Suositelkaa kivaa asuinaluetta PK-seudulta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mari -76
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mari -76

Vieras
Ollaan etsimässä asuntoa (3 tai miel. 4h + keittiö, saunasta ei väliä) PK-seudulta kohtuuetäisyydeltä Otaniemi-Keilaniemi akselilta jossa mies on töissä. Siis kohtuuetäisyydellä niin että julkisilla ja/tai pyörällä ei menisi kovin paljon enempää kuin puoli tuntia työmatkaan suuntaansa.

Suositelkaa kivaa asuinaluetta! Saisi olla vähän metsää lähettyvillä, tai muuten ulkoilumaastoja. Sellainen lapsiperheelle sopiva rauhallinen alue, ei tartte olla trendikäs vaan saa olla tylsäkin, mutta niin että sais lapset leikkiä pihalla ja ite vois käydä lenkillä.

Heippa,
suosittelen Pitäjänmäkeä. Matka bussilla mainitsemiisi paikkoihin kestää puoli tuntia ja keskustaan täältä pääsee junalla vartissa. Pitskussa on tosi paljon kivoja metsäpolkuja, joissa lenkkeillä ja Talin golf-kenttien ympäri kulkee mukavia kävelyreittejä myös. Alueella on tosi paljon lapsiperheitä eli hiekkalaatikolle saa nopeasti seuraa. :)

lähellä tuota työpaikkaa, voi vaikka pyöraillä kesäisin ja muuallekin loistoyhteydet (juna hkiin 13min), lapsille huippupalvelut (siis kotiäideillekin seuraa)... Kävelymatka isoon ostoskeskukseen, etc lista on pitkä. Minä tykkään!
Ja lisätään vielä mankkaa jos tylsyys ei haittaa, ihanaa asuinaluetta, mutta palvelut ovat hieman kauempana, työpaikka kivenheiton päässä :)

Leppävaara minusta liian urbaani sinun profiilillesi!

Espooseen menee sitten. Leppävaarasta kerrostalo tai sitten Jupperista/Laaksolahdesta pientalo tai sitten sieltä Otaniemen/Tapiolan puolelta, mutta niistä alueista ja kulkuyhteyksistä en osaa sanoa mitään. Noista mainitsemistani pääsee sekä bussilla että pyörällä.

Ehdottomasti Munkkivuori, Munkkiniemi, Meilahti, Niemenmäki... Ainoa miinus puoli on että alueen viihtyisyys ja "hyvä maine" näkyy asuntojen hinnoissa.
Pyörällä pääsee Otaniemeen reilussa vartissa. Meri ja luonto lähellä mutta silti kivenheitto keskustaan.

Kiitos vastauksista <3 Oon ajatellut Kivenlahtea just koska se on vähän "syrjässä", mutta miehelle se on sit taas liian syrjässä. Meilahti ja muut "hienot" paikat on ehkä vähän liian kalliita, mun kokemuksen mukaan tavislähiöt voi olla ihan yhtä mukavia paikkoja asua, ja sitten ne on jotenkin liian urbaaneja kanssa. Ja Leppävaara on kyllä liian urbaani mulle, niinkuin joku täällä arvelikin ;) Mutta Leppävaaran lähistöä olen ajatellut, Karakalliota tai jotain, kun Leppävaarassa olis kuitenkin hyvät liikenneyhteydet ja kirjasto.

Pitäjänmäestä löydettiin yksi kämppäilmoitus joka oli varteenotettava, parisataa tonnia, nyt mietitään että saisko kuitenkin samaa laatua halvemmalla jostain muualta.

Ja Kirkkonummi kävis mulle ihan hyvin, jos löytäis kämpän läheltä bussi/junayhteyksiä. Sieltähän tulee busseja vähän koko ajan Helsinkiin ja menevät siitä Länsiväylää. Mutta se ehkä taas olis kaupunkilaismiehelle liian kaukana... Silti ehkä sieltä vois saada taas vähän parempaa laatua halvemmalla, rivitalopuutarhaa ja sellaista.

Ääh.... tää on niin vaikeeta... mä odotan jotain klikkausta, että "tää kämppä me halutaan!!!!" mutta en tiiä tuleeko tällä budjetilla sellaista...