Suunniteltu sektio

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kumpikampi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kumpikampi

Vieras
aamulla ja edellisenä iltana lapset menevät hoitoon mummilaan.
Mies tulee mukaan synnytykseen tottakai ja oli tarkoitus että sitten illalla hakee lapset mummilasta pois. Eli lapset olisivat vain yhden yön mummin hoidossa.
Nyt mies kuitenkin haaveilee että saisi olla ensimmäisen illan kotona rauhassa ja nukkua yön kokonaan ( pienin lapsista heräilee öisin ) ja jättäisikin lapset mummilaan toiseksikin yöksi mikäli se vain mummille sopii.

Periaatteessa minullekin ok. mutta jäi pikkusen ärsyttämään kun sanoi että tahtois edes joskus nukkua yön kunnolla. :o

Ööööö... Itse olen jo monta kuukautta herännyt pienemmän lapsen vuoksi ( mies herää siis myös, en pelkästään minä ), kipujen vuoksi ja pissalle n. 10 kertaa yössä. Kun vauva syntyy niin herään taas kipuihin, imettämään, vauvan vuoksi ja tuon ( tällä hetkellä ) pienimmän vuoksi...
Eli ei minullekaan niitä kokonaisia öitä ole tulossa vaikka mies sai asian kuulostamaan siltä että kun hänellä on niin rankkaa niin nauttisi sitten kotona yksin :D

Eli miten teillä tehtäisiin/on tehty?

Ovatko lapset olleet mummilassa parikin yötä ja mies saanut synnytyksen jälkeen rentoutua kunnolla vai lapset tulleet heti kotiin miehen seuraksi?

Alkuperäinen kirjoittaja emmy83:
meillä mies hakee lapsen kotiin kun mun sektio on ohi.

Mulla ei siis ole mitään sitä vastaan että mies saisikin viettää illan rauhassa, ja nukkua yönsä hyvin kun kuitenkin jännittää edellisen yön sektiotakin. :)
Mutta esitti asian niin että sai aikaan vastareaktion :D

Mummi olisi innoissaan että saisi viettää 2 päivää lasten kanssa, ja lapset viihtyvät mummilassa eli sekään ei ole mikään ongelma.

Ehkä tuo miehen tapa esittää asia oli sitten se joka sai minulle tunteen että nyt menee väärin :)

Päättäkööt sitten yhdessä mitä tekevät. Kuitenkin aamusta mies jo hakisi lapset kotiin ja tulisivat sairaalalla käymään. Lapset tulevat jo sektiopäivänä vauvaa kyllä katsomaan mumminsa kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Mari:
Ei tarvinnut olla edes yötä pois. Vietiin aamulla sairaalaan mennessä ja mies haki illalla kotiin.

Meillä pitkä matka sairaalaan ja pitää lähteä liikenteeseen jo viimeistään kuudelta aamulla. Siksi lapset menevät jo edellisenä iltana yöksi ettei heitä tarvitse herättää sairaalaan lähdön vuoksi. Koukkaus mummilaan ennen sairaalaan menoa niin meidän pitäisi lähteä jo viimeistään kello 5.30 liikkeelle.

Lapset varmasti viihtyvät mummolassa parikin päivää. Sano miehelle, että tekee samalla ruokaa valmiiksi pakkaseen ja siivoaa paikat kuntoon :saint:

Meillä mies oli yöt sairaalassa ja mummo oli meillä yötä. Iltaisin mies vietti aikaa esikoisen kanssa ja päivät sekä yöt sairaalassa. Kuopuksella oli hiukan sydänpulmia, joten jouduttiin olemaan pidempään sairaalassa ja käymään päivisin tutkimuksissa. Niissä mies oli kaikissa mukana. Ja sektiopäivän olin itse tosi kehnossa kunnossa, joten mies hoiti vauvan. Toivuin kyllä nopeasti; en sis halua mitenkään pelotella ;) Päivän päästä olin jo ihan tolpillani ja vauvan hoitokin sujui.

Ei oo taas todellista mitä ongelmia...
No jos mummilassa on ok että lapset toisenkin yön siellä ovat niin tietysti mulle sopisi. Oletko kateellinen miehellesi yhdestä hyvin nukutusta yöstä? :D

Alkuperäinen kirjoittaja as if:
No jos mummilassa on ok että lapset toisenkin yön siellä ovat niin tietysti mulle sopisi. Oletko kateellinen miehellesi yhdestä hyvin nukutusta yöstä? :D

Luitko taas ollenkaan mitä kirjoitin :o
Kysyin miten muilla on toimittu.
Ja sanoin jo aiemmin että tuo miten mies asian ilmaisi sai jotenkin vastareaktion aikaan. Ihan kuin hänellä olisi niin hirmuisen rankkaa ja hän niin kovin kaipaa lepoa. Huomaamatta ollenkaan että myös muut tässä talossa herää öisin jne. ;)

Meillä oli isompi lapsi yhden yön isovanhempien luona, kun olin synnyttämässä. Mies haki sitten seuraavana päivänä pois. Oli muuten ensimmäistä kertaa yökylässä ja hiukan jännitti, miten yö menee. Ei mitään ongelmia... :D Olisi mennyt varmasti seuraava yökin siellä, jos olisi ollut tarvetta. Aikaisemmin oli jo tarkoitus yökylässä käydä, mutta ne aina peruuntuivat, kun tenava sairasteli paljon. Ei viitsi sairasta lasta jättää isovanhempien huoleksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja as if:

Luitko taas ollenkaan mitä kirjoitin :o
Kysyin miten muilla on toimittu.
Ja sanoin jo aiemmin että tuo miten mies asian ilmaisi sai jotenkin vastareaktion aikaan. Ihan kuin hänellä olisi niin hirmuisen rankkaa ja hän niin kovin kaipaa lepoa. Huomaamatta ollenkaan että myös muut tässä talossa herää öisin jne. ;)

No itse sanoit että miehesi herää yhtälailla kuin sinäkin, joten tottakai hänkin voi olla yhtälailla väsynytkin kuin sinä. Ja saathan sinäkin levätä siellä sairaalassa muutaman päivän muiden passattavana ja nukkua yösikin kokonaan, kun annat vauvan yöksi hoitajille, joten anna nyt ihmeessä miehellesi edes yksi yö kunnon unta.

Yhteistyössä