Suositelkaa puhelinta 5-vuotiaalle tytölleni. :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heijsan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Heijsan

Vieras
Oma tabletti löytyy, joten ei tarvitse olla mikään älypuhelin, vaan jokin yksinkertainen nätti puhelin. Mielellään suht uusi malli kuitenkin. ;)

On osannut jo kaksi vuotta käyttää sujuvasti tablettiaan eli ei nyt mikään ihan tolloille suunnattu tarvitse olla kuitenkaan.

Tätä mä mietin usein.
Kun mun lapsi on jotain 5-7v niin se on normaalia, että on puhelin. Ja kai se myös on ajassaan normaalia, että on älypuhelin.

Silti mussa on sellainen pieni MINUN NUORUUDESSANI OLI MATOPELI JA TEKSTIVIESTI OLI 140 MERKKIÄ!!

Tarviiko lapsi muuta, kuin sen "doro" mallisen, jolla voi soittaa jos tulee asiaa ?

children-music-mobile-phone-telephone-toy-with-colorful-screen-and-4-batteries-wholesale-5pcs.jpg_350x350.jpg

Mihin 5v tarvii omaa puhelinta, en ymmärrä. Niin pieni vielä, että meillä ainakin valvonnan alla niin tarkasti, ettei tule tarvetta soitella " tuutsä hakeen mut peralta".

Mihin 5v tarvii omaa puhelinta, en ymmärrä. Niin pieni vielä, että meillä ainakin valvonnan alla niin tarkasti, ettei tule tarvetta soitella " tuutsä hakeen mut peralta".

Mihin 5v tarvitsee omaa nallea? Mihin 5v tarvitsee omaa potkulautaa? Mihin 5v tarvitsee piirustuslautaa? Mihin 5v tarvitsee yhtään mitään? No jos se on hauska juttu kun voi ihan omasta puhelimesta mummille soittaa, ajatella! :O

Kertokaahan nyt taas mikä siinä puhelimessakin on niiiiiin kamalaa?

Anna kun arvaan, tv:tä saa kersanne kuitenkin katsella? ;)

Meillä 4 vuotiaalla pojalla on Lumia 1020. Se on tosin pari kertaa rikkoutunut päiväkodissa, mutta kotivakuutuksessa on vain 150€ omavastuu. Pikkurahalla saa siis aina uuden puhelimen. Aikamoinen varustelukilpa on päiväkodissa muutenkin meneillään. Vuosi sitten muksuilla oli jotain n. 100€ Samsungeja ja halvimpia Lumioita. Nyt pitää olla jo ainakin 500€ puhelin, jotta lasta ei kiusattaisi karmeasta kapulasta.

[QUOTE="Bell";29522845]Meillä 4 vuotiaalla pojalla on Lumia 1020. Se on tosin pari kertaa rikkoutunut päiväkodissa, mutta kotivakuutuksessa on vain 150€ omavastuu. Pikkurahalla saa siis aina uuden puhelimen. Aikamoinen varustelukilpa on päiväkodissa muutenkin meneillään. Vuosi sitten muksuilla oli jotain n. 100€ Samsungeja ja halvimpia Lumioita. Nyt pitää olla jo ainakin 500€ puhelin, jotta lasta ei kiusattaisi karmeasta kapulasta.[/QUOTE]

Olen sanaton..

miks te ostatte ton ikasille puhelimen? Mihin se tarvii sita? En vaan voi ymmartaa. Asun onneks muuallapain maailmaa jossa lapsilla ei tommosia paineita ole, 13-vuotiaillakaan ei viela puhelimia ole ja hyva niin. Ja mita tulee tietokoneella pelaamiseen niin kuka tahansahan sen oppii jos vaan antaa pelata. Itse pikemminki kehuisin silla kuinka pitkalle saan venytetta ennenkuin lapsi ensimmaista kertaa pelaa.

miks te ostatte ton ikasille puhelimen? Mihin se tarvii sita? En vaan voi ymmartaa. Asun onneks muuallapain maailmaa jossa lapsilla ei tommosia paineita ole, 13-vuotiaillakaan ei viela puhelimia ole ja hyva niin. Ja mita tulee tietokoneella pelaamiseen niin kuka tahansahan sen oppii jos vaan antaa pelata. Itse pikemminki kehuisin silla kuinka pitkalle saan venytetta ennenkuin lapsi ensimmaista kertaa pelaa.

