suuttuuko miehesi raha-asioista puhumisesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maniokki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Maniokki

Jäsen
15.01.2009
474
0
16
Meillä mies ei voi sietää raha-asioista puhumista, meillä rahat erikseen. Kautta rantain tiedän (okei, olen hieman tutkinut asiaa), että miehellä erilaisia pikkulainoja n. 5000e edestä, joista ei ole maininnut minulle mitään. Milloinkaan ei osta luotolla mun kuullen, mutta oli taas visa-lasku kasvanut monella sadalla eurolla joulun aikaan? Ja kun en enää uskalla alkaa kysellä ja puhua, kun aina suuttuu. Haluaisin päästä näistä pikkulainoista eroon, kun on isotkin asuntovelat molemmilla ym ym...

no meil on yhteiset rahat ja pääsääntöisesti minä hoidan kaikki laskun maksut sun muut rahavirrat. mainitsen vaan sit ohimennen miehelle jos tilin pohja pilkottaa että nyt vyötä tiukemmalle.

Meillä on raha asiat yhteisiä, tiedetään suurinpiirtein paljon kumpikin saa rahaa, lainat yhteisiä yms. Mutta suuttuu mieheni kuitenkin aina vähän ku yritän puhua esim. säästämisestä yms..

Meillä erilliset tilit, mutta yhteiset rahat. Mies käy töissä ja tienaa rahat, minä opiskelin ja nyt odotan maaliskuuta kuin kuuta nousevaa (LA silloin)
Olen hoitanut raha-asiat melkeistään aina.
Pääsen miehen tileille ja hän minun jos siltä tuntuu.
Jos sanon miten jonkun asian kanssa olisi mielestäni tehtävä, niin mies tekee niin jos se on hänenkin mielestään järkevää ja perusteltua.
Esimerkiksi se että pari autoa otettiin pois vakuutuksista, koska eivät olleet käytössä jne.

No on tosiaan omituista jos suuttuu tollasesta. Vaikuttais et on tosiaan jotain salattavaa kun ei suostu puhumaan. Meillä omat tilit ja yhteiset rahat, kaikesta puhutaan eikä kummallakaan todellakaan ole mitään lainoja joista toinen ei tiedä. Ei perheellisellä mun mielestä pidä olla raha-asioita joista toinen ei tiedä.

Alkuperäinen kirjoittaja Olivia:
No on tosiaan omituista jos suuttuu tollasesta. Vaikuttais et on tosiaan jotain salattavaa kun ei suostu puhumaan. Meillä omat tilit ja yhteiset rahat, kaikesta puhutaan eikä kummallakaan todellakaan ole mitään lainoja joista toinen ei tiedä. Ei perheellisellä mun mielestä pidä olla raha-asioita joista toinen ei tiedä.

No oon samaa mieltä, ja aikani oon yrittänyt udella ja kysellä näistä, mutta todella vaikeaa hänellä on puhua. Ei halua apua vastaan näissä asioissa kuulemma!!! Ärsyttää, mutta taidan taas pian ottaa asian puheeksi, eihän tämä näin voi jatkua.

Ei tod. Meillä mies hoitaa raha-asiat. Tai no mä kyllä netin kautta laskut maksan (sen tililtä kellä on rahaa) mutta mies on kuitenkin mua paremmin perillä mihin on varaa ja mihin ei. Mulle nyt ei tulekaan kuin kht ja lapsilisät, ne menee asumiskustannuksiin kaikki. Siirrän sit itselle miehen tililtä rahaa jos tartten, yleensä en tartte ku käydään yhdessä kaupoilla ja mies maksaa aina kaiken. Ja se on tarkka, ei mitää pikavippejä ottais ikinä. Asuntolaina kyllä on, yhteinen.

Meillä on osin yhteiset rahat, osin omat. Se, miten yhteiset rahat käytetään kuuluu molemmille, tehköön omillaan mitä lystää. Tiedän, että on kuitenkin säästäväinen ja ei esim. luottoja harrasta, lähinnä autoon menee rahaa ja vaatteisiin tms. Meillä kuitenkin molemmilla on perhetausta niin erilainen, että rahasta kinastellaan. Mies ei halua puhua. Ei sitä kiinnosta mun raha-asiat eikä halua tilityksiä mihin mä rahani käytän, eikä toisaalta halua puhua omista raha-asioistaan - ovat hänen yksityisasiansa. Mä taas olen utelias ja tahdon pysyä ajan hermolla joka sentistä ja sen vuoksi mä jaan omat ostokseni ja haluaisin tietää miehenkin menot - en siksi että minulla niihin olisi sanomista tai edes halua huomauttaa - vaan siksi että haluan vaan tietää.

Yhteistyössä