Suosittele syöttötuolia!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nuo molemmat on yleisesti ravintoloissa käytössä ja siksi niitä on tullut testattua. Ongelma on se, että lapsi pääsee pyörimään ja työntämään jalkansa vääristä raoista ulos, vaikka vyökin olisi kiinni, jos se ei ole kovin tiukalla. Parempi on vaikka se Ikean Antilop eli se muovinen tuoli. Meillä on se kakkostuolina, sen saa näppärästi mukaankin kun jalat irtoaa ihan napsauttamalla.

Ikean tuolissa jalat on irtomallia, en ikinä luottaisi että pysyvät paikallaan.

Toi perustuoli on ok, mutta ihan pienikin lapsi saa sen helposti potkaistua kumoon kun ottaa vauhtia pöydän reunasta. Miltei kiinnipideltävä koko ajan.

Meillä on ollut sellainen tukeva puinen kaksiosainen josta saa pöydän ja tuolin erikseen ja yhdistettynä korkea syöttötuoli.

Suosittelen ehdottomasti tuota linkkisi Ikean syöttötuolia. Menee pienempään tilaan kuin muut vastaavat ja lisäksi on pintakäsittelyn takia todella helppo puhdistaa. Tykkään myös siitä, että tuoli on tosi hyvin muotoiltu pienille lapsille eli on erittäin mukava istua ja lapsi istuu pienenäkin siinä tukevasti. Syöttötuolin jälkeen suosittelen Ikean juniorituolia joka on saman värinen kuin tämä syöttötuoli. Muistelen, että juniorituoli olisi ollut nimeltään ingolf, mutta varma en ole. Kaksi vaihtoehtoahan noissa juniorituoleissa vaan onkin, mutta meillä siis se gulliver-syöttötuolin värinen. Juniorituoli on todella hyväksi havaittu myös ja jo 2v. pääsee siihen itse kiipeämään.

[QUOTE="mutsi";24065108]Ikean Antilop! Halpa, tukeva, kestävä, turvallinen, saa pieneen tilaan ja helppo pitää puhtaana! :)[/QUOTE]

Meillä on kans tuo, kahta lasta palvellut. Ne jalat on irrotettavat, mutta menee lukkoon sillein, ettei siitä hepposesti irtoa. Piti ottaa juhliin kesällä oma syöttötuoli mukaan ja ongelma olikin juuri tuo jalkojen irrottaminen jottai sai autoon mahtumaan muiden tavaroiden sekaan :D
Helppo pitää tosiaan puhtaana. Suihkun alle vaan ja putsaantuu helposti. Tarjotin on kätevä lisä, ei tarvi ruoka räippeitä puupöydältä jynssäillä. Hintakaan ei päätä huimaa.

Joskus jossain oli tripptrappi jota meidän piti käyttää, ja se oli kamalan ahdas! Sai taiteilla että sai lapsen istumaan ja lopulta tuolista irti. Eikä poika edes mikään pulska ole, päinvastoin.

Mikäs TrippTrapissa on vikana, ettet sitä halua? Se on kuitenkin yksinkertaisesti paras ja käytännöllisin valinta.

TrippTrapit ovat tosi raskaita, kömpelöitä ja vievät paljon tilaa ruokapöydän ympäriltä. Tämä siis minun mielipide kun on tullut tämäkin syöttötuoli testattua. Olen omistanut myös tuollaisen Väkisen syöttötuolin ja ihan ekstravaikea pitää puhtaana sitä plus lapset ei tunnu saavan siinä ollenkaan hyvää istuma-asentoa, koko ajan pitää pyöriä. Tuossa Gulliver-tuolissa tuo pyöriminen ei niin hyvin onnistu kun istumatila on sopivamman kokoinen ja paremmin muotoiltu.

Antiloop on muuten kanssa hyvä noista syöttötuoleista, mutta jos esteettisemmän haluaa niin ei se kovin kaunis ole silmälle =D Gulliver-syöttötuoli ei muuten levity niin laajalle kuin tuo antiloop, mutta eihän sillä väliä jos ahtaus ei ole ongelma, kuten meillä.

