Suuttuisitteko? Mies tallentanut salasanat koneeseen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyrpiintynyt ämmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyrpiintynyt ämmä

Vieras
Jostain syystä eksyin huomaamaan että yhteisen koneen kaikki käyttämäni salasanat ovat muistissa ja näkyvissä, vaan miehen salasanojen kohdalla tähdet. Kyllä suututtaa ja ihmettelen miksi näin, oliko tarkoituksellista ja kuinka kauan on näin ollut???! Suutunko turhasta?
Voitteko te luottaa miehiinne, ettei tallenna salasanojanne koneelle? Ja miten on mahdollista että mun salasanat näkyvät mutta hänen ei muuta kuin tähdillä?!!!

meistä kumpikaan ei käy missään sellaisissa paikoissa koneella(kaan) mistä toisen pitäs pelätä luottamuksen takia. oli salasanat sitte tähtiä tai pieniä sieniä.

En mäkään niitä tallenna koskaan kun kysyy että tallennetaanko. Mutta niin vain yksityisyystiedoista näkyi että siellä mun salasanat ovat. Ei ole kysymys siitä että missä paikoissa käy, musta vaan ei ole oikein että sähköpostien ja kaikkien rekisteröityjen paikkojen salasanat näkyy myös toiselle osapuolelle oli sitten mies tai tatti! Varsinkaan reilua että mun tiedot näkyy ja sen ei!

Mies tietää, tai ainakin osaa arvata mun k'yttämiä salasanoja, mutta enpä usko, että hällä on tarve päästä lukemaan esim. mun tänne kirjoittamia juttuja. En minäkään käy hänen posteja selaamassa vaikka tiedän salasanat...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En mäkään niitä tallenna koskaan kun kysyy että tallennetaanko. Mutta niin vain yksityisyystiedoista näkyi että siellä mun salasanat ovat. Ei ole kysymys siitä että missä paikoissa käy, musta vaan ei ole oikein että sähköpostien ja kaikkien rekisteröityjen paikkojen salasanat näkyy myös toiselle osapuolelle oli sitten mies tai tatti! Varsinkaan reilua että mun tiedot näkyy ja sen ei!

eli kumpi sua nyt kyrpii , se että miehes pääsis sun juttuja kattelee vai se ettet ite pääse miehes juttui kattelee ? :xmas:
mut siis ... mitä väliä tollasella on ? ?

Mä kans jäin miettiin, et mikä siinä nyppii oikeesti... Meillä molemmilla omat koneet. Siitä huolimatta ei tarvi toiselta salata mitään.

Ei sun salasanat pitäs näkyä, jos et niitä tallettele. Ellei sitten miehellä ole joku softa olemassa...

Enpä tiennyt että niitä näkee, en ollut aiemmin osannut penkoa. No nytpä löysin. Selaimesta työkalut > asetukset > turvallisuus
Siellä on ruksi kohdalla "tallenna salasanat" ja sieltäpä sitten katsoin.

Enpä tiennyt että niitä näkee, en ollut aiemmin osannut penkoa. No nytpä löysin. Selaimesta työkalut > asetukset > turvallisuus

Taitaa olla Windows Porvoo teidän käyttis.
Jos siellä on asetuksena että tallentaa ne niin kyllä se silloin tallentaa ne kaikki.
Ja osassa sivuistoissa se vielä kysyy niin jos itse olet niin hölmö ollut että olet vastannut kyllä siihen muista kohtaan niin omahan on vikas.
Miehes on osannut vastata ei.
Mene kursseille vaikka ja hauku sitten vasta syytöntä osa puolta.

Meillä ei ainakaan ole mitään niin salaista sähköpostissa tai muuallakaan että pitäis kiihtyä salasanojen takia.

Alkuperäinen kirjoittaja juupa juu:

Taitaa olla Windows Porvoo teidän käyttis.
Jos siellä on asetuksena että tallentaa ne niin kyllä se silloin tallentaa ne kaikki.
Ja osassa sivuistoissa se vielä kysyy niin jos itse olet niin hölmö ollut että olet vastannut kyllä siihen muista kohtaan niin omahan on vikas.
Miehes on osannut vastata ei.
Mene kursseille vaikka ja hauku sitten vasta syytöntä osa puolta.

Meillä ei ainakaan ole mitään niin salaista sähköpostissa tai muuallakaan että pitäis kiihtyä salasanojen takia.

Meidän koneessa ainakin jos salasanat tallentaa, ni käyttäjätunnukset näkyy normaaleina, mut salasanat aina tähtinä. Aikas outoa, et just siun salasanat näkyis normina ja miehes salasanat tähtinä. Missään en oo törmänny siihen, et tallennetut salasanat näkyis normaalisti vaan aina tähtinä...

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Eikö teillä ole omia käyttäjätilejä koneelle, jos joudutte koneen jakamaan?

tää mullakin tuli mieleen eli jos mies kirjautuu omalle käyttäjätililleen niin oletko varma ettei hänellä näy vastaavasti, eli sun salasanat on tähtinä?

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Mies tietää, tai ainakin osaa arvata mun k'yttämiä salasanoja, mutta enpä usko, että hällä on tarve päästä lukemaan esim. mun tänne kirjoittamia juttuja. En minäkään käy hänen posteja selaamassa vaikka tiedän salasanat...

Sama täällä.
Nyt mulla ei kyllä oo muistissa yhtään salasanaa. Kerran kävi niin, että meillä vietettiin miehen kaverin polttarit ja mulla oli mesessä salasana valmiina, niin muutama niistä tyypeistä meni mun meseen sisään ja keskusteli sitten joidenkin paikalla olevien tyyppien kanssa ja esiintyivät minuna. Onneks sain kuulla siitä samana iltana ja laittelin tekstiviestiä kaikille ketä mesessä on, et en todellakaan oo siellä paikalla ollut. Muutama oli kyllä arvannutkin et en ole oikeesti paikalla kun jutut olivat olleet vähän mahottomia..

Yhteistyössä