suurperherheellisiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täälläkin 5 lapsen äiti. Hyvät ystävät eivät kauhistele, ovat iloisia puolestamme ja odottavat josko vielä yksi? ;) Anoppi ja appiukko eivät siedä lapsilukumäärämme.
Omassa suvussani myös jotkut ihmettelevät, eikö 1-3 olisi riittänyt? Lapset kuulemma kärsivät kun eivät saa ihan kaikkea mitä haluavat. ;) Emme kuulu myöskään mihinkään uskontokuntaan, mutta anoppi on sitä mieltä että johonkin lahkoon ne on liittyneet! :D

Alkuperäinen kirjoittaja äiteex5:
Täälläkin 5 lapsen äiti. Hyvät ystävät eivät kauhistele, ovat iloisia puolestamme ja odottavat josko vielä yksi? ;) Anoppi ja appiukko eivät siedä lapsilukumäärämme.
Omassa suvussani myös jotkut ihmettelevät, eikö 1-3 olisi riittänyt? Lapset kuulemma kärsivät kun eivät saa ihan kaikkea mitä haluavat. ;) Emme kuulu myöskään mihinkään uskontokuntaan, mutta anoppi on sitä mieltä että johonkin lahkoon ne on liittyneet! :D

meillä aika saman tyyppinen tilanne.kaverit suhtautuu ihan kivasti.Mutta
anoppi ja mun äiti ja isä ja muu suku ihmettelee. Töihin pitääs kuulemma mun jo mennä ku olen jo 10 vuotta kotiäitinä ollut. Ja just tuo on usein kuultua täälläkin että muut lapset kärsii kun ei saa kaikkee mitä haluavat. Ja kaikki pyörät ym. ei oo uusia aina joka lapselle. =)

No meillä lapset kyllä saavat uuttakin usein ja osa esim. fillareista, luistimista ym. harrastevälineistä kierrätetään, mutta kaikkea mahdollista haluamaansa eivät ihan periaatteesta saa. Isompiin hinkumisiin vanhemmat lapset saavat itse säästää osan. Kaikkea kun ei tule tarjottimella.
Ulkomailla ei kyllä olla käyty ja harvemmin pitkillä kotimaankaan reissuilla.

Ja yksi mistä saa kuulla on se että lapset eivät saa sitä jakamatonta huomiota, niinkuin yksi lapsi olisi saanut tai korkeintaan kaksi. Äidin rakkaus ei voi riittää millään useammalle, eikä kaikista lapsistaan voi tykätä kuulemma yhtä paljon! :D Mun mielestä on äidin tunne elämässä suuri vaurio jos rakkaus ei riitä jokaiselle lapselleen. Mielestäni se on kyllä erilaista joskus tiettyinä ikäkausina, mutta silti riittää jokaiselle ihan yhtälailla.

Yhteistyössä