Hae Anna.fi-sivustolta

Supersaver

Viestiketju osiossa 'Yleistä matkailusta' , käynnistäjänä Jenkkeihin, 24.02.2010.

  1. Tolkku. Tri Vierailija

    Teeppä niin ,silloin kaikki on tyytyväisiä.
     
  2. Elli Vierailija

    Itsekään en tähänastisen kokemuksen perusteella suosittele SuperSaveria. Varasimme sieltä juuri matkan (toivottavasti kaikki menee hyvin), mutta jäi vähän katkera mieli, kun luottokortilla maksamisesta tuli 15€ lisäkulu. Hinta oli tosin ilmoitettu luottokorttivaihtoehdon yhteydessä yläpuolella sellaisen muutaman rivin selitteen perässä suluissa (9€ + 1%), ja jostain syystä se jäi sitten kahden ihmisen silmiltä siinä varausta tehdessä huomaamatta. Halpoja lentoja kun oli tarkoitus varailla, niin tuollainen 15€ voi hyvin olla sellainen summa, joka kallistaa päätöksen johonkin toiseen firmaan, joten mielestäni sen olisi siellä voinut selkeämminkin ilmaista.
     
  3. lollero Vierailija

    Se ei ole firman vika että käytät luottokorttia eikä se että et nää lisäkuluja.
    Maksa verkkopankilla niin ei tule lisäkuluja

    Minulla ei ole ollut mitään ongelmia supersaverin kanssa, luultavammin ensikesäksi lennot taas sieltä
     
  4. lennellyt Vierailija

    Ollaan useasti varattu lennot Supersaverin kautta eurooppaan ja yhdysvaltoihin. Reissuihin on sattunut aikataulumuutoksia, joskus joku lentoyhtiö on lopettanut jatkolennon tms., mutta silti tiedotus on aina pelannut ja sähköposteihin on vastannut ystävällinen henkilökunta. Tiettyihin asioihin matkatoimisto ei voi vaikuttaa (lennot myöhässä, lentoyhtiö konkurssissa), joten silloin naristaan ihan eri luukuilla.
     
  5. Viltsu Vierailija

    Varasin 31.1. edestakaisen matkan Saksaan huhtikuulle. Palveluntarjoajaksi valitsin Supersaverin, sillä he markkinoivat hintatasoaan lupaavasti "Sama matka halvemmalla". Meno-paluulennon hinnaksi muodostui 291,13 € KLM:n toimiessa lentoyhtiönä. Varasin ja maksoin matkan saman tien. Mielenkiinnosta katsoin tämän jälkeen suoraan KLM:n kotisivuilta vastaavien lentojen hintoja. Yllätys oli suuri, kun lentoyhtiö tarjoikin itse täysin samoja lentoja lähes 50 € halvemmalla! Lähetin tästä sähköpostia Supersaverille ja ehdotin joko kaupan purkua tai ylimääräisen summan palauttamista kompensaationa. Vastaus tuli vasta kolmen arkipäivän kuluttua, ja viestissä pyydettiin antamaan esimerkki toteamastani halvemmasta matkasta. Minkäänlaista oma-aloitteista asiaan perehtymistä ei siis Supersaverin puolelta tehty. Lähetin suoran linkin KLM:n varausjärjestelmästä Supersaverin asiakaspalveluun ja varmistin linkin toimivan, vieläpä kahteen kertaan. Jälleen kolmen arkipäivän kuluttua tuli vastaus, jossa vain todettiin linkin olevan viallinen. En viitsinyt lähettää enää kolmatta viestiä, koska tiesin asiakaspalvelun vastaavan viesteihin toivottoman hitaasti, joka on luonnollisesti vahingollista nopeasti vaihtelevien lentolippujen hintojen takia. Soitin siis asiakaspalveluun 28.2. eli tänään. Puolen tunnin jonottamisen jälkeen pääsin puheille asiakaspalvelijan kanssa. Selitettyäni asiani ja ehdotettuani kaupan purkamista tai hinnan alennusta markkinointia vastaavaksi, hän kertoi tarkistavansa, miten kaupan purkaminen onnistuu. Kesken tämän tarkistuksen hän katkaisi puhelun. Odotin hänen soittavan takaisin, mutta sitä ei kuulunut. Soitin hetken odottelun jälkeen uudelleen asiakaspalveluun ja jonotin jälleen puoli tuntia. Juuri kun minun vuoroni koitti, puhelu katkaistiin jälleen. En siis saanut asiakaspalvelijaa kiinni. Soitin kolmannen kerran, ja jälleen puolen tunnin odottelun jälkeen pääsin viimein asiakaspalvelijan puheille. Hän vaati Print Screen-ruutua todisteeksi halvemmasta hinnasta, ja kertoi, että KLM:n purkuehdot eivät salli summan palauttamista, eikä kaupan purku tule siis kyseeseen. Kotvan väittelyn jälkeen hän kertoi keskustelevansa asiasta esimiehensä kanssa, mutta ei voinut laittaa puhelua pitoon, koska arveli siinä toiminnossa olevan vikaa. Ehdotin puhelun ohjaamista suoraan esimiehelle, mutta hän oli tilapäisesti varattu. Asiakaspalvelija kuitenkin vakuutti esimiehen soittavan minulle takaisin tunnin sisään. Soitto tuli, ja esimies kertoi, ettei "Sama matka halvemmalla" ole minkäänlainen tae halvemmasta hinnasta. Samat matkat saattavat löytyä toisaalta halvemmalla, eikä markkinointilauseella ole mitään katetta. Otin puhelun jälkeen yhteyttä Kuluttajavirastoon, ja saatan heidän neuvojen mukaan asian Kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.

