suunniteltu sektio pelottaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiitos sinulle joka vastasit
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiitos sinulle joka vastasit

Vieras

sinä jolle on tehty sektio.. minua peloteltiin suunnilleen tulppa riskistä jne.. ja kivuista leikkauksen jälkeen..

Olitko todella kipeä kun leikkaus oli suoritettu?
Kauanko olit heräämössä, saiko sieltä lääkettä jos siltä tuntui?
Sattuiko katetrin laitto, ja otto pois sekä milloin se poistettiin?
Kuinka kauan olitte sairaalassa vauvan kanssa?
Oliko koko leikkaus jälkeenpäin hyvä kokemus??

Ihan helppo homma se on. Heräämössä ollaan pari tuntia ja kivunlievityksestä on kyllä huolehdittu. Aina saa lääkettä, jos sitä tarvitsee. Katetri laitettiin mulla vasta leikkaussalissa, joten sitä en tuntenut ollenkaan. Poisto ei tuntunut miltään. Muistaakseni poistettiin seuraavana päivänä, kun pääsin itse vessaan kävellen.

Sairaalassa olin kolme päivää ja sitten lähdin kotiin ja sieltä suoraan metsälenkille koirien kanssa. Nopsaa paranin ja reseptikipulääkkeet sain ja otin niitä, jos sattui. Hyvin tehosivat.

Paljon helpommalla selvisin kuin suurin osa alateitse synnyttäneistä kavereistani. Monet olivat pitkään kipeinä ja kärsivät monista vaivoista.

Sektio on sydänleikkauksen jälkeen suurin leikkaus, näin ainakin lääkäri totesi mulle. Heräämössä oltiin sektion jälkeen kunnes olo helpottui(jokunen tunti). Katetri laitettiin ennen sektiota ja otettiin pois seuraavana päivänä leikkauksesta. Sektion jälkeisenä päivänä harjoiteltiin jo kävelyä vessaan. Lyhyt matka, mutta suuri saavutus!!! Kannattaa tosiaan katsoa haulla, löytyy paljon juttuja ja blogeja :)

- en ollut kipeä, sain kipupumpun kivinlievitykseen, se oli tehokas keino
- olin heräämössä (tai oikeastaan tarkkailuhuoneessa, TAYSissa sektion jälkeen ei viedä heräämöön) pari tuntia. Isä oli siellä vauvan kanssa mukana. Kipupumpusta sai lääkettä jos tarvitsi
- katetrin poisto ei satu, otettiin pois seuraavana aamuna, kun oli aika nousta ylös
- sektio tehtiin to, kotiin pääsin su
- on ollut hyvä kokemus kaikilla kolmella kerralla

Kipee on sen jälkeen mutta huolehtivat todella hyvin kipulääkityksessä sairaalassa. Kolmantena päivänä pääsin itse vessaan ja sitten katetri otettiin pois eikä sattunut lainkaan kun sen vetäisivät. Kuukausi niin pystyt aivan hyvin imuroimaan yms pienistä kivuista huolimatta.

-Olin he**etin kipeä leikkaksen jälkeen ( varsinkin viimeisen).
Sain kyllä lääkettä niin paljon kuin halusin..

-Heräämössä pari tuntia

- katatrin laitto ei tuntunut, koska laitettiin epiduraalissa, poisottokaan ei sattunut, otettiin pois sitten, kun pystyin itse käymään vessassa.. Eli olisiko ollut kaksi päivää leikkausen jälkeen..

- sektioiden jälkeen olin 4 vrk sairaalassa joka kerta.

- Ihan ok kokemuksia on olleet kaikki, vaikka olisinkin halunnut alakautta synnyttää... :)

Tsemppiä!!! :)

Katetri pantiin etukäteen ja ei se juuri miltään tuntunu. Kipulääkettä sain salissa kanyyliin ja sen jälkeen osastolla tablettina panadolia+ketorinia. Ei sen vahvempaa. Heräämössä olin 4h. Leikkaus yöllä ja seuraavana aamup sain nousuluvan jollon katetri poistettiin, se vähän kirpas, muttei sattunu. Niin kipeä en ollut kuun luulin että voisin olla. Pärjäsin noilla lääkkeillä. Leikkaus oli pe vastasena ja kotiin piti päästä su, mutta päästiin ma.
Mulla koko runljannissa se sektio oli helpoin osa ja siitä jäi kyl
hyvät muistot.

niin ja isä oli vauvan kanssa muualla oottamassa, mentii sitte samaa matkaa osastolle mistä isi lähti kotia nukkumaan ja me jäätiin myös uinumaan.

Olitko todella kipeä kun leikkaus oli suoritettu? Kyllähän se tuntui.. Varsinkin kohdun painelu
Kauanko olit heräämössä, saiko sieltä lääkettä jos siltä tuntui? Niin kauan, että varpaat alkoivat liikkumaan. En tarvinnut vielä silloin lääkettä
Sattuiko katetrin laitto, ja otto pois sekä milloin se poistettiin? Katetri laitettiin vasta sitten, kun oli puudutettu. Otto tuntuu hieman.. omituiselle. mutta ei satu
Kuinka kauan olitte sairaalassa vauvan kanssa? viikon verran
Oliko koko leikkaus jälkeenpäin hyvä kokemus?? Periaatteessa joo..

Yhteistyössä