Suostuisitko kummiksi jos...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kummi (ko)?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kummi (ko)?

Vieras
Eli siis: Suostuisitko kummiksi mikäli kuulisit lapselle tulevan 11 kummia?
Itse asiaa pohdin, kummius on hieno asia ja olen otettu että minua on kummiksi pyydetty mutta tuo 11 kummia sotii hieman "ajatus maailmaani vastaan! En ymmärrä miksi lapsella tarvitsee olla noin monta kummia ja tulee vähän sellainen olo että tarvitaanko mua oikeasti? Eikö kummeja jo ole tarpeeksi? Toki vanhempien asiahan se on mutta siis suostuisitko sinä kummiksi?

En,tuo määrä on huomattavasti liikaa. Itselle sietoraja menee kuudessa, sekin liikaa..

En usko, että kummius tuossa tulisi kovin hyvin esille, olisikohan enemmänkin tavaran halua? Enemmän kummeja, enemmän taattuja lahjoja ja hoitajia?

No hoh hoijaa, ei kyllä oikein nappaisi! Neljä kummia on kai aika normaali, mutta tuo 11 kyllä on aika valtava määrä. Onko siis oikeasti jollakin ihan ns. normaalilla perheellä tarkoitus ottaa lapselle tuollainen leegio kummeja?

Aivan älytöntä! 2-4 kummia mun mielestä on hyvä. Varmaankin esikoinen heillä kyseessä? Eivät varmaan ole ajatelleet, että jos tekevät enemmän lapsia, ei seuraaville jää tota menoa ketään kummeiksi..

En usko että kummien määrä vaikuttaisi päätökseeni ja suostuisin, jos perhe olisi sellainen, että haluaisin olla kummina heidän lapselleen ja jos ylipäätään kokisin jonkinlaista kutsumusta ryhtyä kummiksi. En kuitenkaan koe että voisin täyttää ev.lut.kirkon kummille asettamaa tehtävää (en kuulu kirkkoon) ja kieltäytyisin, vaikka muita kummeja ei olisikaan monta. Olen mielelläni paljon tekemisissä ystävieni lasten kanssa, mutta ilman mitään kirkon asettamaa "virkaa" :)

Meillä on lapsella 5 kummia, kun piti saada kokoon 2 kirkkoon kuuluvaa ja luultiin, että ystäväpariskunta kuuluu kirkkoon. Noh, heistä tuli silti "kummeja", mutta sitten piti vielä kysyä seuraavaa, joka ei myöskään kuulunut kirkkoon, ja sitten vasta nappasi.

Voisin suostuakin, ei se muiden kummien määrä haittais. Enkä tajua mikä siinä muita ärsyttää vaikka joku haluis 137 kummia lapselleen, jos on paljon tärkeitä ihmisiä jotka haluaa siihen hommaan pyytää niin siitä vaan.

Yhteistyössä