Supistuksia, kiinnikekipuja, suolentoimintaa, lantion löystymistä...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ideoita?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ideoita?

Vieras
Olen raskaana 20+1 ja parin viime viikon aikana on ollut erikoisia selkään säteileviä kipuepisodeja. Eli kipu tulee aaltomaisena ylemmäs selkään säteillen, alaselkää polttaa menkkamaisesti koko ajan ja kohtu on usein pinkeä mutta ei aina. Kipuilu kestää 1-1,5h ja helpottuu levolla ja lämpimällä. Panadolista ei ole apua. Teen raskasta työtä ja yleensä kivut tulevat loppuvuorosta, kotiin päästyäni tai seuraavana yönä.

Esikoisen sain hätäsektiolla vko:lla 33, joten varsinaiset synnytykseen liittyvät supistelut ovat mulle tuntemattomia. Esikoisesta supistelin paljon jo vko:lta 14 alkaen, mutta se oli pelkkää vatsan kovettumista. Tällaisesta ei ole muistikuvia!

Lääkärissä olen käynyt tarkistuttamassa kohdunsuun tilanteen 3. kipukohtauksen jälkeen. Visusti oli paikat kiinni ja kanavaa käsikopelolla 3cm. Meinasi, että alkaisi selkä prakata. Itse en ole aivan vakuuttunut, että kyseessä olisi selkävaivakaan. Tai voisiko joku selkäänsä potenut kertoa oliko se tällaista?

Onko kellään kokemuksia raskausajalta samanlaisesta kipuilusta!? En nyt vielä osaa erityisen huolissanikaan olla, kiinnostaisi vaan tietää...

Oli samaa vaivaa vielä toissa viikolla (n. rv 27), se selkäkipu säteili myös lonkkaan. Ensin vaan vasen puoli oli kipeä, mutta aika pian koko selkä alhaalta varsinkin.
Liitoskivut on nyt olleet ihan älyttömiä, kahdesta edellisestä en muista tällaista ollenkaan.

Selkään sauna auttoi niin kauan kun siellä jaksoi istua, samoin lepo. Mistään muusta ei ollut apua.

Varasin lopulta ajan johonkin luontaishoitolaan, jossa tehtiin jonkinlainen aromaterapeuttinen selkähieronta ja jalkapohjiin joku hermoratahieronnan tyyppinen.

Liitoskipuja on edelleen, mutta selkä ei ole sen jälkeen v*ttuillut ollenkaan, on kuin uusi.
Olin yllättynyt, kun en oikeasti edes usko "mokomiin huuhaa-juttuihin".

Mutta mikä kenellekin sitten tehoaa, paha sanoa.
Jaksamista, kyllä se siitä, etkä ole ainoa :hug:

Yhteistyössä