suuttuisitko tässä tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja todella vihainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

todella vihainen

Vieras
oltiin kylässä ja 7kk vanhalle vauvalleni yks vanhempi täti tarjosi piparkakkua. sanoin ettei saa antaa. ja kun selkäni käänsin, pojalla oli pipari suussa. olen niin vihainen etten kiitosta sanonut kahvipöydästä noustessa. sitten vaan mutisivat "tuo on sitä nykyajan kasvatusta". ja sitten ihmeteltiin kun ei tuttiakaan ole. "kun meillä oli lapsia, saivat kaikkea tuossa iässä"

Olen NIIN vihaimnen että voisin käydä käsiksi

En minäkään antanu antaa pojalle piparia. Jotenki minua raivostuttaa tuo että jos on kielletty niin silti pitää antaa äidin seläntakana. Anna olla noi kommenttit omassa arvossa.

Suosittelen hermolomaa jos noin pienestä asiasta meinasit käsiksi käydä. Kyllä se äitiys opettaa sinullekin kenties jotain värejä sen mustan ja valkoisen lisäksi. Ei ole niin vakavaa :)

Kyllä, vanhempien tahtoa ja tapaa kasvattaa tulisi AINA kunnioittaa!

V****taa ihmiset jotka muka lapsen hyväksi tyrkyttävät pienelle mitä milloinkin, mitä ei edes tarvis antaa, esim. just karkkia, mehua, pullaa ym. Ehtii kyllä varmasti vanhempana syödä noita niin että napa rutajaa.

Kaikista eniten pännii ne jotka antaa kielloista huolimatta salaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Provo:
Mie en ymmärrä näitä, mutta onneksi se on vain minun ongelmani :D

Kyllä meidän 10kk on piparin syönyt ja jopa muutaman ranskalaisen.....

mä täysimetin 6kk ja lapsi on vasta vajaa 7kk, eli ehkei ihan vielä saa piparia

Provolle?!
Ensinnäkin meidän lapsi oli kanelille todella allerkinen ja on edelleen,mutta voi jonku verran jo syödä. Ja ei kaikki 7kk ikäset osaa syödä piparia tukehtumatta.

No kyllä mä ainakin suutuin kun sanoin anopille että pojalle (silloin 6kk) ei saa antaa täytekakkua ja sit kävin vessassa,kun tulin takas ni pojalla oli suupielet kermavaahdossa ja anoppi vaan nauro että "kerta kiellon päälle"..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Suosittelen hermolomaa jos noin pienestä asiasta meinasit käsiksi käydä. Kyllä se äitiys opettaa sinullekin kenties jotain värejä sen mustan ja valkoisen lisäksi. Ei ole niin vakavaa :)

Ei mulle ainakaan äitiys ole opettanut luopumaan periaatteistani eikä se ole opettanut mua niin nöyräksi että muut saavat tehdä mitä tykkäävät lapsellani vastoin tahtoani. Ja mulle on kolmas tulossa.

On se hitto vieköön kumma kun pitää halveksua ihmistä niin että väkisin syöttää piparia vaikka on kielletty.

Mä oisin kans melko raivona, ja mulla olis kans kuitenkin jäänyt tuohon kiittämättömyyteen.

Alkuperäinen kirjoittaja SuhmuranSandra:

Mut jos kaikki ei halua antaa niin tarviihan se nyt ymmärtää ja kunnioittaa sitä.

Ymmärrän mie, mutta joku kohtuus kai, kun asian johonkin mittakaavaan ensin laittaa..

Alkuperäinen kirjoittaja SuhmuranSandra:

Mut jos kaikki ei halua antaa niin tarviihan se nyt ymmärtää ja kunnioittaa sitä.

Ja ylipäätään jos lapsen vanhemmat jotain sanovat niin kenenkään ei tarvitse heidän ylitseen kävellä.

No sen verran minäkin kommentoin että olisi todella kusipäistä antaa lapselle jotain mitä vanhemmat on kieltäneet, esim muna-allergiselle pullaa. Jokainen syöttäkööt omillensa ihan mitä sattuu mutta muiden mukuloille vain sitä mitä vanhemmat haluaa.
Ja pssst kyllä meilläkin poika söi 1v ranskalaisia.

Yhteistyössä