Suostuuko lapsesi pitämään juhlavaatteita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lotta"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Lotta"

Vieras
Mielenkiinnosta kyselen, että pitääkö teidän lapset mielellään juhlavaatteita juhlissa? Meillä tyttö ilolla laittaaa juhlavaatteet ja mielellään ne valitseekin ehdotuksista. Poika puolestaan ei missään tapauksessa vapaaehtoisesti laita kauluspaitaa ja suoria housuja. Tuon pojan suhteen harmittaa, kun menee kaikki juhlatilaisuudet tappeluksi. Olen miettinyt, onko tämä sukupuoli vai tempperamentti kysymys. Miten voikin lapset olla niin erilaisia.

Kaikki lapset laittavat juhliin juhlavaatteet. Siitä ei ole koskaan keskusteltu eikä tulla keskustelemaan. Me vanhemmatkin pukeudutaan juhliin juhlavaatteisiin ja myös lapset tekevät näin. Meillä 2 poikaa ja yksi tyttö.

Täällä kaksi tyttöä, toinen laittaa mielellään, toinen ei tykkää pukeutua muuta kuin farkkuhiin ja olohousuihin, mutta siis toki mukisematta laittaa juhlaan juhlavaatteet. Eli väitän että on yksilöllistä, ei sukupuolisidonnaista.

Kyllä mun pojat laittaa suorat housut ja kauluspaidan juhliin. Annan lasten kuitenkin mennä ja temmeltää vaatteissaan, ei tartte paikoillaan istua kuin aikuiset, niin kokevat etteivät vaatteet niin haittaa menoa. Mulla on pojille myös siistimmät sammarit ja ne laitetaan mm. koulun ja päiväkodin juhliin. Kauluspaidan napistuksesta kysyn aina lapsen mielipiteen ja annan ylimmän napin olla auki, jos lapsi haluaa, niin ettei kurista kaulaa.

Poika laittaa mielellään ja kattoo et kravaatti sopii paidan väriin ja "sukii" kengät puhtaaksi.
(on siis ihan puku liivilla, kravaatteja eri värisiä jne).

Yhteistyössä