Suutuin sitten lapselle vahingosta :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paskamutsi titteli tänne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paskamutsi titteli tänne

Vieras
13v kaatoi kahvikupin laukkuni päälle ja puhelin kastui läpimäräksi. Sanoin hieman kiukkuisesti, että jos meni rikki niin otan sitten sinun puhelimesi.

Pyysin kyllä anteeksi, mutta tyttö alkoi itkemään kun pyytelin anteeksi.

Ja miksikö suutuin? No en tiedä :(
Yleensä lapsi kauheesti pelleillen tekee asioita ja sitten kaatuu tavaroita, kuvittelin tietysti että nytkin pelleillen teki tätä samaa mitä yleensä ja sen takia kuppi kaatui.

Oletko ihan tosissasi? On ihan normaalia harmistua tuollaisesta oli vahinko tai ei, eikä normaali 13-vuotias siitä rikki mene, jos sen näyttääkin. Se kyllä kuulostaa vähän huolestuttavalta, että lapsi alkoi tuollaisesta itkemään.

Kyllä mullakin olisi palanut käämit jos kahvit olisivat kaatuneet puhelimeen ja puhelin mennyt mäsäksi.. Varsinkin jos puhelimeni olisi vahingoittunut ...

Tuskin maailma romahti lapseltasi vaikka suutuit. Tärkeintä on kai se kuuluisa jälkipuinti... eli anteeksipyyntö, halaus ja sovittelu.. Ja ehkä se selitys lapselle miksi niin kauheasti hermostui...

No lapsi alkaa aina itkemään kun häneltä pyytää anteeksi.

Okei, ihanaa kuulla etten ole ainoa joka olisi suuttunut. Vahinko tosiaan oli, eikä millään tavalla lapsen vika, aivan itse olin sen kupin siihen jättänyt

No lapsi alkaa aina itkemään kun häneltä pyytää anteeksi.

Okei, ihanaa kuulla etten ole ainoa joka olisi suuttunut. Vahinko tosiaan oli, eikä millään tavalla lapsen vika, aivan itse olin sen kupin siihen jättänyt

Itse olen joskus itkenyt ns. yhdessä vanhimman lapsen kanssa jonkun riidan päätteeksi. Sellaista se on kun ihmisillä on ne kuuluisat tunteet. Parempi tuntea kuin olla kylmä ja tuntematta mitään. Kai?

Yhteistyössä