SUURI SIIVOUSKYSELY (mullon kyselyikä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pix
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pix

Aktiivinen jäsen
10.11.2006
3 692
0
36
. Kuinka usein siivoat?
. Millä siivoat?
. Kuinka usein peset siivousvälineet?
. Mitä aineita käytät siivouksessa? Miksi juuri niitä?
. Mikä on siivouksessa ikävintä?

Että näin :D

Omat:
. Joka päivä jotakin
. Allergiasuodatinimuri, mikrokuitupölymoppi, mikrokuitulattiamoppi, mikrokuituliinat
. Kerran viikossa tai useammin, pesukoneessa 60-90°
. Parketti- ja laminaattipesu, Tolu suihkepullossa tai Kiilto Airi pahimpiin tahroihin, muuten pelkkää vettä. Vessassa Domestos ja kylppärissä kloriittia/Cif geeliä
. Ei niin mikään, mie tykkään jynssätä :)

. Kun on likaista, kerran kuukaudessa kuitenkin isompi siivous
. Imuri, Bilteman levymoppi mikrokuitumopilla, joskus pölyihin Swiffer ja joskus vesi ja luutu
. Tarpeen mukaan
. Tolua, laminaattipesua, vessanpesuainetta yleisimmin
. Ikkunoiden pesu

Alkuperäinen kirjoittaja Pix:
. Kuinka usein siivoat?
. Millä siivoat?

Omat:
. Joka päivä jotakin
. Allergiasuodatinimuri, mikrokuitupölymoppi, mikrokuitulattiamoppi, mikrokuituliinat
. Parketti- ja laminaattipesu, Tolu suihkepullossa tai Kiilto Airi pahimpiin tahroihin, muuten pelkkää vettä. Vessassa Domestos ja kylppärissä kloriittia/Cif geeliä

Mäkin siivoan joka päivä jotakin ja luulin olevani ainoa. :whistle:
Meillä on imuri jossa on Hepa-suodatin ja mulla on myös mikrokuituliinat ja mikrokuitumoppi käytössä. suurimmaksi osaksi mä pesen siivousvälineet käytön jälkeen, ja todella kuumassa.
Yleensä mä siivoan tolulla ja keittiössä myös Fairylla, satunnaisiin paikkoihin myös ruokasoodaa tai etikkaa.

ja muakaan ei siivoaminen erityisemmin häiritse, paitsi jotkut ällöjutut kuten lattiakaivon pesu :x

Mutta konttaako kukaan muu joskus lattioita puhtaaksi sienen jä rätin kanssa :ashamed:

. Kuinka usein siivoat?
. Millä siivoat?

- Hyvin harvoin, kunnolla kerran kuussa...tiedän, tarttis skarpata, mutta odotellaan nyt vielä jokunen viikko jotta vaavi tulee ulos mahasta. :whistle:
- Imurilla, mopilla, rätillä..ja useimmin musiikin ja kahvin voimalla!
- n. kerran kolmessa viikossa? Rätit siis.
- Mäntysuopaa ja Tolua yleisimmin. Ei ole tarpeen karmeita myrkkyjä käyttää.
- Siihen ryhtyminen ja kun on saanut siivottua se, että lapset laittavat heti hyrskynmyrskyn..rasittavaa on myös se, etten osaa pitää paikkoja siistinä, vaan olen sellanen kertarytäyttelijä, joten useimmiten meillä on toooosi kaaos! :/

. Kuinka usein siivoat?
Kerran viikossa perussiivous, päivittäin lattianharjausta ja tavaroiden paikalleen laittamista. Siis lapsilla tavaroiden paikalleen laittamista kun mitään eivät heti käytön jälkeen laita paikalleen koskaan.

. Millä siivoat?
Täsmennys: minä en siivoa. Mies siivoaa. Lattiaharjalla, mopilla, pölyrätillä.
Imurista puhutaan joskus.

Lattiaharjan pari kertaa viikossa, mopin kerran viikossa, pölyrätin kerran viikossa pyykkikoneessa ja tarvittaesssa käsin. (Kummallista kyllä, minä pesen siivousvälineet...)

Tätä minä en tiedä. Meillä on joukko muovipulloja ja pahvirasioita, joissa on tököttejä ja pulvereita.

Mies on niin perusteellinen ja tehokas. Sitä ei jaksa kerta kaikkiaan katsella ja minun pitää yrittää pysyä siivousaika poissa hänen jaloistaan. Yleensä olen ollut ostoksilla ja istunut hetken paikallisessa, että hän saa siivottua. Kun vauva syntyy alamme varmaan tehdä maratonajeluja lauantaisin.

Piika-äiti

Alkuperäinen kirjoittaja Norsupäästäinen:
. Kuinka usein siivoat?
. Millä siivoat?

Omat:
. Joka päivä jotakin

Mäkin siivoan joka päivä jotakin ja luulin olevani ainoa. :whistle:
Meillä on imuri jossa on Hepa-suodatin ja mulla on myös mikrokuituliinat ja mikrokuitumoppi käytössä. suurimmaksi osaksi mä pesen siivousvälineet käytön jälkeen, ja todella kuumassa.
Yleensä mä siivoan tolulla ja keittiössä myös Fairylla, satunnaisiin paikkoihin myös ruokasoodaa tai etikkaa.

ja muakaan ei siivoaminen erityisemmin häiritse, paitsi jotkut ällöjutut kuten lattiakaivon pesu :x

Mutta konttaako kukaan muu joskus lattioita puhtaaksi sienen jä rätin kanssa :ashamed:

Minä konttaan, varsinkin keittiön joka ei millään mopeilla puhtaaksi lähde.

