Supistuksista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miheli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miheli

Vieras
Kertokaahan mammatoverit. Odotan esikoistani viikolla 39+5 ja mietin että miltä supistukset tuntuu. Mulla on ollut viikon ajan kamalia menkkajomotuksia lantion seudulla+aina vatsa kovettuu niiden aikana, varsinkin siis öisin. Herään siihen, kestää ehkä kolmekin tuntia. Mutta tuollainen tuntemus tulee yleensä kun vaihdan kylkeä tai nousen ylös. Kestää ehkä vain 30sek-minuutin. Yksi yö sitten herätin mehenkin, kun säikähdin että "nyt nämä on niitä!". Noh, sairaalareissun aikana niitä tuli vain ehkä 4-6 tunnin aikana. Lääkäri tutki ja kohdunsuu auki 2cm mutta kanavaakin sentti jäljellä. Me palattiin siis kotia. Juilimiset jatkui sen koko aamun mutta päivisin ne yleensä tyssääkin.
Nyt ollut koko päivän näitä "supisteluja". Ne ei minusta vaan ole niiiiin kipeitä että tarttis äitiä tulla ikävä :-) Onko nämä siis niitä supistuksia vaiko sitten ei? Epäsäännöllisesti tulevat. Huoh, harmittaa kun olen näin tietämätön... Kertokaa te minkälaisilta teidän supistukset on tuntuneet kun synnytys siis ollut lähellä! Kiitos :-)

Nuo supistukset, joista kerroit ovat varmastikin ennakoivia supistuksia. Itselläni noita oli tihenevässä määrin ennen varsinaisen synnytyksen alkamista. Kyllä sitä monesti ajatteli, että nytkö se lähtö tulee. Ensisynnyttäjänä kun ei oikeesti voi tietää miltä ne "aidot" supistukset tuntuu ennen kuin ensimmäiset tulevat :)

Mulla oli tuota pientä juilimista edellisenä iltana nukkumaan käydessä, kun poika syntyi sitten aamulla. En noteerannut niitä miksikään, koska olin ennakoivia supistuksia kokenut paljon. Painuin vain pehkuihin. Sitten kun tosi toimet alkoivat, ei tilanne jäänyt epäselväksi. Unenpöppörössä ensin luulin, että nyt on tosi kova mahatauti, kun kouristaa niin älyttömästi. Tulihan siinä sitten käytyä vessassa varmaan 4 kertaa puolen tunnin sisään ja kivut vain jatkui koventuen ja tihentyen. Siitähän ne oikeat supistukset sitten tunnistikin. Supistuksen aikana kun ei tullut edes mieleenkään, että ois edes asentoa muuttanut. Pukiessa piti kaikki toiminta siksi aikaa keskeyttää ja kyllä ne puuskuttaan pisti :)

Eli siis varmasti tulet tunnistamaan ne aidot ja oikeat supistukset :) Kipu kovenee ja tahti tihenee jatkuen säännöllisenä. Sulla h-hetki onkin jo käsillä; onnea matkaan!

Pian kahden mamma rv35

Yhteistyössä