suositelkaa turvaistuinta 2v3kk ikäiselle lapselle!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eiosaavalita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eiosaavalita

Vieras
Meillä on nyt joku carenan istuin, muistaakseni 0-18kg tai jotain sinne päin. Istuimen vöitä ei saa enää kunnolla kiristettyä ja muutenkin se on jo huonon lainen ja styroksiosat napsahtaneet poikki. En uskalla enää lasta kuljettaa siinä. Nyt tarvitaan siis uusi istuin.

-Istuinta ei tarvitse siirtää autosta toiseen, kun isovanhemmilla on kakkosistuimet omissa autoissaan.
-Lapsen mitat 14,7kg 94cm.
-Istuimessa pitäisi olla omat 5-piste vyöt.
-Telakkaa ei tarvita/haluta
-Kallistus ei ole välttämätön, kun lapsi ei nuku koskaan autossa
-Hinta varmaankin saisi olla max 150€, mutta kaikki huomioidaan!

Melko halvalla meinaat selvitä. :O Mä pistin just yli 400€ lasten turvaistuimeen. Ehkä ainut asia, joka ei kirpassut yhtään kassalla. Tosin meillä autoillaan paljon. Eli kovassa käytössä on istuin.

[QUOTE="vieras";22629970]Melko halvalla meinaat selvitä. :O Mä pistin just yli 400€ lasten turvaistuimeen. Ehkä ainut asia, joka ei kirpassut yhtään kassalla. Tosin meillä autoillaan paljon. Eli kovassa käytössä on istuin.[/QUOTE]

Mikä penkki maksoi yli 400? On kyllä aika pitkä hinta:O

Voi kamala, nyt mun lapset pitää varmaan huostaanottaa!!! Kuka hakee?
:D

Meillä lapsen kanssa tehdään muutakin kuin istutaan autossa. NIH!
[QUOTE="vieras";22629970]Melko halvalla meinaat selvitä. :O Mä pistin just yli 400€ lasten turvaistuimeen. Ehkä ainut asia, joka ei kirpassut yhtään kassalla. Tosin meillä autoillaan paljon. Eli kovassa käytössä on istuin.[/QUOTE]

Recaro Young sport. Sopii 9-36kg painaville. Loistava istuin :)
Tosin hinta menee yli sun budjetista, mutta jos ostat tuon istuimen niin sen jälkeen lapselle ei tarvi ostaa muuta istuinta.

Ostaisin jo Cybex Solution X tai X-fix turvavyöistuimen. Vieläkään ei ymmärretä, että ne viisipistevyöt ovat isommalla lapsella vaaralliset. Auton kolmpistevyöt joustavat enemmän ja eivät aiheuta niskan retkahtamista ja sisäelinvammoja kuten kiinteät viisipistevyöt yki 15 kg painoisella. Paras olisi tietenkin Cybex Pallas, mutta siinä maksaa jo turhasta noin isolla lapsella. Recaro Yuong Sportin "loistavuudesta" voi katsoa teitoa vaikkapa Autoliiton kotisivuilta, jonka testissa se sai turvalloisuusarvosanaksi vain välttävän (kuten myöskin Britax Multitech)

Cybex Pallas istuin, joka menee 9kg-36kg.

Meillä toiminut hyvin, "etupalkki" edessä, helppo ja nopea kiinnittää. Meille ostettiin kun tyttö oli 2,5v(11kg), saksasta tilattiin 200e postituskuluineen. En kyllä laittaisi pientä lasta istuimeen. Käytännössä vaikeaa laittaa 9kg vauvaa palkin taakse, eihän se edes näe siltä mitään.