. 1-2krt viikossa
. Vileda SuperMochio-moppi,perusimuri,Wettex-liinat
. Mopin ja luutut putsaan joka käytön jälkeen,imurin 2krt/kk
. Tolua lattioille ja vessaan,pölyihin(vihreä)Ajax,Cif keittiössä,Kloriittia kissanvessan pesuun
. Ikävintä siivouksessa on kun ei saa kerralla hommaa hoidettua,keskeytyksiä koko ajan kun 2 pientä lasta jaloissa. Ja se,että paikat ei tosiaan pysy siistinä kauaa..
:) :)

• Joka päivä jotakin tulee siivottua
Normi imuri, Mikrokuitumoppi, -liinat, normi pölyhuiska, tavallisia rättejä
  • Käytön jälkeen putsaan
Ajax- yleipuhdistusainetta lattioille, vessaan wc- ankka+ cif bathroom, keittiössä joku hankausneste sekä cif kitchen, uuninpesuaine
  • Ikäsin homma imurointi

. Kuinka usein siivoat?
. Millä siivoat?

-Siivoan päivittäin jotain, esim.imuroin keittiön murusista.Paremmin siivoan n.kerran viikossa ja "superisti" ehkä 1 x kk.Tarkoittaa, että vien matot ulos,jynssään kaikki nurkat jne jne.
-Hepa-suodatin imuri, mikrokuitumoppi, juuriharja, luutu+mikrokuiturätti.
-Siivousvälineet pesen joka käytön jälkeen, luutuja tarpeen mukaan pesukoneessa.
-Lattioille laminaattipesu, vessan+saunan pesuun Pihlajanmarja Kiilto+ punainen Ajax.Keittiöön suihkepullossa milloin mikäkin pesuaine.

Ikävintä on siivouksen aloitus etenkin, jos en saa rauhassa siivota vaan jaloissa pyöritään.Siivouksen jälkeen ikävintä on se, jos kaikki tavarat levitetään heti uudestaan.

. Kuinka usein siivoat?

-Joka päivä jotain, väh. kaksi kertaa vkossa imurointi, kerran viikossa isompi siivous & lattioiden pesu

. Millä siivoat?

-Imuri, mikrokuitumoppi,wettex-rätit, swiffer-pölyliinat, kaakelikarhunkieli/juuriharja

-Aina käytön jälkeen

-Lattioihin Kiilto Parketinpesuaine, laminaattiin Kiilto Laminaattipesu, kylppäri- ja vessatiloihin Wc Ankka, Klorite, Tolu, Kiilto Wc-puhdistaja, vaihtelee nämä toki. Hyväksi havaittuja ja Kiillon tuotteita tykkään käyttää kotimaisuuden vuoksi.

-Mä tykkään siivota, se on mun pakkomielle. :ashamed: Kurjinta on ehkä se, jos lapset on jaloissa ja oikein pahalla päällä ja homma keskeytyy koko ajan.

. Kuinka usein siivoat?
. Millä siivoat?

. joka päivä imurointi yleisistä tiloista (eteinen, keittiö, olohuone, khh), wc+ kylpyhuonesiivous vaihdellen n. 1x pvä-muutama päivä, keittiön tasot, liesi ym. useita kertoja päivässä, koko talon imurointi, luutuaminen, pölyjen pyyhkiminen 1x vko, lakanoiden vaihto ja mattojen ja vuodevaatteiden tuuletus 2x kk, saunan pesu 1-2 x kk, ikkunat harvemmin
. imuri, mikrokuitulattiamoppi, mikrokuituliinat, tavalliset pölyliinat ja joskus lattialiinat, omat kaakelinpesuvälineet, ikkunansiivousvälineet
. Liian harvoin
. yleispesuaine (tolu tai vastaava lattioihin), tolu yleissuihke keittiön ja wc:n pikapesuissa, wc:n puhdistusaine erikseen, vesi pölynpyyhinnässä
. inhoan ikkunanpesua ym. suuritöistä, samoin suursiivouksia (kaapit, katot, varastot), viikkosiivous menee rutiinilla

. Kuinka usein siivoat?
Sit ku on pakko:whistle:

. Millä siivoat?
Imurilla, lastalla ja mikrokuituliinalla, mikrokuituräteillä.

Käytön jälkeen.

Tolua joka paikkaan, se on vaan parasta.

Ihan kaikki... Mä vihaan siivoomista...

. Kuinka usein siivoat?
. Millä siivoat?

Imuroin joka pv, lattiat pesen tarvittaessa, mutta vähintään kerran vkossa.

Imurilla :D Lattiat pesen rätillä ja lastalla. Lisäksi käytössä sellainen kostea pyyhin (mikähän sen oikea nimi on...)

Joka käyttökerran jälkeen, paitsi imurin :D

Cifin marseille-pesuaine tuoksuu hyvältä, pesee puhtaaksi ja on hyvä parketille ja puulattioille. Toisena kiillon parkettipesuaine.

Pölyjen pyyhkiminen :/

. Kuinka usein siivoat?
. Millä siivoat?

Omat:
. Joka päivä jotakin

Mulla on oikeastaan ihan samat vastaukset kun sulla, lisään vaan vielä tohon ekaan, että joka päivä siivoan"kunnolla" eli imuroi, pesen lattiat ja jynssään tasot, keittiön kaapit yms. Mulla on joku ihme pakkomielle siihen ja aina ennen oon tykänny siivota mutta nyt alkaa jo pikku hiljaa kypsytää tää jokapäiväinen hulluna puunaaminen... mut kun ei pysty lopettaa :whistle:

Yhteistyössä