Suppo sattuu!!!

  • Viestiketjun aloittaja Eienääkoskaan
  • Ensimmäinen viesti
Eienääkoskaan
Meillä ei ollut tänä aamuna mitäänaikuisten kipulääkettä ja mullaihan hirveä pääsärky. Ajattelin, että mikä vaan käy ensiavuksi ja tuikkasin vauvan supon paikoilleen. Ja voi luoja kuinka se poltteli ja kirveli, kuin olisi nokkonen ollut siellä. Vauva itkee meillä tosi paljon kun suppo on laitettu enkä enää ihmettele yhtään.
Onneksi tuli itselle kokeiltua, niin älyän olla laittamatta enää koskaan vauvalle suppoa. Suun kautta olevat valmisteet ajanevat ihan saman asian.

Kokeilkaa itse itsellenne ja miettikää haluatteko vauvanne kokevan saman.
 
jaa.
Ai, meillä on aina käytetty paratabsin suppoja ja ikinä ei ole vauva valittanut. Ei edes huomaa koko toimenpidettä. Kyllähän se nestemäinenkin käy, mutta on paljon lyhytvaikutteisempi, kuin suppo. Nestemäinen ei myöskään sovi pulauttavalle vauvalle, joten aina ei ole vaihtoehtoja..
 
Liila
En yleensäkään ymmärrä, miksi joku vielä nykypäivänä käyttää suppoja, kun kerran parempiakin muotoja on tarjolla. Minä olen aina käyttänyt nestemäistä Panadolia.
 
kaisa..
Suppo imeytyy huonommin kuin nestemäinen.
Laitoitko rasvaa sormeen ennen supon laittamista ja työnsitkö syvälle suoleen?Jos se jää liiaan lähelle peräaukkoa tuo on mahollista.Vaan suppo pitää aikuisella laittaa sormen syvyyteen,lapsella n.vajaa puoli sormea,pikkurilli on hyvä siinä touhussa.Ja perusrasvaa suppoon ja sormeen.
 
suppoja meillä
meillä nestemäinen ei samalla tavalla auta kuin suppo.mielummin käytän siis noita suppoja pojalle.hän ei myöskään ole koskaan supon laiton jälkeen itkenyt.
 
aaaaaaaaa
Enpä ole minäkään huomannut Panadolin suposta tulevan pojalleni mitään kitinää.. Hyvin on mennyt paikoilleen ja tehnyt tehtävänsä.

Olisiko jäänyt alkuperäisellä väärään paikkaan, siis liian lähelle peräaukkoa?
 
jiisuel
Olen itse todennut hyväksi keinoksi supon laitossa sen, että käytän apuvälineenä tavallista kuumemittaria (esim. digitaalimittari). Mittarin kärkeen vähän perusvoidetta ja sitten vain suppo työnnetäään peräaukkoon sormella ja sen jälkeen työnnetään varovasti kuumemittarin avulla suppo syvemmälle. Jos lapsi yrittää työntää ulostamalla suppoa pois, pakaroita voi puristaa yhteen esim. puolisen minuuttia jne, jolloin lapsi ehtii rentoutua eikä enää purista suppoa pois.

En ymmärrä, miksi suppo sattuisi. Jos lapsi on ripuloinut, niin silloin on ymmärrettävää, että peräaukko voi olla ärtynyt jatkuvasta ulostemassasta peräaukossa. Olen ollut Ranskassa pitkiä aikoja ja siellä yhä edelleenkin suppoja käytetään tosi paljon myös aikuisille. Olen itse kärsinyt peräpukamista eikä silloinkaan supot juuri sattuneet.