Mihin sun lapsi tarvii niitä kaikkia leluja mitä sillä on? Päiväkotiin en antaisi puhelinta, kotona se on hauskuus. :)
Se on yksi leluista, ei sen ihmeempää. Herätkää pahvit nykyaikaan, ei se niin vakavaa ole. ;) Telkkaria en antaisi katsoa todellakaan, se on tutkitusti haitallisempaa kuin tabletit ja älypuhelimet lapsilla, muistakaahan se!

No täällä tuntuu olevan vitsiniekkoja liikenteessä. Mä ainakin harkitsen oikeasti puhelimen ostamista meidän 5-vuotiaalle. Me ollaan just soitettu yksin olo harjoittelu, siis tyyliin 10-15 minuuttia. Tynkää siitä, mutta tykkää myös että tietää, että saa vanhemman kiinni puhelimella.

Onko kellään asiallisia ehdotuksia? Leikkipuhelimena meillä on vanhaa luuria ym, tämä ei olisi leikkiluuri.

[QUOTE="yks";29523180]No täällä tuntuu olevan vitsiniekkoja liikenteessä. Mä ainakin harkitsen oikeasti puhelimen ostamista meidän 5-vuotiaalle. Me ollaan just soitettu yksin olo harjoittelu, siis tyyliin 10-15 minuuttia. Tynkää siitä, mutta tykkää myös että tietää, että saa vanhemman kiinni puhelimella.

Onko kellään asiallisia ehdotuksia? Leikkipuhelimena meillä on vanhaa luuria ym, tämä ei olisi leikkiluuri.[/QUOTE]

Ei tuon ikäisen kuulu olla vielä yksin!!

[QUOTE="Bell";29522845]Meillä 4 vuotiaalla pojalla on Lumia 1020. Se on tosin pari kertaa rikkoutunut päiväkodissa, mutta kotivakuutuksessa on vain 150€ omavastuu. Pikkurahalla saa siis aina uuden puhelimen. Aikamoinen varustelukilpa on päiväkodissa muutenkin meneillään. Vuosi sitten muksuilla oli jotain n. 100€ Samsungeja ja halvimpia Lumioita. Nyt pitää olla jo ainakin 500€ puhelin, jotta lasta ei kiusattaisi karmeasta kapulasta.[/QUOTE]

:laugh:

Hyvin voi olla sen aikaa, että postin hakee. ;)

Aika kaukana on postilaatikko jos postin hakuun menee 10-15 min...

Samaa mieltä kuin monet tässä ketjussa että 5 v ei puhelinta tarvitse, vasta sitten kun viettää aikaa kavereiden kanssa ilman äitiä. Kesällä ennen ekaa luokkaa on hyvä aika hankkia, jotta opiskelee kännykän käyttöä ja SIITÄ HUOLEHTIMISTA.
Oman pojan luokalla ei puhelinta ollut kaikilla edes ekalla ja mahtaako olla nyt tokallakaan. Ja ei tod ole mikään "köyhälistökoulu" eli vanhempien varallisuudesta asia ei ole kiinni.

Meillä oli viisvuotiaalla tällänen noksun 3011.
Hands_on_Samsun3011.jpg

Olin aiemmin sillä linjalla että luurin saa vasta kun aloittaa koulun mutta toisin kävi.:ashamed:
Sai pelattua änkkäreitä, kuunneltua musaa, ja varmaan se tärkein; äidin ei tarvinnut juosta naapureihin/ulos muistuttelemaan että nyt olis ruoka.:ashamed:

Kaveri sen antoi, sillä roikku toi ylimääräisenä. Toi on halpa älyluuri, mutta ajaa asiansa.

Yhteistyössä