suuri pettymys ultraäänessä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Särkynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kiitos kaikille vastauksista. Todella toivon että löytyisi syke ensi viikolla ja saisi hiukan paremman mielen. Ehä surullisemmaksi tulin vielä lääkärin käytöksen vuoksi. En tarkoita että pitäisi paapoa yms mutta ystävällisyys olisi kuitenkin a ja o. Ja en ymmärrä miksi piti tutkia niin kiireellä että koko ultraääni tutkimus kesti varmaa yhteensä 2 min.

En tuudittaudu siihe että minulla olisi kaikki hyvin kuten muilla, vaan toivon kokemuksia siitä kuinka tarkkoja näillä viikoilla tehdyt ultrat ovat. Keskenmeno on toki mahdollinen, mutta ei sitä osaa ajatella ennen kuin se on varmaa.

Joku kysyi epämuodostuneesta ruskuaispussista nii oma näkemykseni siitä ruudulta oli soikean muotoinen "pussi". Lääkäri ei sitä sen enempää minullekkaan selvittänyt.

Menin viime raskaudessa ultraan,viikkoista ei tietoa. Minulla tosiaan kuukautiset tulleet miten sattuu,ja ennen raskautumista ei ollut menkkoja aikoihin.
No alkuun ultrassa ei näkynyt mitään. Ultraaja oli jo sitä mieltä ,etten olekaan raskaana. Sitten se pyysi toisen ultraajan,joka löysikin sitten loppujen lopuksi ruskuaispussin ja katkaravun kokoisen alkion. Viikkoja arvioitiin tuolloin olevan 5+ syke näkyi myös. Oli pienestä liikkeestä kiinni että alkio näkyi.Ultraaja vielä oikein näytti,kuinka pienestä liikkeestä oli kiinni että alkio ylipäänsä näkyi.
Minulla oli myös vuotoja alkuraskaudessa sekä kunnolla tuli verta rv 14 paikkeilla.
Poika on nyt 9kk ikäinen.

täytyy nyt vain koittaa odotella ensi viikkoa ja viisastua sitten lisää.
Joku sanoi ettei saisi stressata mutta minulle tämä on nyt aika hankalaa. Teidän ettei asialle voi mitään tehdä jos keskenmeno on, mutta ei se lohduta silloin kuin pitää elää epätietoisuudessa.

En lukenut muiden kommentteja, mutta minulle eräs hyvä gyne sanoi aikoinaan (6v sitten) että rv8 mennessä sykkeen pitäisi näkyä jos kaikki ok. Tsemppiä ja toivottavasti kaikki menee hyvin!

kun mä odotin esikoista menin kovien kipujen takia ultraan rv 7 tai 8 ja silloin päivystävä gynegologi sanoi, että hän näkee kyllä kaikki raskausaineet mutta ei näe onko raskaus elävä. näennäisesti kaikki oli kuitenkin kuulemma kuten piti. raskaus eteni loppuun asti normaalisti. viimeisessä raskaudessa kävin ultrassa 8+1 ja tuolloin lääkäri ei löytänyt sisäkautta mitään ja päältä ultratessa 7+2 olevan sikiön. np-ultra tehtiin kuitenkin suunnitelmien mukaan tuon mukaan mitä olisi pitänyt viikkoja olla jolloin sikiö olikin yllättäen sen kokoinen kuin piti. tuolloin kun kävin 8+ niin lääkäri ultrasi sisältä ja päältä ja sisältä ja päältä ja joutui tosissaan kaivelemaan, että löysi edes koko raskauden sisäkautta. ekalla yrittämällä ei löytänyt. kun oli päältä ultrannut niin tiesi vähän mistä etsiä ja juuri ja juuri sen löysi. päältä muuten sikiö ilmeisesti vastasi viikkoja.

ei kun hetkinen, np-ultrassa sikiö oli kaksi päivää nuorempi mikä kuulemma selittyi lyhyellä kierrolla :)

Ihmetyttää viestissäsi tuo kun lääkäri onsanonut,että tuo taitaa olla ruskuaispussi ja näyttäisi epämuodostuneelta. Jos ei kunnollaedesnäe ruskuaispussia niinmitenkummassanäkee että onko epämuodostunutvaiei. Lohdutukseksi, lääkäreitä onmoneen junaan vaikka olisi kuinka alan ammattilaisia.
Rv 15 sikiö todettiin kuolleeksi,ei liikkeitä ei sykettä.Ultrattiin alakautta ja päältä ja kuunneltiin dopplerilla. Hyvin oli lääkärin toiminta hätäistä ja nopeaa. Kaikki kuitenkin seuraavana päivänä ok.
No minulle satttui ja tapahtui useammankin kerran.Jouduin siis monesti edellisen, hankalan raskauden takia ultrissa käymään.
Minun lapsellani ei ollut rakenneultrassa nähtävissä aivoja ollenkaan, tsekattiin viikon päästä uudestaan ja toinen lääkäri ihmetteli asiaa kun näkyvyys hyvä ja kaikk olii ok. Nyt meillä täysin terve ja hyvinvoipa reilu 6kk poika.
Tämän kerroin vain siksi kun joku mainitsi, että uskoisi lääkäriäjosalanihminen. Ei siis todellakaan olen näin.
Tsemppi sinullejavoimia. Toivotaan,että kaikki on kunnosssa. Eihän kuitenkaan ole täysin varmaa milloin raskaus on alkanut ja onko viikot oikein. Itselläni syke on näkynyt edellisessä raskaudessa kuukautisista laskettuna rv 7 ja tässä viimeisimmässä rv 6+6.
Mitä tarkoitat rv 6, onko tasan vaiko 5+ jotain vaiko 6+jotain?

