Suurentunut imusolmuke nivusissa, apua auttakaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hemuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hemuli

Vieras
Minulla on siis ollut jo pari kuukautta suurentunut imusolmuke nivusessa, "puolikas viinirypäle". Tätä aiemmin minulla oli tulehtunut talirauhanen "tulla alhaalla", joka parantui, mutta imusolmuke jäi... Onko muilla kokemuksia, kuinka kauan imusolmuke voi olla tuollainen ja voiko jäädä pysyvästi sellaiseksi ?!?! Lääkäri on sen jo katsonut monta kertaa, hyväntuntuinen on, kimmoisa,irtonainen, pehmeä jne. Ihmetyttää vain, kun ei häviä mihinkään... Kasvanut se ei siis ole. Auttakaa, jos teillä on vastaavia kokemuksia ! Pelottaa silti, mikä on kyseessä ! Ultraan kyllä aion vielä mennä... Pliis, vastatkaa ja kertokaa kokemuksia, mikä teillä on ollut vastaavassa tilanteessa, kiitos :) !!!

Mulla oli pitkään kaulalla suurentunut imusolmuke, siitä otettiin ohutneulanäyte ja tulos oli tulehdus. Olin aivan varma että mulla on lymfooma kun vielä alkoi hikoilu ja lämpöily, mut ne oireet sitten johtui siitä tulehduksesta.

Mulla on nivusessa kanssa joku pieni patti, ehkä herneenkokoinen.. veikkaan itselleni tulehtunutta imusolmuketta tai rasvapattia... lääkäriin en uskalla mennä.

Mulla on nivusessa kanssa joku pieni patti, ehkä herneenkokoinen.. veikkaan itselleni tulehtunutta imusolmuketta tai rasvapattia... lääkäriin en uskalla mennä.

Minulla se patti ei ole aivan mikään pieni, vaan todellakin enneminkin rypäle... Herneenkokoinen on varmaan ihan ok :) ! Kannattaa kuitenkin näyttää lääkärille, jos askarruttaa...

Tollaset on ihan vaarattomia,joskus vaan kestää tosi kauan(jopa useita kuukausia) että imusolmuke vaan on turvonnut.Älä huoli,ei siinä mitään oo jos kerran lääkärikin oli sitä mieltä.Mun lapsista yhdellä oli kanssa useempikin imusolmuke nivusissa tosi kauan turvoksissa ja johtui allergiasta,siis silleen elimistö reagoi kun ei tiedetty et on allerginen.Ja joskus kun ollu joku tulehdustauti niin ne vaan jää isoiks ja sitte joiskus aikanaan pienenee.

Mulla on ollut. Mulla oli karvatupentulehdus jalassa ja sen takia nivustaipeessa turposi imusolmuke. Tulehdukseen sain antibioottikuurin, mutta imusolmuke jäi. Mä säikähdin kauheesti kun se oli vielä samassa jalassa, josta mulla on vuosia sitten leikattu melanooma. Mutta ihan viaton tuo imusolmuke oli. Mä pääsin nopeasti ultraankin mun sairaushistorian takia. Kyllä se varmaan puolisen vuotta oli suurentunut, ellei pitempäänkin.

Meidän esikoisella on nivustaipeessa suurentunut imusolmuke. Suunnilleen ehkä jotain puolikkaan viinirypäleen kokoa, ehkä hitusen pienempi. Tuli siihen pojan ollessa 3kk ja johtuu calmette rokotteen aiheuttamasta reaktiosta. Tuskin häviää koskaan. Poika nyt 6v ja aina se vaan siinä on. Ei tarvi tehdä mitään.

mulla on useampi suurentunu imusolmuke.ne on jääneet tulehdusten seurauksena,vanhin on ollu jo 17 vuotta eikä todennäköisesti ikinä pienene ennalleen,muttei myöskään oo mitenkää vaarallinen.mulle lääkäri sanoi,että joskus imusolmuke jää tulehduksen jälkeen isoksi eikä pienene eikä siitä oo mitään haittaa

Ihmetyttää vaan, kun se ei mihinkään laske ja on jo todellakin ollut ainakin sen pari kuukautta...Siis voi kestää jopa monta kuukauttakin :( ?!?!
Voiko nuo "terveet imusolmukkeet" jäädä pysyvästi suurentuneiksi ?!?! Pelottaa niin pirusti...

mulla on tällä hetkellä molemmilla puolilla nivusia jotkut patit..niistä tuli sellaista valkoista mönjää mitä tulee finneistä..aina välillä ne höviää mutta takas tulevat...tätä jatkunut jo yli vuoden. Lääköri sanoi viimeeksi että aina kun niitä tulee niin pitää vaan puristaa mönjät pois ja putsata..ei niille muuta kuulemma oikein voi tehdä

Alkuperäinen kirjoittaja Hemuli:
Ihmetyttää vaan, kun se ei mihinkään laske ja on jo todellakin ollut ainakin sen pari kuukautta...Siis voi kestää jopa monta kuukauttakin :( ?!?!
Voiko nuo "terveet imusolmukkeet" jäädä pysyvästi suurentuneiksi ?!?! Pelottaa niin pirusti...

ne todellaki voi jäädä loppuelämäksi isoksi.mulla on 3 sellasta ja kuten jo kirjoitin,vanhin niistä on ollu jo 17 vuotta.on tutkittu kaikilla keinoilla ja todettu että se vaan on jääny tulehduksesta eikä sille voi tehdä mitää eikä tartte tehdä mitään.jos sulle ei ala tuleen niitä patteja muuallekki tai ellei tää nykyinen ala suurentua niin sulla ei oo mitää pelättävää.sit jos suurenee tai ilmestyy muita vastaavia niin mee lääkäriin,mutta uskoisin että niin ei käy.

Minulle lekuri vielä sanoi, että tuossa nivusessa niitä imusolmukkeita saattaa olla parikin vierekkäin... Kainalossakin minulla on todettu jo vuosia sitten suht kookaita imusolmukkeita, n. 1,5 cm ja aivan täysin normaaleja ovat ollet vuosien saatossa...

Näkyykö sillä ultralla sitten varmasti onko kyseessä hyvän-vai pahanlaatuinen imusolmuke ? Suureneeko imusolmukkeet jos niitä jatkuvasti näplää ja kokeilee ?! Täällä myös yksi pelokas.

Mulla lääkäri laitoi samasta asiasta ultraan ja tässä sitä nyt odotellaan. Ei kivaa :( ! Voiko tuollainen selvästi suurentunut patti olla aivan normaali vai onko ne sit pahoja ?

mulla tulee joka kuukausi viikko ennen menkkoja montakin turvonnutt imusolmuketta (olipas hölmö sanajärjestys...) ja kestää noin pari viikkoo eli melki koko ajan täälläkin, raivostuttavia ne on kun välillä hiertää ja sattuu niin v()&)&sti mutta välillä taas ei vaivaa mitenkään ja tätä on jatkunu kohta kymmenen vuotta... ja välillä ne on isoja ja välillä pienempiä... mutta miksette menis lääkäriin jos arveluttaa! Vaikka pelottaiskin tulos niin eikös se negatiivinenkin tulos olis parempi kuulla kun antaia asian olla hoitamatta jos joku olis huonosti!! tosin ap:n tapauksessa kaikki varmaan ok,kun lääkärikin sen on jo tsekannu, mutta te muut...

Yhteistyössä