suunniteltu sektio

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mutzi81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mutzi81

Aktiivinen jäsen
03.07.2006
6 059
0
36
Mulla edessä kolmas sektio ylihuomenna... :) Kysyisin että miten teillä toimittu kun olette heräämössä olleet sektion jälkeen, että onko vauva tuotu teille sinne vai oletteko sitten osastolla vauvan nähneet ja saaneet syliin? Mulla kun kaksi edellistä sektiota ei ole ollut näin suunniteltuja niin en tiedä. Ensimmäistä en voinut saada viereen kun oli teholla ja toisenkin piti joutua teholle mutta olikin vain seurannassa osastolla ja pääsi sitten vierelle kun minä pääsin osastolle.

Mulle tehtiin suunniteltu sektio 3kk sitten. Leikkaussalissa näytettiin pikaisesti vauvaa, jonka jälkeen vauva meni isänsä kanssa osastolle sillä aikaa kun mä olin heräämössä. Mä pääsin isän ja vauvan seuraksi osastolle heti kun mun jalat taas liikkuivat puudutuksen jälkeen eli n. 2 tunnin kuluttua.

Alkuperäinen kirjoittaja Nöpö-Jalmari:
Ei ne tuo heräämöön, siinä on niin niissä leikkurimömmöissä ettei pahemmin ymmärrä mistään mittää..

En minä ainakaan ole ollut! Kolme sektiota takana ja kaikissa vauva heräämössä kainaloon, ensi-imetyskin heräämössä.

Mutkin puudutettu kahdesti ja junnun toivat heräämöön ennen osastolle vientiä ja isänsä oli mukana. Esikon veivät suoraan ja näin hänet huoneessa. Näyttivät tietysti salissa ekan kerran molemmat.

KYSillä tehtiin mulle sectio ja sain nähdä pojan heti leikkauksen jälkeen ja sit hetken aikaa heräämössä myöskin koska mulla meni siellä monta tuntia. Muistelisin että kokeiltiin josko poika haluaisi rintaa mutta eipä hän ollut kovin kiinnostunut :D Kunnolla näin lapsen vasta osastolla.

Minulla on yksi kiireellinen sektio...ja olisin kaivannut vauvaa ja isää heräämöön...olisi ollut paljon kivempaa olla siellä yhdessä kun yksin. Sitten pyysin että saisinko soittaa ylös osastolle ja kuulla ensikommentit mieheltä vauvasta kun ei päässytkään mukaan leikkausaliin vaikak piti päästä. Olivat ihania ja antoivat soittaa...tosin kätilö oli töykeä osastolla kun vei puhelinta....totesi mitä soitetlet kun pitää olla heräämössä...mutta se helpotti vähäsen kun sai kuulla oman miehen äänen ja sillä oli meidän pienokainen sylissään tuhisemassa....

Mulla syntyneet molemmat sektioilla K-SKS esikoinen kiireellisellä sektiolla ja hänellä oli keskolassa paikka varattuna. Vilaukselta näin hänet salissa. Sitten läksi iskän ja hoitajan kanssa reissuun.
Noin tunnin päästä tuli tyttö isänsä kanssa heräämöön. Kaikki olikin siis hänellä kunnossa eikä keskolapaikkaa tarvittukaan. Yhdessä sitten sieltä lähdettiin osastolle.

Kakkonen tuli hätäsektiolla. Ja häntäkin mulle tarjottiin jo heräämöön mutta mä itse olin niin tokkurassa ja sekaisin että oli pakko kieltäytyä. Osastolla sain sitten hänet viereeni ja nähtiin ensimmäistä kertaa kun olin toennut.
Häntä en salissa nähnyt kun olin nukutuksessa.

Nyt kolmas tulossa suunnitellulla sektiolla ja aion ainakin pyytää hänet jo heräämään. Katsoo sitten ikä oma olo ja tilanne on.

Mutta ainakin K-SKS on saanut. Ja tosiaan molemmilla kerroilla vauvat ovat olleet isänsä kanssa sen aikaa kun minä olen toipunut siihen kuntoon että voi nähdä.

Mulle kanssa annettiin salissa hetkeksi rinnalle ja sitten isin kanssa muualle odottelemaan osastolle menoa. Mä järjissäni odotin ja odotin heräämössä 4h pääsyä pois ja sillä aikaa poju oli isin kenguruhoidossa. Olisin halunnut vauvan luokseni jo heräämöön. Tää kättärillä.

Meillä kuopus syntyi suunnitellulla sektiolla enkä joutunut olemaan hänestä erossa hetkeäkään. Ts. heti kun saivat vauvan ulos tulivat näyttämään ja sitten hoitivat, putsailivat ja mittaiivat siinä kasvojeni edessä olevalla pöydällä kunnes sain siihen "syliin". Kun sitten olivat kursineet minut kokoon päästiin miehen ja vauvan kanssa porukalla heräämöön ja siitä osastolle. Loistava käytäntö! :heart: =)

esikoinen syntyi taas kiireellisellä sektiolla ja silloin juoksuttivat hengittämättömän vauvan suoraan lääkärille viereiseen huoneeseen. Mutta muutaman minuutin päästä isä tuli jo vauvan kanssa takaisin leikkaussaliin ja sain pienen syliin. Heräämössä oli ruuhkaa niin että "jouduttiin" porukalla odottelemaan hyvän aikaa käytävällä paikan vapautumista. :D Lopuslta kerkesin olemaan vissiin 20min yksin heräämössä kun mies ja kätilö mittailivat ja punnailivat poikaa jne. Sitten pääsivätkin jo saman tien hakemaan minua osastolle.

Ja siis missään mömmöissä en kyllä ollut kummallakaan kertaa, ajatus juoksi vissiin kirkkaammin kuin koko raskausaikana. Ja jokainen minuutti ilman vauvaa oli piiiiiitkä aika.

Sain antaa vauvalle pusun ja seuraavan kerran vauvan näin osastolla, jolloin sain hänet viereeni. Heräämössä olo ajan vauva oli isänsä kanssa :heart:

Toisella kertaa sain antaa taas pusun. Ekan kerran sain vauvan syliin 2päivän ikäisenä ja seuraavan kerran viikon ikäisenä. Joutui teholle tunnin päästä synnyttyään ja oli siellä kaksi viikkoa :(

Eivät tuoneet KSKS:ssa heräämöön, kun en viipynyt siellä kuin reilun tunnin. Sanoivat, kun kysyin heti alkuunsa, että katsotaan nyt... Eli varmaan olis saanut, jos olisi mennyt kauemmin.

OYSssa sai kiireellisen jälkeen heräämössä vauvan ekan kerran syliin. Salissa vilauttivat ja veivät sen jälkeen lastenlääkärille. Isä sai kyllä olla vauvan kanssa koko ajan.

Ei ollut kiireellinen sektio mutta vähäisen koon vuoksi veivärt keskolaan.
Kuljettivat keskolan kautta osastolle että näin kunnolla vauvan. Illalla pääsin pyörätuolilla katsomaan ja seuraavana aamuna kävrlin itse syöttämään, imettämään ja maitoa tuli heti.

Yhteistyössä