suosittele: peg perego, maclaren vai jotkut muut rattaat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Pitäisi löytää matkarattaat 6 kk ikäiselle. Tärkeimpinä kriteereinä mahd. pieneen tilaan taittuminen, että auton takakonttiin sopisi edes JOTAIN muuta kuin pelkät rattaat, lisäksi selkänoja pitäisi saada taittumaan mielellään makuuasentoon asti, tai ainakin puolimakaavaan. Ja jos vielä olis helpot käsitellä, koota ja taittaa + kevyet, silloin rattaat olis täydelliset. Olen katsellut noita peg peregon plikoja ja maclarenin Techno XT ja quest sport -rattaita, voitko suositella jotain noista / onko moitittavaa, tai sitten joku muu malli josta itse olet pitänyt?

Meillä nuo MacLarenin Techno XT:t ja ei oikeastaan muuta negatiivista olla löydetty kuin hinta. Hankittiin kanssa silloin kun kuopus oli 6kk matkakäyttöön. Ollaan reissattu niiden kanssa laivalla ja lentokoneella, ovat helpot käsitellä, menevät suht pieneen tilaan ja toimivat tosissaan jo pienellä kun selkänojan saa kunnolla alas. Ekstra-plussaa tuo aurinkosuoja jonka saa tosi alas.

Ollaan itseasiassa matkakäytön lisäksi alettu käyttämään paljon ihan normaalissa kaupunki-liikkumisessa ja päiväkotimatkoillakin. Hyvin ovat kestäneet ahkerassa käytössä, lapset nyt 3v vajaa 2v.

Meillä on itsellä ollut Gracon miraget käytössä ja nyt kun ollaan reissuun lähdössä olen katsellut noita peg peregoita. Hoitolapsellani vuonna 2004 oli sellaiset ja ne oli muuten todella hyvät käytössä, paitsi noi työntökahvat. Pojalla oli painoa jo 15kg ja kaupunkikävelyiden jälkeen oli ranteet aina muussina, kun jalkakäytäven kototuksissa joutui rattaiden keulaa nostamaan ranteilla vääntäen...

Miraget on tosin ollaat aivan loistavat käytössä, meillä ne mahtuu pitkittäin peräkonttiin ja siitä jää aina puolet kontista muuhun käyttöön. Ja meillä on hatchback-peränen auto (jos ne nyt noin kirjoitetaan...)

Yhteistyössä