Suuri myötähäpeä tuttavan sosiaalisista taidoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olen tuntenut kyseisen henkilön (olkoon vaikka Minna) yläasteelta asti. Nyt sitten ollaan avioliittojen kautta "samassa suvussa" ja jonkin verran sitten ollaan tekemisissäkin kun asutaan samalla pienellä paikkakunnalla.

Minna perusti vuosi pari sitten tän paikkakunnan fb kirppiksen. Ollut tosi agressiivinen ylläpitäjä alusta asti. Kyttää tosi tarkkaan ilmoituksen ja aika tylyn sävyistä kommenttia laittaa jos joltakin joku unohtunut tms.

No nyt sitten joku perusti uuden fb kirppiksen mihin kuuluu tää meidän paikkakunta ja naapurikunnat.
Minna ilmeisesti huomasi että hänen ryhmäänsä kuuluvat liittyivät myös tuohon uuteen ryhmään.
Kirjoitti oman ryhmän seinälle että lopettaa kun ei tarvita kahta jne ja että törkeää perustaa uus kun on jo yks olemassa ym. Ihmiset sit yritti sanoa että ei tuo haittaa et parempi kuitenkin se Minnan ryhmä kun vaan yks paikkakunta. Jankutti vaan että lopettaa. Toiset sitten että kysellä edes joku muu ylläpitäjäksi jos ei itse halua jatkaa niin ei käyny sekään.

Oikeasti hävettää lukea noita Minnan kommentteja. Ihan teini ikäisen tasolla (oikea ikä lähemmäs neljääkymmentä) .

Ja ei siis ole ainoa tapaus. Jos Minnan mielestä joku puhunut hänestä jotain tai sanonut hänelle jotain "pahaa" niin alkaa päivien pommitus tekstiviesteillä että mitä sillä ja sillä tarkoitit ja miltä hänestä tuntuu jne. Ja ei riitä vaikka kuinka toinen pyytää anteeksi ettei tarkoittanut.
Ite olen oppinut pysymään sivussa noista. Mutta silti.
Kait se lääkitys ei vaan ole kohdillaan :(

Niin, toiset on herkempiä ja voi olla et hänellä itsellään on nyt stressiä, vaikeuksia tai mitä tahansa elämässä ja mielessä. Ei toi sunkaan käytös kovin aikuismaista ole.

Eikö tuo nyt oo parempi et täällä kirjotan entä alan suoraan sanoon että ajattele nyt vähän.
On kyllä ollu pari rankempaa juttua nyt vuoden aikana mutta tarviiko sitä tuntemattomille purkaa?
Jos ei jaksa kirpparia pitää niin eikö voi vaan kysyä haluaako joku jatkaa. tai sitte vaan lopettaa.
En viitti kuitenkaan suoria lainauksia laittaa noista kommenteista. Mun mielestä ne ei mitenkään edes liity siihen ryhmään. Mitä se jäsenille kuuluu jos hänellä ottaa toinen kirppari päähän?

En ymmärrä ylipäätään tuota myötähäpeää. Kenenkään puolesta tai myötä ei tarvi hävetä.

Tiedätkö,mä olen miettinyt ihan samaa.
Yksi kaverini on tälläinen joka jatkuvasti kokee myötähäpeää milloin kenenkin tekemisistä.
Hänellä on todella huono itsetunto ja heikko persoonallisuus, tuntuu ettei jotenkin ymmärrä rajoja itsen ja muiden välillä.

Saanut ekaa kertaa elämässään huomiota ja valtaa? noita näkyy paljon fb-kirppareilla :D huvittavaa lähinnä

Tästä tuli mieleen että ennen fb:ta perusti parikin suljettua keskusteluryhmää. Ja kaikki päättyivät samaan tilanteeseen. Eli sai tappelun aikaiseksi jostain sääntöjen noudattamisesta ja toisten kommenttien kyttäämisestä ym. Eli vahti jokaisen sanomisia ja hyökkäs sit päälle jos olikin eri mieltä.
Säännöissä saatto olla että pitää kirjoittaa vaikka kerran viikossa. vaikka tiesi että joku esim reissussa silti tuli noottia kun ei ollut kirjoittanut mitään.

En ymmärrä ylipäätään tuota myötähäpeää. Kenenkään puolesta tai myötä ei tarvi hävetä.

Kait tämä on lähinnä sitä että tekis mieli sanoa että eikö tajua kuin lapsellinen ja säälittävä on. Mutta en voi sanoa sitä suoraan hänelle.
Tähän asti olen vain oikeastaan ihmetelly mutta nyt jotenkin niin julkinen tuo keskustelu kun aika moni täällä pikkukunnassa tuohon ryhmään kuuluu.

[QUOTE="a p";28917213]Kait tämä on lähinnä sitä että tekis mieli sanoa että eikö tajua kuin lapsellinen ja säälittävä on. Mutta en voi sanoa sitä suoraan hänelle.
Tähän asti olen vain oikeastaan ihmetelly mutta nyt jotenkin niin julkinen tuo keskustelu kun aika moni täällä pikkukunnassa tuohon ryhmään kuuluu.[/QUOTE]

Jatka vain sitä ihmettelyä ja anna hämmentää itse soppaansa.

[QUOTE="vieras";28917233]No en, mutta varmaan joku osaa yhdistellä, ei vain kuka tuo henkilö on, mutta myös kuka sinä olet.[/QUOTE]

Varmaan tuon Minnan joku voi tunnistaa mutta tuskin minua. Vaihtoehtoja vähän liikaa..

[QUOTE="a p";28917246]Varmaan tuon Minnan joku voi tunnistaa mutta tuskin minua. Vaihtoehtoja vähän liikaa..[/QUOTE]

Mitä tuo "samassa suvussa" sitten tarkoitti? Eikö se rajaa aika hyvin. Mutta kieltämättä, kuulostaa rasittavalta tapaukselta tuo Minna.

[QUOTE="hmm";28917329]Mitä tuo "samassa suvussa" sitten tarkoitti? Eikö se rajaa aika hyvin. Mutta kieltämättä, kuulostaa rasittavalta tapaukselta tuo Minna.[/QUOTE]

samaan sukuun tuolla periaatteella löytyy äkkiä kymmenen jos ei enemmänkin. Siis paljon serkuksia asuu täällä ja toki myös niitä sisaruksia.

[QUOTE="vieras";28917194]Tiedätkö,mä olen miettinyt ihan samaa.
Yksi kaverini on tälläinen joka jatkuvasti kokee myötähäpeää milloin kenenkin tekemisistä.
Hänellä on todella huono itsetunto ja heikko persoonallisuus, tuntuu ettei jotenkin ymmärrä rajoja itsen ja muiden välillä.[/QUOTE]
Näinpä. Tällaisia on.

[QUOTE="a p";28917213]Kait tämä on lähinnä sitä että tekis mieli sanoa että eikö tajua kuin lapsellinen ja säälittävä on. Mutta en voi sanoa sitä suoraan hänelle.
Tähän asti olen vain oikeastaan ihmetelly mutta nyt jotenkin niin julkinen tuo keskustelu kun aika moni täällä pikkukunnassa tuohon ryhmään kuuluu.[/QUOTE]

Mä en taas tajua, että miksi ei voi sanoa suoraan asianosaiselle vaan vaivautuu narisemaan asiasta jollain kaksplus palstalla...

Yhteistyössä