Olisikohan mahdollista, että raskaus ei ole niin pitkällä kuin luulet? Tuli mieleen, että tällainen mahdollisuus on kai aina olemassa. Kuukautiskierrot on niin eri pituisia, että helposti tulee heittoa viikkotolkulla.

Siis viikkoja eilen 6+0 ja voipi olla ettei ole niin pitkällä.

Ja lääkäri ei oikein tosissaan osannut sanoa missä kohdassa raskaus on. Jo ennen kuin löysi tämän "mahdollisen" raskaus kohdan ilmoitti että pitää tarkistaa asia uudelleen ensi viikolla. Kätilöopistolla olen edellisessä raskaudessa ollut ja viikkoja oli silloin n 7 tällöin ultraukseen meni kuitenkin aikaa noin 20 min ja mitattiin kaikki kohdat jotka näkyivät.

Kauheaa todeta mutta eilen kun siellä lääkärissä olin ja tiesin olevani lääkärin viimeinen potilas ennen vuoron loppua tuli tunne kun ovesta pääsin ulos että oliko hänellä kiire kotiin kun noin pikaisesti tutki.

oliks sun hcg-arvo siis 600 vai 6000? jos olis 600 niin noilla viikoilla sen pitäs olla jo yli 10-kertainen..

mutta jos tosiaan on sen 600 niin sun viikot on mahdollisesti ton arvon mukaan vasta 3+ jotain...

[QUOTE="vieras";24489415]toista lasta odottaessa, ei sydänäänet neuvolassa kuuluneet viikolla 7. piti odottaa viikolle 9, jolloin ultrattiin. sillon mulle sanottiin et ennen 9.TTä viikkoa ei välttämättä kuulu eikä näy kunnolla. en tiedä. sinuna tarkistuttaisin yksityisellä ultran avulla , mikä tilanne on. voimia jos olet saanut keskenmenon. mutta onnea matkaan joka tapauksessa.[/QUOTE]

kuuleminen onkin aivan eriasia kun niiden näkyminen. neuvolasta sanottiin mulle etteivät edes ennen rv10 yritä KUUNNELLA. mutta rv6+ jotain kyllä sydänäänet NÄKYIVÄT ultrassa.
:( toivottavasti ne sieltä viikon päästä näkyisi. Tosiaan itse kävin jotain 6+ siellä ultrassa ja voi olla että syke alkoi silloin vasta näkymään, että jospa sullakin ap menee vielä pari päivää.

ekassa raskaudessa oli kipuja alavatsassa ja tuli vuotoa. Kävin NK:lla ja sykettä ei näkynyt. Oli sitä mieltä et on mennyt kesken, mutta antoi kuitenkin 2vkon päähän tarkastus ajan. Kuinka ollakkaan 2vkon päästä syke näkyi ja kaikki ok. Nyt esikoinen 9v :) Toivotaan parasta sinulle!

Noniin, eli ultrassa eilen käyty. Kyseessä on rypäleraskaus ja näin ollen kaavinta ensi maanantaina. Olo on aika hirveä ja surullinen eikä kyllä yhtään helpota että kaavinnan jälkeen tulee noin 6kk tai 12kk jona aikana ei saa yrittää uutta lasta.

Kyseessä siis on erikoinen raskaus ja jos jollain on tästä tietoa ja kokemusta olisi hienoa jos voisi ne jakaa minulle. Pelko on suurta myös kun joutuu toimenpiteeseen jossa ei koskaan ole ollut sekä seuraavat 1-2 viikkoa odotetaan patologin lausuntoa onko raskausaineksissa ollut paha laatuisia soluja.

Rypäleraskaudessa kohdussa olevan istukan tilalle tulee rakkulamaista kudosta joka kasvaa hurjaa vauhtia. Lisäksi tämä raskaus nostaa raskausarvot todella korkeiksi. Itse jouduin kaiken tiedon hakemaan netistä kun lääkäreilta en tietoa mistään saanut muuta kun että tämä on ja seuraavaksi kaavitaan.

Yhteistyössä