Suuressa kauppakeskuksessa nähtyä. Ei voi kuin ihmetellä?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
6 -vuotias tyttö itki ja pyöri ympäriinsä joten menin kysymään oliko hän kadottanut äitinsä. Tyttö sanoi että hän kävi vessassa ja äidin piti odottaa vessan edessä, eikä enää ollutkaan siinä.
Vein tytön infopisteelle ja äitiä kuulutettiin 4 kertaa eikä äitiä vieläkään näkynyt. Lopulta tyttö kuvaili mitä äidillä on päällä ja vartija viimein löysi tuntomerkkejä vastaan tytön äidin.

Odotimme tytön kanssa kutakuinkin n. 20 minuuttia (joka on pienelle tytölle aika pitkä aika kun oli jo ehtinyt hätääntyä)
Äiti tuli ja olin kertomassa mitä tapahtui niin äiti nosti tytön syliin tuhahti vain minulle että "no mä menin ulos" ja poistui paikalta :O

Siis ei ollut edes huolissaan lapsestaan... saatika että olisi kiitoksen sanaa sanonut kun olin auttanut tyttöä.

Olenko mä nyt jotenkin vaativa vai olisiko äidin ehkä pitänyt vaihtaa kanssani pari sanaa tapahtuneesta? Tai osoittanut olevansa edes vähän huolestunut tai edes HELPOTTUNUT kun tyttö löytyi?

Siis huolestuttavaa ton äidin käytöksessä on se, että lähtee ulos sillä välin kun lapsi on vessassa.

Ei kai se nyt ole kovin tärkeää, mitä hän ap:lle sanoi.

• Tykkää
Reactions: HEI!
[QUOTE="tyty";24211879]Siis huolestuttavaa ton äidin käytöksessä on se, että lähtee ulos sillä välin kun lapsi on vessassa.

Ei kai se nyt ole kovin tärkeää, mitä hän ap:lle sanoi.[/QUOTE]

Eikö sinusta ole huolestuttavaa ettei äiti ollut lainkaan huolestunut lapsestaan?!

[QUOTE="Vieras";24211889]Eikö sinusta ole huolestuttavaa ettei äiti ollut lainkaan huolestunut lapsestaan?![/QUOTE]

ööö... no eikö sekin ole sitä "ei lainkaan huolissaan olemista" jos häippäsee pienen ollessa vessassa?

Tarkotin vaan sitä, että tää keskustelu alkoi kummasti kääntyä siihen, mitä äidin olisi pitänyt sanoa ap:lle. Mun mielestä on toki tylyä kommentoida toiselle aikuiselle noin, mutta ap kestää sen kyllä. Sen sijaan lasta ei kertakaikkiaan saa kohdella noin.

• Tykkää
Outoa, kyllä.
KUka jättää oman läpsensa ja lähtee ulos. Toisaalta eihän me voida tietää miksi äiti oli joutunut poistumaan paikalta, ehkä hänellä on ollut joku hätätilanne ja on ajatellut että ehtii ennen kuin tyttö tulee tai jotain. Mistä sitä tietää,ja ei saada koskaan tietää.

Omituinen äiti todella. Olikohan hylkäämässä lastaan tai jotain...:(

Tuosta äidin reaktiosta tuli mieleen eräs kokemukseni. Kadulla makasi noin 14-16 v. tyttö sammuneena. Pakkasta oli 10 astetta, hänellä oli ohuet vaatteet eikä pipoa tai käsineitä. Hän heräsi välillä sopertelemaan jotain. Koska tulin siihen tulokseen ettei ambulanssia tarvita, soitin poliisit hakemaan tytön. Odotin tytön kanssa reilun tunnin ilman takkia, pipoa ja käsineitä. (koska laitoin ne tytölle)

Kun poliisit saapuivat, kumpikaan kahdesta poliisista ei tervehtinyt minua, eikä edes vilkaissut minua kohti. Ainut mitä sanoivat, että "Ja sitten kotiin siitä." En minä mitään urhollisuusmitalia tai kukkakimppua odottanut, mutta tuo oli kyllä jo melkoisen tylyä.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tota tapahtuu vaikka kuinka paljon, siis eri muodoissa. Olen ostarissa töissä, päivittäin kuulutetaan useaan otteeseen joko jotain lasta tai sitten että pikku liisa odottaa äitiä neuvonnassa. Miten ihmiset ei katso niitten kakaroittensa perään!!!!!