    En suosittele Supersaveria missään tapauksessa palveluntarjoajaksi. Asiakaspalvelu vastaa hitaasti, puhelut katkaistaan, jos asia on Supersaverin puolelta epämiellyttävä ja hinnat pääsääntöisesti kalliimpia, vaikka päinvastaisesti markkinoidaan. Supersaverin toiminta on erittäin kyseenalaista ja kuluttajan kannalta törkeää. Varmista matkasi onnistuminen ja ylimääräinen harmi, ja varaa matkasi jostain muualta. Hyvää matkaa!
     
  6. mainoksia riittää Vierailija

    Mainos "sama matka halvemmalla" ei tarkoita kaikista halvinta vaihtoehtoa, myyhän varmasti joku firma kalliimmallakin tuota matkaa ja silloin mainos on ok, halvempihan se kalleinta vaihtoehtoa on.
    Jos mainos olisi ollut "sama matka halvimmalla" niin ehkä jotain reklamoitavaa olisi - siis ehkä, aina vastuu on itselllä uskooko vai ei, mainoksia kun riittää.
     
  7. järki käteen Vierailija

    Tämän tilanteen välttäisi sillä, että katsoisi lennon hinnan useammasta paikasta esim. ko. lentoyhtiön omilta sivuilta ENNEN kuin varaa se Supersaverilta tai mistä tahansa. Siitä että alkaa selvitellä hintatasoa vasta lipun oston JÄLKEEN ei seuraa muuta kuin pahaa mieltä ja turhaa vaivaa.
     
  8. SS:n käyttäjä Vierailija

    Olen useasti varannut SS:ltä suoria lentoja Euroopan kohteisiin edullisimman hinnan takia ja mitään ongelmia ei ole ilmennyt.

    Viime kesänä varasin lennot Etelä-Italiaan ja huonon saatavuuden vuoksi jouduin varaamaan lennot kahdella vaihdolla ja kahdella eri lentoyhtiöllä. Noin kuukausi ennen matkaa toinen lentoyhtiöistä oli ilmoittanut SS:lle aikataulumuutoksesta, josta sain sähköpostitse ilmoituksen. S-postiin piti vastata seitsemän päivän sisällä, jotta he pystyivät kirjoittamaan uuden lipun. Soitin SS:lle ja pitkän jonotusajan jälkeen sain heihin yhteyden. Lentoyhtiön muutoksen takia minun oli pakko hyväksyä uusi lentoaikataulu, jolloin paluumatka piteni lähes neljällä tunnilla. En oikein vieläkään ymmärrä muutosta, sillä kyseisen lentoyhtiön sivuilla oli edelleen saatavilla alkuperäinen lento, eli lentovuoroa ei oltu ainakaan peruttu. Miesystäväni oli myös varannut lennot saamaan kohteeseen aikaisemmalla menolla mutta samalla paluulla. Hänenkin lentoaikataulu muuttui ja pyysin SS:iä katsomaan, että meidän molempien paluuliput muutetaan samanlaisiksi, vaikka olimmekin eri varauksilla ne varanneet. Annoin heille miesystäväni tiedot ja SS ystävällisesti huolehti siitä, että meillä oli sama paluureitti. Muutoksesta huolimatta matka sujui ihan hyvin, mutta en toista kertaa varaa mitään vaihdollisia lentoja SS:n kautta (ja muutenkin yritän välttää epäsuoria lentoja).

