Suostuukohan sossu antamaan takuuta kahdelle kolmioon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Yh-äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

"Yh-äiti"

Vieras
Nykyisessä asunnossa neliöitä 61 ja löysin asunnon jossa olisi 80 neliötä. Vuokra tuossa asunnossa olis halvempi kuin tässä nykyisessä ja vuokra sisältää veden. Tokikaa vuokra ei ole paljoa pienempi kuin nykyinen, mutta pienempi silti ja asunto isompi. Nykyisessä on vielä vesi erikseen ja vuokra nousee taas ensi kuun alussa kuten vesimaksukin. Takuu uuteen asuntoon olisi satasen vähemmän kuin tähän kaksioon.

Joo joo tiedän, maksa itse takuu on joidenkin vastaus. No se ei ole vielä mahdollista mulle joka opiskelee työmarkkinatuella työvoimapoliittisesti joulukuuhun asti. Jos odotan sinne asti ja että saan töitä niin tuo edullinen kolmio on jo mennyt aikoja sitten.

No ei siinä mitään toki häviä jos sossusta asiaa kysyy. Sieltä annetaan sitten sellainen vastaus ku annetaan. Voi kun saisi jostakin edes lainaan tuon summan sitten jos sossu ei takaa, mutta ei ole ketään jolta lainata ja pankista en lainaa saa. :(

Ainakin täällä on joku summa rajana (roi), esim kolmen kohtuuvuokra 700e.Joten ei mene samanlailla kuin kelalla.
Joten siks tuntuu hassulta, että jos vuokra on halvempi ja takuuvuokra halvempi ku nykysessä, ettei miksei sais, jos nykyseenki olet saanut.

Me saatiin miehen kanssa maksusitoumus lappu takuuvuokraan, kun muutettiin yhteen aikoinaan. Asunto oli 75 neliöinen kolmio ja siis kaksin siinä asuttiin. Asumistukeen sitten vaikuttaa enemmänkin noi neliöt jos niitä on liikaa.

Sossun ominaisuudessa olen takuuvuokriakin myöntänyt (ja jättänyt myöntämättä) ja silloin merkkasi asunnon vuokran suuruus sekä takuuvuokran suuruus. Neliöillä ei ollut mitään tekemistä asian kanssa.

Yhteistyössä