Suri Cruise käyttää 3-vuotiaana jo kirkkaanpunaista huulipunaakin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja inkkarit kanootissa?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Sirkkeli:
No, Suri vissiin saa kaiken läpi, mitä haluaa. Siitä olisin huolissani, en niinkään huulipunasta.

Vaikea ottaa kantaa valokuvien perusteella, saako ihan kaiken. Mutta olisi sekin outoa ja ehkä vähän itsetarkoituksellista, jos Tompan ja Katien lapsi saisi tasan saman kuin kuka tahansa lähiöskidi.

Joka tapauksessa lapsella on edessään hyvin poikkeuksellinen (eikä missään nimessä helppo) elämä. Kokonaisuuden kannalta meikit ja korkkarit ovat vain jäävuoren huippu.

Alkuperäinen kirjoittaja maija poppanen:
Alkuperäinen kirjoittaja Peuhu:
Oisin ehkä enempi huolissani tosta,kun se kävelee pikku balleriinoissa vesisateessa ja lätäköissä.

Tuskin se siellä balleriinoissa on leikkimässä vaan autosta siirtymässä kauppaan shoppaamaan . Kauheeta:D

En puhu tosta yhestä kerrasta.
Enkä sanonu,että kauheeta.
Tarkoitin,että huulipunarinsessoja on joka nurkassa,mutta vaate puoli pitäis olla kunnossa sään mukaan,vaikka ne korkkarit ja balleriinat on niin ihqut.

Niin mä sanoin et kauheeta:D

Itsekin muistan kerran kouluiässä lähdin kaupunkiin kesämekko ja varvastossut jalassa, no yht äkkiä yllätti kaamea sadekuuro ja ei ollut muuta mahdollisuutta kuin juosta läpimärkänä kotiin, siinä sit juoksin pitkin lätäköitä kun vettä tuli niin kamalasti eikä sitä kukaan kauhistellut. Voihan se sadekuuro yllättää julkkiksetkin vai?

Oisin ehkä enempi huolissani tosta,kun se kävelee pikku balleriinoissa vesisateessa ja lätäköissä.

Tuskin se siellä balleriinoissa on leikkimässä vaan autosta siirtymässä kauppaan shoppaamaan . Kauheeta:D

Tarkoitin,että huulipunarinsessoja on joka nurkassa,mutta vaate puoli pitäis olla kunnossa sään mukaan,vaikka ne korkkarit ja balleriinat on niin ihqut.

Itsekin muistan kerran kouluiässä lähdin kaupunkiin kesämekko ja varvastossut jalassa, no yht äkkiä yllätti kaamea sadekuuro ja ei ollut muuta mahdollisuutta kuin juosta läpimärkänä kotiin, siinä sit juoksin pitkin lätäköitä kun vettä tuli niin kamalasti eikä sitä kukaan kauhistellut. Voihan se sadekuuro yllättää julkkiksetkin vai?

Mutta yllättäen äidillä oli silti sään mukaiset vaatteet,saappaat ja jopa sateenvarjo!Sade yllättikin vaan tyttären :)
Mutta edelleenkin,huolestuisin enempi siitä vaatepuolesta,kun meikistä!!
Ei ton ikäiselle kuulu korkkarit ym.sää mikä tahansa.

Minä pidän meikkileikkejä siinä mielessä vähän vahingollisina, tai sellasena riskinä, että lapselle voi aika helposti muodostua käsitys että ollakseen Hieno ja Kaunis täytyy meikata ja käyttää hankalia kenkiä. Tai niinkuin että naisellisuus muodostuu tuollaisista asioista, ja jos säärikarvat ei ole ajettu ja alusvaatteissa vähintään yksi söpö rusetti niin ei ole "aito nainen". Ei tietenkään niin että tuollainen käsitys muodostuisi pelkästään meikki/prinsessaleikeistä, yksinään ne varmastikin on ihan harmittomia, mutta kaikenlaiset mainokset, vanhempien ja muiden ihmisten käytös ym asiat tietysti vaikuttavat paljon myös.

Tajuskohan tuosta selityksestäni nyt mitään..

Mutta yllättäen äidillä oli silti sään mukaiset vaatteet,saappaat ja jopa sateenvarjo!Sade yllättikin vaan tyttären :)
Mutta edelleenkin,huolestuisin enempi siitä vaatepuolesta,kun meikistä!!
Ei ton ikäiselle kuulu korkkarit ym.sää mikä tahansa.

Jos puhutaan niistä kuvista mistä häly nousi niin olivat autolla liikenteessä ja äiti suojasi sateenvarjolla heitä.

Meillä saa tytöt käyttää korkkareita siitä ei onneksi ole lakia minkä ikäisenä niitä saa alkaa käyttää:). Tytös 2 ja 6 ,tosin kotona vain kiputellaan mut jos olisi varaa kalliisii laadukkaisiin kenkiin niin antaisin kävellä kyllä muutenkin.

So?
Hetki tai ei, näytti tallustelevan kunnon lätäkössä, kurjassa säässä noilla kuteilla...

Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Minä pidän meikkileikkejä siinä mielessä vähän vahingollisina, tai sellasena riskinä, että lapselle voi aika helposti muodostua käsitys että ollakseen Hieno ja Kaunis täytyy meikata ja käyttää hankalia kenkiä. Tai niinkuin että naisellisuus muodostuu tuollaisista asioista, ja jos säärikarvat ei ole ajettu ja alusvaatteissa vähintään yksi söpö rusetti niin ei ole "aito nainen". Ei tietenkään niin että tuollainen käsitys muodostuisi pelkästään meikki/prinsessaleikeistä, yksinään ne varmastikin on ihan harmittomia, mutta kaikenlaiset mainokset, vanhempien ja muiden ihmisten käytös ym asiat tietysti vaikuttavat paljon myös.

Koulu ainakin meilläpäin kieltää meikkaamisen ihan ensiluokilla. Enkä mä anna meikata vaan laittaa huulipunaa ja jos meikataan niin on kyse leikistä ja sen jälkeen pestään pois. Meikkaaminen on musta yksi osa itsestä huolehtimisesta kunhan kasvaa isoksi ja ehdottomasti opetan ajamaan säärkarvat ja siistimään häpykarvat ,musta se kuuluu äidin tehtäviin ,se on osa naisen elämää. Tytöillä on monia taitoja opitavana ennekuin tulevat naisiksi ja mikäs siinä jos leikin kautta haluavat niitä harjoitella, ei se vie heidän lapsuuttaan pois tai tee heistä aikuisia jos leikitään aikuista.

Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:

So?
Hetki tai ei, näytti tallustelevan kunnon lätäkössä, kurjassa säässä noilla kuteilla...

So?

Mäkin olen kävellyt pikkukengissä lätäkössä kun on sade yllättänyt juhliin menessä tai ihan vain kauppareisulla.

Ei mua huulipuna häiritse, mutta se häiritsee, että julkisuuteen tulleissa kuvissa se on aina jotenkin alipukeutunut. Mutsi vetää saapikkaat jalassa ja baskeri päässä, mutta muksulla on takki auki ja pikkukengät. Tai sit sillä mutsilla on tapana ylipukeutua.

So?

So?

Mäkin olen kävellyt pikkukengissä lätäkössä kun on sade yllättänyt juhliin menessä tai ihan vain kauppareisulla.

No tuolla ei tainnut tuo ilma ihan yhtäkkiä yllättää...
Ja äiti kyllä on asianmukaisesti pukeutunut :whistle:
Joka kerta. Ja tyttö aina hihattomassa mekossa ja balleriinoissa.

So?

So?

No tuolla ei tainnut tuo ilma ihan yhtäkkiä yllättää...
Ja äiti kyllä on asianmukaisesti pukeutunut :whistle:
Joka kerta. Ja tyttö aina hihattomassa mekossa ja balleriinoissa.

Niin ,mikähän seillä mahtaa olla lämpötila kun ei kuvien kautta välity?

Mut onhan se tietty aina ihan kun pääsee arvostelemaan toisten elämää ,liioittelemaan äidin pukeutumista ja vähättelemään lapsen ja vielä JOKA kuvassa :D

Kyllä tuon pointin tajusin. Mutta luulisin, että media ja mainokset vaikuttavat kaikkein eniten. Kyllähän Suomessakin useimmat naiset meikkaavat ja käyttävät jaloille epäterveellisiä kenkiä ainakin toisinaan, vaikka harva meistä on kolmevuotiaasta alkaen saanut noita asioita tehdä.

Ehkä voisi jopa ajatella, että tämä meikäläinen systeemi (äiti meikkaa ja käyttää korkkareita, lapselle samaa ei sallita) luo jonkinlaista kielletyn hedelmän makua koko asian ympärille.

Surin kohdalla täytyy vielä muistaa, että jokaisen hänestä otetun kuvan näkee monta sataa miljoonaa ihmistä. Suri on lähtökohtaisesti esine, jonka ulkonäköä ihmisillä on lupa arvostella. Hänen vanhempansa ovat ottaneet sen linjan, että hän esiintyy julkisuudessa meikattuna. Mutta eivät ne median paineet hänen ulkonäkönsä ympärillä olisi pienemmät, vaikka hänellä olisi puhdas nassu ja ecco-kengät.

Koulu ainakin meilläpäin kieltää meikkaamisen ihan ensiluokilla. Enkä mä anna meikata vaan laittaa huulipunaa ja jos meikataan niin on kyse leikistä ja sen jälkeen pestään pois. Meikkaaminen on musta yksi osa itsestä huolehtimisesta kunhan kasvaa isoksi ja ehdottomasti opetan ajamaan säärkarvat ja siistimään häpykarvat ,musta se kuuluu äidin tehtäviin ,se on osa naisen elämää. Tytöillä on monia taitoja opitavana ennekuin tulevat naisiksi ja mikäs siinä jos leikin kautta haluavat niitä harjoitella, ei se vie heidän lapsuuttaan pois tai tee heistä aikuisia jos leikitään aikuista.

Jos ne häpykarvat jätettäisiin kuitenkin ihan tytön yksityisasiaksi ;)

Peuhu me ei varmaan voitas olla yhtään enempää eri mieltä olla äidin tehtävistä :D Kiva tää palsta kun pääsee kurkkaamaan erilaisten ihmisten ajatusmaailmoihin, ei tällaset asiat yleensä tule missään muuten puheeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Ksantippa S.:

No en jätä:D Musta häpykarvat pitää olla siistit ja hyvin pieneksi ajellut ja aion opettaa sen myös tytölle. Mulla on yksi mies puolinen tuttava joka kerran just puhui et on tosi ällöttävää jos naisella on runsaat häpykarvat ja itse asiassa otin puheeksi asian useamman miehen kanssa (myös omani) niin kaikki oli sitä mieltä että runsaat karvat "siellä" on ällöttävät. Mun mielestä tää kuuluu myös seksuaalikasvatuksen piiriin.

Peuhu me ei varmaan voitas olla yhtään enempää eri mieltä olla äidin tehtävistä :D Kiva tää palsta kun pääsee kurkkaamaan erilaisten ihmisten ajatusmaailmoihin, ei tällaset asiat yleensä tule missään muuten puheeksi.

Sehän se on elämän suola että pääsee jakamaan mielipiteitä eikä joka asiassa tarvitse olla samaa mieltä saatikka suuttua heti jos joku ajattelee erilailla:D

No en jätä:D Musta häpykarvat pitää olla siistit ja hyvin pieneksi ajellut ja aion opettaa sen myös tytölle. Mulla on yksi mies puolinen tuttava joka kerran just puhui et on tosi ällöttävää jos naisella on runsaat häpykarvat ja itse asiassa otin puheeksi asian useamman miehen kanssa (myös omani) niin kaikki oli sitä mieltä että runsaat karvat "siellä" on ällöttävät. Mun mielestä tää kuuluu myös seksuaalikasvatuksen piiriin.

Minun yksi miespuolinen tuttavani sanoi, että hän tuntisi olonsa todella riittämättömäksi jos nainen ei saisi orgasmia hänen kanssaan, ja että sellaisella suhteella tuskin olisi tulevaisuutta. En kuitenkaan ajatellut seksuaalikasvatuksen nimissä opettaa tytärtäni teeskentelemään orgasmia ;)

Uskon, että tietyissä asioissa ihminen voi kuunnella vain itseään. Yksi tällainen elämänalue on seksuaalisuus.

Minun yksi miespuolinen tuttavani sanoi, että hän tuntisi olonsa todella riittämättömäksi jos nainen ei saisi orgasmia hänen kanssaan, ja että sellaisella suhteella tuskin olisi tulevaisuutta. En kuitenkaan ajatellut seksuaalikasvatuksen nimissä opettaa tytärtäni teeskentelemään orgasmia ;)

Uskon, että tietyissä asioissa ihminen voi kuunnella vain itseään. Yksi tällainen elämänalue on seksuaalisuus.

No ihan ensin sanon et orgasmi on IHAN eriasia. Sitä ei SAA mielestäni teeskennellä.Jos ei nainen sitä saa niin sit pitää tehdä asialle jotain:D

Seksuaali kasvatus on sellainen asia mitä pitää ehdottomasti nuoren saada ja tarpeeksi laajasti ettei tule näitä tapauksia joissa tyttö on 5kk raskaana ja jattelee etteä asia hoituu itsestään pois. Ja nää ajelut ja muut sheivaamiset on sellaisia juttuja joista olisin itse halunnut et mulle olisi kerrottu ettei kaikkea olisi itse tarvinnut opiskella.

Ok, tää koko ketju mennyt nyt vähän ohi aiheen tai yksi asia on jäänyt itseäni kiinnostamaan. Aloituksessa ei liene ollut kyse siitä, että Suri olisi leikkinyt prinsessaleikkiä ja punannut huulensa, vaan siitä, että tuonikäiselle tytölle laitetaan huulipunaa ja lähdetään kaupungille shoppailemaan.

Eli selvennystä vielä teiltä, joiden muutaman vuoden ikäiset tytöt käyttävät noita voimakkaamman värisiä huulipunia leikeissään, niin laitatteko/annatteko tyttöjen laittaa nuo punat päälle myös kauppareissulle lähtiessänne? Mä luulen, että tässä on ollut se aloittajan pointti, ei siinä, että pikkutytöt käyttävät huulipunia yms. prinsessaleikeissään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oonkohan minä nyt jotenkin sokea, mutta en mä nyt kyllä tossa kuvassa mitään huuli punaa nähnyt. Varsinkaan kirkkaan punaista;) Vaan joo, vähän turhan aikaseen alkaa sutria naamaa..

siis täällä :
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/showbiz/bizarre/usa/2850529/Suri-Cruise-wears-lipstick-aged-three.html

Minusta tämä koko Cruise-juttu on naurettava. Ilmeisesti tytär on jo aikuinen, sillä tämän vanhempien mukaan tämä on täysin kykenevä ottamaan vastuun elämästään. Muutenkin tälle pienelle hellanteltulle on asetettu kovat vaatimukset: isukin tarkoitus on tehdä tytöstä superlapsi! Käy tanssitunneilla ja laulamassa, pukeutuu (liian isoihin ja rumiin, tai sitten sillä on todella valtava jalka) korkkareihin, meikkaa ja antaa äidilleen pukeutumisvinkit, ja käy "yksin" (plus lapsenvahti ja henkivartija) kaupungilla shoppaamassa cappucinoa, ja on ihmelapsi.
So? Pikkulapsen voi pukea miten mamma tahtoo, tanssitunneille voi osallistua jokainen jolla on pätäkkää, äidillä on todennäköisesti vain hänelle istuvia ja kauniita vaatteita joista pikkuinen saa valita mieleisensä. Ja aina kelpaa myös mamille. Lapsi viettää aikaa lastenhoitajan kanssa, tälle annetaan rahat käteen ja sitten tämä antaa rahat tiskille. Niin? Ihmeellistä? Tämän osasin kyllä minäkin! (Paitsi ettei minulla ollut lastenhoitajaa)
Kaikkialla kehutaan kuinka lapsi on muita edellä kehityksessään yms yms kun tämä puristaa pinkkiä meikkilaukkua kävellessään äidin kainalossa kadulla (liian ohkaiset kengät jalassa)? Hmm? Vielä jokusen aikaa sitten uutisoitiin Surin tuttipulloista, jatkuvasta kantamisesta jne. Ja tämäkö on sitten nykyajan aikuinen:

Korkkarit, paksu kerros pakkelia.

Tutti suussa ja äipän kainalossa. Tällainen pikkuipanan hyysääminen käy hermoille!

Entäpä pienet Afrikan orvot joilla ei ole suuhun pantavaa, auttaisikohan heitä jos yksikin kymppitonnin laukku Surin vaatekaapista jäisikin ostamatta ja rahat annettaisiin heille?

Entäpä pienet Afrikan orvot joilla ei ole suuhun pantavaa, auttaisikohan heitä jos yksikin kymppitonnin laukku Surin vaatekaapista jäisikin ostamatta ja rahat annettaisiin heille?

Ei paljon tunnu kymppitonni Afrikan nälänhädässä. Sitä paitsi jokainen saa varmaan käyttää rahansa mihin haluaa.

En muutenkaan ymmärrä miksi hyökkäät pikkulapsen kimppuun viestissäsi, vaikutat melko tasapainottomalta.

Yhteistyössä