Suun kautta otettavissa lääkkeissä on pikkulapsilla se huono puoli, että saattavat pulauttaa sen pois, jolloin ei voi olla varma, onko vauva pulauttanut sen lääkkeen pois vai ei. Sen jälkeen ei tosiaankaan saa enää antaa samantien uudestaan lääkettä. Suun kautta otettava lääke saattaa myös poltella vatsaa!!!! Itselläni esim. aspirin ja disperin polttelevat vatsalaukkua. No, onneksi niitä ei enää käytetä lapsilla kuumeen alentamiseen.
 
marko m
Alkuperäinen kirjoittaja Eienääkoskaan;8098612:
Meillä ei ollut tänä aamuna mitäänaikuisten kipulääkettä ja mullaihan hirveä pääsärky. Ajattelin, että mikä vaan käy ensiavuksi ja tuikkasin vauvan supon paikoilleen. Ja voi luoja kuinka se poltteli ja kirveli, kuin olisi nokkonen ollut siellä. Vauva itkee meillä tosi paljon kun suppo on laitettu enkä enää ihmettele yhtään.
Onneksi tuli itselle kokeiltua, niin älyän olla laittamatta enää koskaan vauvalle suppoa. Suun kautta olevat valmisteet ajanevat ihan saman asian.

Kokeilkaa itse itsellenne ja miettikää haluatteko vauvanne kokevan saman.

ite oon supon saanu pienä ja sairaalas aikuisena kuume lääkkeeksi ku mikää ei pysyny sisällä
 
pelle peloton
Meillä ei ollut tänä aamuna mitäänaikuisten kipulääkettä ja mullaihan hirveä pääsärky. Ajattelin, että mikä vaan käy ensiavuksi ja tuikkasin vauvan supon paikoilleen. Ja voi luoja kuinka se poltteli ja kirveli, kuin olisi nokkonen ollut siellä. Vauva itkee meillä tosi paljon kun suppo on laitettu enkä enää ihmettele yhtään.
Onneksi tuli itselle kokeiltua, niin älyän olla laittamatta enää koskaan vauvalle suppoa. Suun kautta olevat valmisteet ajanevat ihan saman asian.

Kokeilkaa itse itsellenne ja miettikää haluatteko vauvanne kokevan saman.
en koikeile tiedän että suppo sattuu mulle on kakarana laitettu barasetamoli suppo sairaalassa jotta tiedän tunteen en suosittele
 
Viimeksi muokattu:
pelle
Meillä ei ollut tänä aamuna mitäänaikuisten kipulääkettä ja mullaihan hirveä pääsärky. Ajattelin, että mikä vaan käy ensiavuksi ja tuikkasin vauvan supon paikoilleen. Ja voi luoja kuinka se poltteli ja kirveli, kuin olisi nokkonen ollut siellä. Vauva itkee meillä tosi paljon kun suppo on laitettu enkä enää ihmettele yhtään.
Onneksi tuli itselle kokeiltua, niin älyän olla laittamatta enää koskaan vauvalle suppoa. Suun kautta olevat valmisteet ajanevat ihan saman asian.

Kokeilkaa itse itsellenne ja miettikää haluatteko vauvanne kokevan saman.
kokemusta on supoista niitä oon kakarana saanu aina kun on ollu vähäki kuumetta että tiedän miltä suppo pyllyssä tuntuu
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Meillä ei ollut tänä aamuna mitäänaikuisten kipulääkettä ja mullaihan hirveä pääsärky. Ajattelin, että mikä vaan käy ensiavuksi ja tuikkasin vauvan supon paikoilleen. Ja voi luoja kuinka se poltteli ja kirveli, kuin olisi nokkonen ollut siellä. Vauva itkee meillä tosi paljon kun suppo on laitettu enkä enää ihmettele yhtään.
Onneksi tuli itselle kokeiltua, niin älyän olla laittamatta enää koskaan vauvalle suppoa. Suun kautta olevat valmisteet ajanevat ihan saman asian.

Kokeilkaa itse itsellenne ja miettikää haluatteko vauvanne kokevan saman.
en taida kokeilla tiedän miltä suppo laitto sattuu kakarana saanu peräpuikkoja ihan tarpeeksi että ei kiitos
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä