Surullinen oireilija

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ninar82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ninar82

Uusi jäsen
10.11.2008
1
0
1
Hei vaan kaikille..

En tiedä oliskohan täällä ollut jo olemassa jotain ketjua, johon kirjoittaa tämä jatkoksi.. Ajattelin kuitenkin nyt aloittaa uuden aiheen, sillä kaipaisin kovasti kuuntelijaa ja tukea tässä omituisessa tilanteessani.

Olen siis 26-vuotias lapseton nainen. Poikakaverini kanssa ei olla yritetty lasta eli mahdollinen raskaus olisi nyt täysin odottamaton, joskin aivan ihana yllätys.

Viimeisimmät normaalit menkkani alkoivat joskus 25.-28.9.08 tienoilla. Valitettavasti en pidä menkoistani mitään kirjaa :( Olin joskus kesän lopulla lopettanut e-pillerit ja me siirryttiin kondomin käyttöön. Kuitenkin suunnilleen 13.10.08 minulla alkoivat yhtäkkiä ja aivan yllättäen "menkat", vaikka edellisten alkamisesta oli vasta reilut pari viikkoa! Verta tuli n. vuorokauden ajan, ja sen jälkeen n. pari päivää ruskeaa vuotoa. Tilanne oli outo, mutta koska menkkani ovat aina olleet epäsäännölliset ja vaihtelevat (välillä paljon, välillä vain vähän vuotoa), niin ajattelin sen vain olevan näitä omituisuuksia, joita minulle aina tuntuu sattuvan menkkojen suhteen. Ajattelin, että parasta siis aloittaa pillerit uudelleen, jotta kierto pysyisi edes suunnilleen säännöllisenä. Pillerit aloitinkin siis 14.10. ja harrastettiin seksiä ilman kumia jo heti alusta saakka, koska mulle on iskostettu mieleen terv. asemalta että pillerit on superluotettavia vaikka miten unohtelisit niitä tai vaikka ihan mikä olisi, kunhan vaan syöt niitä edes sinnepäin säännöllisesti. Söin lopulta yhden täyden liuskan (21kpl) + 5kpl kesältä jääneestä vajaasta liuskasta (ettei mitään heitettäisi hukkaan, luontoihminen olen.. :)

Melkein samaan aikaan kun pillerit taas aloitin huomasin, että jouduin käymään huomattavasti normaalia useammin pissalla. Vielä sitäkin aiemmin olin huomannut, että normaalistikin poikkeuksellisen suuri tunteellisuuteni ja herkkyyteni oli vain entisestäänkin voimistunut - itkin ja liikutuin siis jo aivan mitättömän pienistä asioista, joita näin tv:ssä tai luin lehdestä tms. En vielä kuitenkaan epäillyt yhtään mitään, sillä silloin minulle eivät alkuraskauden oireilut olleet mitenkään tuttuja.

Toissaviikon viikonloppuna eräänä iltana noustessani telkkariohjelman jälkeen sängystä aloin tuntea voimakasta kuvotusta. Ihmettelin siinä aikani, että mistähän tämäkin nyt sitten johtuu. N. puoli tuntia kärsittyäni iski yhtäkkiä mieleeni: raskauspahoinvointia? Lähinnä syömästäni lääkityksestä (mieliala-, rauhoittava-, voimakas kipu- ja lihasrelaksanttilääke - pahoja raskauden kannalta!) johtuen haeskelin sitten vähän tietoa alkuraskauden oireiluista, ja järkytyin, kun huomasin lisääntyneen virtsaamistarpeen olevan yksi niistä! En ollut todellakaan tiennyt sitä aiemmin! Pidin kuitenkin mieleni tyynenä ja ajattelin, että odotellaan.

Viime viikolla joskus keskiviikon tienoilla huomasin sitten, että yhtäkkiä alkoi tulla valkovuotoa oikein lorauksittain - siis semmoista terveen oloista, puhdasta, hajutonta vuotoa ilman kirvelyä. Heh, en tiennyt tämänkään olevan yksi mahdollisen alkuraskauden oire, vaan pikemminkin minulla oli kuva, että raskaana ollessa ei tule yhtään mitään vuotoja ollenkaan. Sitä vuotoa on tullut ihan reippaasti joka päivä, ei joka vessakäynnillä, mutta useimmilla. Eilen sitten, eli sunnuntaina, haeskelin taas varmuuden vuoksi tietoa alkuraskauden oireilusta - ja kappas vaan, monilla esiintyy lisääntynyttä valkovuotoa! Pillerit loppuivat viime pe ja alkoi se 7 päivän tauko, eli seuraava pilsu mun pitäisi ottaa ensi la 15.11.08.

Varhain tänä aamuna kävin ostamassa raskaustestin, Predictorin - selkeä negatiivinen tuli.

Yhteenvetona mulla on siis ollut täysin outona oireiluna lisääntynyt virtsaamistarve ja valkovuodon yhtäkkinen lisääntyminen. Muutoin oireiluina on ollut superylitunteellisuus, voimakas väsymys, pahoinvointi, joidenkin hajujen kuvottaminen ja alavatsatuntemukset, mutta näistä olen aina kärsinyt enemmän tai vähemmän, joten niiden perusteella on vaikea sanoa yhtään mitään...

Tällä hetkellä on vielä tuo yksi Predictor odottamassa kaapissa, ja sen teen sitten ensi lauantaina, kun sinä päivänä pitäisi aloittaa taas uusi e-pilleriliuska. Olo on tosi surullinen. Jotenkin niin toivoin, että plussa olisi tullut, vaikkei me edes olla yritetty vauvaa. Tuntuu jotenkin, että mua vaan kiusataan kaikennäköisillä oireiluilla ja siten tahallaan annetaan turhaa toivoa, vaikka kohtu on tyhjä. Tyhjä. Olo on tyhjä. :'(

Kiitos kovasti, jos olet jaksanut lukea "vuodatukseni".. Tuntui vaan, että pakko päästä johonkin purkamaan näitä ajatuksia, kun en ole halunnut poikakaverillekaan vielä mitään sanoa asiasta. Silläkin heräisi vain turhat toiveet ja unelmat, ja sitten lopulta meitä olisi kaksi surullista pettynyttä :'(

:hug: koita jaksaa poikakaverisi kanssa keskustella!! Kerro ajatuksistasi vauvaa kohtaan ja kysy mitä mieltä hän on..! Haluaako poikaystäväsi vauvaa... mikä yleistilanteenne on?
Ymmärrän tunteesi.. kun niin toivoo, pelkää ja taas toivoo.. ja sit kun tulee negat. ni ei tiedä onko iloinen vai surullinen.
Sinulla taitaa elimistö olla sekaisin pillereiden lopettamisen jälkeen.. kuukautiset voivat tehdä ihmeellisiä tepposia pillereiden syönnin loputtua!
ONNEA JA KAIKKEA HYVÄÄ TULEVAISUUTEEN!!

Yhteistyössä