    Hotellia en ole ikinä SS:ltä varannut, vaikka saankin aina hotellibonuksia, sillä SS:n hinnat eivät ole hotellien kohdalla edullisempi kuin esim. Booking.com: 279,900 hotels worldwide. 18+ million hotel reviews. hotellihinnat.

    Voin suositella SS:iä suoria Euroopan sisäisiä matkoja tehdessä, mutta en muuten.
     
  9. Jaa'a Vierailija

    Voi olla että välttäisi, mutta markkinoijan väitteisiin pitää Suomessa perinteisesti voida luottaa.
    Nettisivuilla lisäksi sanotaan, että "Meiltä etsit lentolippuja yli 650 eri lentoyhtiön joukosta. Siksi voimme tarjota sinulle halvimmat lentoliput" sekä Googlen mainoksessa "Supersaver ja halvimmat e-liput". Mielestäni tämä ei jätä kovin paljoa harkinnanvaraa. Lisäksi, jos lippujen hinnat eivät todellisuudessa ole halvempia/halvimpia, miksi sitten varata liput tällaiselta puljulta, joiden asiakaspalvelu on hidasta ja ala-arvoista? Lentoyhtiöillä se yleensä toimii huomattavasti paremmin.
     
  10. Matkaaja Vierailija

    Olen käyttänyt paljonkin ja usein on toiminut ongelmitta. Noin vuosi sitten olin yhteydessä, koska keräämieni bonusten ehtoja oli heikennetty huomattavasti, niitä piti saada käyttää lentoihin, hotelleihin, vuokra-autoihin ym, mutta sitten vain hotelleihin ja vuokra-autoihin. Niinpä sitten tilasimme vuokra-auton tämän vuoden maaliskuussa ensi helmikuuksi Las Palmasiin. Kokonaishinta 133 euroa, josta maksoin 69 euroa bonuksillani, loput 64 euroa tililtä. Tänään sain mailin, jossa Supersaver kertoo, että koska autovuokraamo lopettaa toimintansa, he palauttavat tililleni 64 euroa. Kysyin, eikö myös bonukset palauteta, koska ne edelleen näkyvät omilla sivuillani ja olisivat voimassa vielä ensi helmikuussa. Bonuksia ei kuulemma voi palauttaa. En voi uskoa, että minusta riippumattomista syistä varaukseni perutaan ja minulle palautetaan alle puolet maksusta, koska olen käyttänyt bonuksia. KUSETUSTA! Kirjoitan asiasta kuluttaja-asiamiehelle, toivottavasti johtaa johonkin.
     
  11. Globetrotter48 Uusi jäsen

    liittynyt:
    30.09.2013
    Viestejä:
    2
    Saadut tykkäykset:
    0
    Huvittuneena voi taas seurata keskustelua, jossa on mielipiteitä laidasta laitaan. Hyväuskoisia on aina helppo huijata ja liiketoimintaetiikan puuttuminen on tietyillä toimialoilla kehitetty huippuunsa. Yritys, jonka henkilökunta ei halua, kehtaa tai uskalla esiintyä omilla nimillään lienee juuri tällainen.

    Niin kauan kuin kaikki menee hyvin, on asiakas turvassa. Kyseisillä yrityksillä ei ole asiakaspalvelua sanan varsinaisessa merkityksessä. Heille asiakaspalvelu on sama kuin että: asiakas palvelee. Katso netistä, tilaa netistä jne. Asiakas tekee. Apua ei asiakas saa, kun sitä tarvitsee. Olet silloin jonossa numerolla 24 ja taatusti aikaa kuluu niin, että kyllästyt odottamaan.

    Olemmeko vain muutaman euron takia valmiita hyväksymään todella huonoa asiakaspalvelua? Ok, jos olemme. Sitä saa mitä tilaa. Kun muutaman kerran on mennyt hyvin ja on säästänyt jopa pari kymppiä, voikin seuraavalla kerralla mennä huonosti ja menettää useita satasia. Peruttu lento, ylibuukattu hotelli tms. merkitsee, että siellä olet halvan varauksesi kanssa ja virkailija kohottelee olkapäitään. Kaivelepa sitten kuvettasi ja maksa ja kotiin tultuasi aloitat pitkän ja uuvuttavan sähköpostikamppailun kasvotonta ja nimetöntä firmaa kohtaan.
    Tyhjän saa pyytämättäänkin!!!!

    Hauskoja ovat myös tietyt yllä olevat kommentit, joiden taustalta paistaa ilmiselvästi kytkös kyseiseen yritykseen. Nimimerkki vaihtuu, mutta verbaali osaamisen taso huokuu ja tuoksuu.

    Olen itsekin ostanut pari kertaa SS:n sivustolta. Hyvin on mennyt. Bonuksiakin on kertynyt muutama kymppi. Kun yrität käyttää näitä bonuksia, niin huomaat, että et voi varata SS:n edullisemmalla hinnalla tarjoamaa hotellia, vaan on tehtävä varaus kalliimman Sembon, Hotels.comin, SunHotelsin tai Expedian kautta. Sinne ne bonukset sitten äkkiä hupenevatkin. Tulos +/- 0.

    Luottokortilla maksu on sikamaisen kallista yli 11 euroa ja laskun perimisestä rahastetaan 15 €. Verkkopankkimaksu on rajattu vain tiettyihin pankkeihin. Tässäkin kuvastuu yrityksen kapeakatseisuus. Ehkä ei kaikkiin pankkeihin saa edes avattua tiliä.

    Toivon jatkoon asiallista keskustelua ja ne aivovammaiset, joiden verbaali kyky jää alapäätuotosten tasolle, älkää vaivautuko.
     
  12. höperön paluu Vierailija

    Kirjoituksesi on outo. Tosin sattuu Aurinkomatkoihin. Mutta olet aiemmin kirjoittanut että ett asioi kyseisen puljun kanssa, niin mitä tämä pitkä mäkätys tarkoittaa.

    Oliko muuta syytä kuin tulla esiintymään, ettei yleisö unohda suurta sekopäätä
     
  13. jossu Vierailija

    Itselläni on hyviä kokemuksia Super Saverista. Kerran aikaisemmin varasin lennot sitä kautta ja kaikki sujui ongelmitta. Kuten aina, kun lukee kaikki säännöt ja tiedot tarkkaan, ei tule yllätyksiä.

    Nyt sitten onnistuin varaamaan ja maksamaan kotimaanlennot väärälle viikolle. Sekä Super Saverin, että lentoyhtiön omilla sivuilla sanotaan, ettei kyseisiä lippuja ole mahdollista muuttaa eikä peruutuksesta saa rahoja takaisin. Soitin kuitenkin heti Super Saverin asiakaspalveluun, jossa vastasi oikein ystävällinen nainen. Hän alkoi selvitellä lippujen siirtoa toisille päiville, mutta aikatauluista johtuen päätin perua liput. Hän hoiti asian samantien ja saan kuin saankin rahoja takaisin, 30 euron peruutusmaksu vain meni.
     
  14. omat ensin Vierailija

    Nostan näitä laatuketjujani muidenkin nähtäväksi.
     
  15. Globetrotter48 Uusi jäsen

    liittynyt:
    30.09.2013
    Viestejä:
    2
    Saadut tykkäykset:
    0
    [​IMG] Supersaverin bonusjärjestelmä on lakkautettu heidän oman ilmoituksensa mukaisesti. Kaikki, joilla on bonuksia sisällä voivat siis sanoa niille byby. Danskebankenin kautta ei voi tilauksia maksaa, josta voi taas vetää omat johtopäätöksensä. Tässäkö jälleen konkurssikypsä vedättäjä??

    Lisäänpä tähän vielä, että jäljellä olevien bonuksien käyttö on ristiriitaista sivuilla olevien ohjeiden kanssa. Mm. Sembon, Hotels.com, Sun Hotels ja Expedian kautta ostetuissa palveluissa nämä bonukset eivät käy. Asiakaspalveluun on pitkä jono, aina 6-7 aiakasta edellä eli väkeä on vähän tarpeeseen nähden = huonoa asiakaspalvelua.

    SUPERSAVER ON SUPERISTI SÄÄSTÄNYT ITSELTÄÄN ASIAKKAAT - EI KOSKAAN ENÄÄ SUPERSAVERIA!
     
    Last edited: 08.04.2014
  16. Jaani Vierailija

  17. Ei supersaverille Vierailija

    Välttäkää SuperSaveria. Lento yhdellä pysähdyksellä varattu jo viime vuoden puolella. Viime viikolla tuli tieto aikataulumuutoksesta ja tarjousehdotus, jossa lähtö päivää aikaisemmin, 2 pysähdystä ja jälkimmäisessä yöpyminen omalla kustannuksella ennen jatkolentoa. Meileihin ei vastata. Eilen puhelimessa jonossa 50 min. paikalla "olet jonossa sijalla yksi" ja tänään samalla paikalla 45 min. Lienee selvää, että kukaan ei ole vastaamassa puheluihin. En muista, koska olisin saanut näin huonoa asiakaspalvelua.
     
  18. Mimmu Vierailija

    Varasin viime viikolla lento+hotelli New Yorkiin, jonka myös maksoin saman tein. Eilen huomasin, että sähköpostiini oli tullut ilmoitus ettei hotellinvaraus Super Saveriltä onnistunutkaan. Soitin ja jätin soittopyynnön ja minulle soitettiin muutaman tunnin päästä takaisin.
    Super Saverin virkailija sanoi että voin saada koko summan takaisin tai sitten hotellin osuuden. Olin tarkistanut ennen puhelua, onko hotellini tosiaan täynnä niinä päivinä, mutta ei tilaa oli. Kyseenalaistin asiakaspalvelijan, mutta hänen vastauksensa oli "näin vaan voi käydä". Minun mielestäni jos olen jo matkan maksanut, ei niin vain voi käydä. Ja enitän tässä kummaksuttaa se että normaaleihin matkailusääntöihin kuuluu että ylibuukkaus tilanteessa, on matkanjärjestäjän hoidettava uusi samantasoinen tai parempi tasoinen hotelli. No voihan asiat olla muuttunut muutamassa vuodessa. Mutta kyllä harmittaa!
    Tahdoin nukkua yön yli miettiäkseni kuinka toimin ja tulin tulokseen että varaan itse hotellin jotain muuta kautta. Tänään en ole kuitenkaan saanut mitään yhteyttä koko Super Saveriin, joka horjuttaa aika paljon yrityksen uskottavuutta.

    Ainakin lupasivat koko maksun takaisin.

    Taidan perua koko matkan ja varata muualta.
     
  19. hartsa Vierailija

     
  20. OSP-naiselle Vierailija

    Yli kuus vuotta ikää. Varsin tuoretta tietoa.
     
  21. dlott Uusi jäsen

    liittynyt:
    27.06.2017
    Viestejä:
    3
    Saadut tykkäykset:
    0
    Halvat lennot - https://search.jetradar.com
    Jetradar on ollut jo vuosia itselleni lentomatkojen ensisijainen hakukone. Haen erityyppisiä matkoja, en pelkästään meno-paluu vaan usein niin, että lähtö tai paluu on eri kaupungista tai teen pysähdyksiä matkan varrella. Lisäksi Jetradar hakee mielestäni vaihtoehtoja erittäin kattavasti, myös halpalentoyhtiöiltä ja laajasti useilta varaussivustoilta.
     
    Last edited: 24.11.2018
  22. matkustajanainen47 Vierailija

    Tämä matkatoimisto on ihan per-----stä. He eivät vastaa puhelimeen eivätkä sähköpostiin. Eivät ole edes toiminnassa. Meilit tulee bumerangina takaisin ja puh.no ei ole käytössä. Aivan uskomatonta! Kun halusin lisätä ruumaan menevän matkalaukun ja maksaa siitä, niin sehän ei onnistunut mitenkään. Heiltä ei saanut mitään kuittia tapahtumasta eivätkä he myöskään lisänneet matkalaukkua varaukseeni. Yritin sata kertaa ottaa heihin yhteyttä - ei onnistu. Varokaa tätä toimistoa! En varaa ikinä matkoja tämän toimiston kautta, EN IKINÄ!
     
  23. supereikiitos Vierailija

    Ebookers ja Expedia palvelevat paremmin, joten itse suosin niitä.

    Mutta vinkkinä vielä, matkalaukun saat lisättyä myös suoraan lentoyhtiön sivujen kautta, et tarvitse matkatoimistoa siihen. "Manage my bookings" kohtaan laitat vaan varaustunnuksen niin pääset ostamaan lisäpalveluita.

    Bonuswayn kautta muuten saat bonusta Ebookersilta, Expedialta ja myös Supersaverilta.
     
Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti