Suostuuko teidän 4-6 luokkalaiset laittamaan kumpparit kouluun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harriet Oleson
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Harriet Oleson

Vieras
Vettä tulee kuin esterin perseestä, eikä rakas lapsukaiseni laittaisi kumppareita jalkaan! "Ei kukaan muukaan laita" on perusteluna.

No mites on, eikö kukaan muukaan laita?

Meillä ei mene läpi " kun kaikilla muilla" tai "ei kenelläään muulla" ininät.
Pari kertaa olen kysellyt kavereiden vanhemmilta ja joka kodissa samat taistelut ja perustelut eli ei pidä paikaansa välttämättä.
Saappaat vain jalkaan jos sataa.

crocssaappaat on tytöllä ja kelpaa ja laittaa ne vielä oikein mielellään =) meillä varmaan poikkeuksellisen maalaisjärkinen lapsi, kun ei itse halua kastua vaan tykkää kunnollisista varusteista...

Meillä laittoivat saappaat. Joitakin vuosia sitten toiset oppilaat olivat ilkkuneet meidän lapsille, kun he olivat sateisena päivänä saappailla koulussa. Mutta ilkkuminen loppu, kun koulusta laitettiin tiedote joka kotiin, jossa pyydettiin vanhempia huolehtimaan lapsille säänmukaiset vaatteet ja kengät kouluun.
Edellisen kerran kolmasluokkalainen tyttö vaihtoi koulussa lenkkarit jalkaan ja kasteli jalkansa kokonaan. Huomasin seuraavana aamuna läpimärät kengät eteisessä. Ja siitä pari päivää tytölle nousi kova kuume ja nenä ihan tukossa.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Meillä ei mene läpi " kun kaikilla muilla" tai "ei kenelläään muulla" ininät.
Pari kertaa olen kysellyt kavereiden vanhemmilta ja joka kodissa samat taistelut ja perustelut eli ei pidä paikaansa välttämättä.
Saappaat vain jalkaan jos sataa.

No, ei mene meilläkään läpi ja kumpparit jalassa lähti.
Aikani kuluksi vain ajattelin kysellä, onko muilla samanlaista taistelua.

Meillä mielummin laittavat kumpparit kuin goret, koska niisä ei ole nauhoja ja pääsee nopeammin välkälle.

Tämä siis viime keväänä ainakin, kun ei meillä ole tänä syksynä ollut vielä sateisia koulupäiviä :whistle:

Meillä kyllä laittoi ihan mielellään sellaiset Ratian lyhytvartiset, mutta sateen pitävä takki, ei kuitenkaan yhtään sadetakkimainen oli myrkkyä ja tyttö tokalla.

Mulla ei ole 4 lk. mutta 3lk ja 1 lk lähtivät kummpareissa ja sadetakeissa kouluun.
Ja ainakin menomatkan sai sadetakki olla päällä. Sitä en voi enää kontrolloida "unohtuuko" se sadetakki naulakkoon välitunnille mentäessä.

Meijän 4 luokkalainen halusi käydä ostamassa kumpparit, vaikka goreilla on menty tähän asti (tosin koulu toivoo suunnistustunneiksi kumppareita)
Tarkaa oli minkälaiset, piti olla nilkkurimallia ja sit löytyikin sellaiset musta-hopeat nilkkurit missä oli vielä narutkin =) niillä menisi nyt vaikka joka päivä kouluun satoi tai paistoi

Yhteistyössä