. Jotkut ei juo olutta, jotkut ei viskiä, joku ei saa minkäänlaista viiniä alas.

Mä en juo kahvia, teetä, alkoholia enkä glögiä. Moni sitä ihmettelee, mutta koskaan se ei ole ollut mulle itselleni mikään ongelma. Siinä vaiheessa, kun emäntä alkaa miettiä, että mitä mulle sitten tarjoilisi, sanon että ihan hanavesikin käy :).

Sanoisin että El Copero on sellainen kevyt punkku joka sopii aloittelevalle punaviiniinkuluttajalle. Helppo tunnistaa kun pullon päällä on sellainen verkko. Ei ole mikään kallis, mutta minusta hintansa väärti ehdottomasti!

Alkuperäinen kirjoittaja viineistä pitävä;23958368:
Sanoisin että El Copero on sellainen kevyt punkku joka sopii aloittelevalle punaviiniinkuluttajalle. Helppo tunnistaa kun pullon päällä on sellainen verkko. Ei ole mikään kallis, mutta minusta hintansa väärti ehdottomasti!

Kokeiltu on tuotakin juuri kyseisestä syystä, eka kulaus maistui ihan hyvältä ja sitten alkoi maistua pahalta.

Chileläiset viinit, makea tai puolimakea. Jos taas et ylipäätään ole tottunut viinin makuun, niin silloin kannattaa aloittaa valkoviineistä, esimerkiksi Devil's Rock Rieslinginstä