[QUOTE="pieras";24212058]Tota tapahtuu vaikka kuinka paljon, siis eri muodoissa. Olen ostarissa töissä, päivittäin kuulutetaan useaan otteeseen joko jotain lasta tai sitten että pikku liisa odottaa äitiä neuvonnassa. Miten ihmiset ei katso niitten kakaroittensa perään!!!!![/QUOTE]

No tätä mä en kyllä allekirjoita.
Ei me äiditkään mitään SUPERihmisiä olla, että joka sekunti olis silmät selässäkin. Kyllä ne lapset vaan kuulkaa häviää ihan muutamassa sekuntissa jo sikseen tulee.
En nyt lähtisi leimaamaan huono äiti leimoja otsaan ihan siitä että lapset välillä häviävät vanhemmiltaan kauppareissun aikana...

• Tykkää
Mä bongasin lapsimessuilla ollessani vanhemmista eksyneen lapsen. Onneks sillä oli se tarra missä oli numero. Kyseessä oli varmaan n. 3 vuotias poika. Itki kovin, lohduttelin ja samalla aloin soittaa lapussa olleeseen numeroon. Kun vihdoin ihmis paljoudessa löydettiin vanhemmat. Koppasivat he vaan lapsen, en muista kiittivätkö.

Mä uskon että olivat niin paniikissa jo, etteivät älynneet miten käyttäytyivät/jättivät käyttäytymättä. En mä jääny kaipaamaan mitään lisäkeskusteluja. Lapsi pääs vanhempien luokse ja that´s it :)

Omituinen äiti todella. Olikohan hylkäämässä lastaan tai jotain...:(

Tuosta äidin reaktiosta tuli mieleen eräs kokemukseni. Kadulla makasi noin 14-16 v. tyttö sammuneena. Pakkasta oli 10 astetta, hänellä oli ohuet vaatteet eikä pipoa tai käsineitä. Hän heräsi välillä sopertelemaan jotain. Koska tulin siihen tulokseen ettei ambulanssia tarvita, soitin poliisit hakemaan tytön. Odotin tytön kanssa reilun tunnin ilman takkia, pipoa ja käsineitä. (koska laitoin ne tytölle)

Kun poliisit saapuivat, kumpikaan kahdesta poliisista ei tervehtinyt minua, eikä edes vilkaissut minua kohti. Ainut mitä sanoivat, että "Ja sitten kotiin siitä." En minä mitään urhollisuusmitalia tai kukkakimppua odottanut, mutta tuo oli kyllä jo melkoisen tylyä.

Siis sanoko poliisit sille tytölle noin vai sulle? Koska jos eivät tarkistaneet edes tytön kuntoa, se olis jo tosi vastuutonta! Mullekkin on diabeetikkona käynyt niin että moni on vain ihmetellyt ja kävellyt ohi, koska luulevat mun olleen kännissä vaikka oikeasti verensokerit on romahtanut... Ja kyllä mua ainakin kiitettiin siitä, että soitin eräälle vanhemmalle rouvalle ambulanssin kun oli kaatunut ja saanut tällin päähänsä :)

[QUOTE="Kristiina";24212118]Siis sanoko poliisit sille tytölle noin vai sulle? Koska jos eivät tarkistaneet edes tytön kuntoa, se olis jo tosi vastuutonta! Mullekkin on diabeetikkona käynyt niin että moni on vain ihmetellyt ja kävellyt ohi, koska luulevat mun olleen kännissä vaikka oikeasti verensokerit on romahtanut... Ja kyllä mua ainakin kiitettiin siitä, että soitin eräälle vanhemmalle rouvalle ambulanssin kun oli kaatunut ja saanut tällin päähänsä :)[/QUOTE]

Minulle sanoivat noin. Ja tyttö oli ihan änkyräkännissä todellakin, huomasin sen kun tunnin hänen kanssaan siinä kadulla olin, hän makasi pää sylissäni, ei pystynyt edes nousta istumaan, puhumattakaan että olisi pysynyt tolpillaan.

Soitin ihan ensiksi 112:een, jossa kyselivät tytön vointia, ja tulivat kertomani perusteella siihen tulokseen että tyttö ei tarvitse ambulanssia vaan mustamaija riittää.

Tämäkään tyttö ei meinaan ilmeisesti tiennyt (tai ainakaan järkytykseltään osannut ), miten tilanteessa tulisi toimia. Joten olettehan kaikki kertoneet omille lapsillenne, mitä pitää tehdä jos eksyy vanhemmista julkisella paikalla? Ei tietenkään pidä pelotella, mutta kyllä asiasta kannattaisi keskustella. Itsekin kerran vein kauppakeskuksen asiakaspalveluun n. 4v. tytön, joka oli jo keskuksen ulko-ovella menossa itkien ulos pihalle, (vaikka oli eksynyt äidistään erään kaupan puolella).

Muistan, että minulle ainakin lapsena kerrottiin, että pitää ehdottomasti pysyä siinä kaupassa, jossa on viimeksi nähnyt äidin/isän, ja pyytää joltain aikuiselta, mieluiten myyjältä apua, ja osata kertoa oma nimi ja ikä.

Yhteistyössä