[QUOTE="MIe";24065241]Tripp trapp ei kaadu kun lapsi potkaisee pöydästä vauhtia.. Jokainen sen joskus tekee.[/QUOTE]

Ai tekee?
Eipä meillä oo menty nurin koskaan tuolla eikä millään muullakaan tapaa.
Vaikkei tripptrappia oo. Vai vaan tripptrapp syöttötuolissa olevat sitten sitä pöytää potkasee? :D

TrippTrapit ovat tosi raskaita, kömpelöitä ja vievät paljon tilaa ruokapöydän ympäriltä. Tämä siis minun mielipide kun on tullut tämäkin syöttötuoli testattua. Olen omistanut myös tuollaisen Väkisen syöttötuolin ja ihan ekstravaikea pitää puhtaana sitä plus lapset ei tunnu saavan siinä ollenkaan hyvää istuma-asentoa, koko ajan pitää pyöriä. Tuossa Gulliver-tuolissa tuo pyöriminen ei niin hyvin onnistu kun istumatila on sopivamman kokoinen ja paremmin muotoiltu.

TrippTrapphan menee pöydän alle, vähemmän se tilaa vie kuin ns. normi syöttikset.

ikean antilop on tainnut poistua ikean valikoimista. meile ostettiin se sitten huutiksesta.
ikean gulliver ja tuo väkinen on vaikeita siivota, niistä pääsee helposti jo 9-10kk 'karkuun' ja niissä lapsi isuu niin kaukana pöydästä että sotkua tulee julmetusti kun harjoittelee syömistä.
meill on esikoisella emman säädettää tuoli, siis trip trappin kaltainen, ja siihen oon olu nyt tosi tyytyvinen, tuo antilop ostettiin kuopuksele ku tuossa emman tuolissa on istuinkorkeys niin matala että alle vuodenn ikäinen ei kunnolla yltänyt syömään(siis sormiruokaa tuossa vaiheessa söi)

Triptrap vie kyllä vähemmän tilaa eikä jalkoihin törmää ohikulkiessaan niin kuin noissa muissa. Antiloop sopii kyllä moderniin sisustukseen, meille Gulliver ei sopisi tyylinsä puolesta, jos nyt tarkka olisi. Gulliverissakin meidän 72cm 9kg mahtuu pyörimään ympäri ihan sujuvasti... Antiloopissa samainen lapsi työntää jalan ylös istuma-asennossa ja vöissä ollessaan, siis polvi ylös ja varpaat pöydälle. Triptrapissa taas nousee kokoajan seisomaan, vaikka on se muovinen vauvakaari käytössä. Vilkas lapsi siis pääsee venkoilemaan kaikissa tuoleissa ;)

Meillä on tuo väkisen tuoli ja en vaihtaisi. Mielestäni paras, tukeva ja tilava tuoli. Kertaakaan ei ole kaatunut eikä lapsi tippunut, hyvin mahtuu ja meillä jopa 2v kiipeää itse tuoliin ja tuolista pois ja pysyy pystyssä. Puolivuotiaalle ostimme istuinpehmusteen tuohon ja se supistaa hyvin tuota tilaa ja istuma-asento on hyvä, pienemmälle lapselle voi vielä taitella pyyheliinan selän taakse.

Noista kahdesta ehdottomasti tuo klassinen Väkisen tuoli. Näyttää normaalilta edes, noi Ikean tuolit on mun mielestä kaikki ihan sairaan rumia! Just oltiin mökillä juhannus, siellä on se Ikean Antiloop -kammotus ja meinattiin että rumempaa ja epäkäytännöllisempää ja enemmän tilaa vievää tuolia saa kyllä hakea. Siellä on tosin matala pöytä, joten tuoli on mahdollisimman epäsopiva kun lapsi ei pääse edes lähelle pöytää. Jos olisi normaalikorkuinen pöytä niin sen saisi toki paremmin. Mutta rumahan se olisi silti.

Kotona on kaksi TrippTrappia ja ne menee kyllä siistisi kokonaan pöydän alle. Ja ovat muutenkin huomaamattomia.

Yhteistyössä