suutuisitteko tästä? vaivan nimiasiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tupu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tupu

Vieras
Eilen oli esikoisemme ristiäiset. olimme sopineet, että sukunimi tulee mieheltäni ja toinen nimi minun suvusta. sen lisäksi mieheni halusi vielä kolmannen nimen hänen nimen mukaan. varsinainen etunimi oli ihan keksitty eikä phjautunut kummankaan sukuun.

Itse valitsin toisen nimen edesmenneen isäni mukaan. no, ristiäisissä mieheni kertoi nimestä ja toisen nimen kohdalla sanoi sen tulevan isäni mukaan ja että hänen pappa myös saman niminen. sitten anoppini koko ristiäisten rallatteli, että arvasi ko. nimen, kun se molemmissa suvuissa.

olisitteko suuttuneet? itse näen ihan punaista, koska oli sovittu, että toinen nimi minun suvun mukaan. nyt siis anoppini kuvittelee, että vauva kokonaan nimetty heidän suvun mukaan. lisäksi minulle ristiäisissä olisi paljon merkannut,e ttä äitini ja sisareni olisivat kuulleet nimen tulevan isäni mukaan, mutta nyt tuo mieheni ja hänen suku mitätöi mielestäni asian.

Ihan en nyt ymmärtänyt ongelmaa.

Syytönhän miehesi siihen on, jos hänen pappansa on samanniminen kuin isäsi. Ja kertoihan miehesi kuitenkin sen, että toinen nimi valittiin nimenomaan siksi, että se oli sinun isäsi nimi.

Mulla ainakin oli silloin imetysaikana tunteet niin pinnassa joka asiasta, että tiedä vaikka olisinkin suuttunut. Vaikka nyt lähinnä naurattaisi.

Voithan sä sanoa suvullesi ja vaikka anopillekin, että vauvanne olisi saanut sen nimen, vaikka sitä ei miehesi suvussa olisi ollutkaan.

No toki tuosta suuttua voi mutta tuskin kannattaa! Anopille voit maksella pottuja pottuina pitkin tulwevia vuosia jos haluat, mutta kannattaneeko sekään!

Miehesihän kertoi että toinen nimi valittiin juuri SINUN isäsi mukaan! Se on sattumaa jos se sama nimi on toisellakin suvulla suvussa!

Sanoisin näin että anoppisi on idiootti ämmä mutta jos hän ei tuon pahempi kuitenkaan ole niin anna olla! Kyllähän se nimi kuitenkin on sinun isäsi mukaan, ei sitä tosiasiaa mikään muuta! Ja jos saatte vielä lisää lapsia niin sano miehelles että nimet tulee kokonaan sun suvun puolelta ettei anoppi rallattele niissäkin ristiäisissä!!!

Etteköhän te nyt ristineet oman lapsenne. Taitaa nyt unohtua tässä mustasukkaisuudessa itse päähenkilö. Nimi on tarkoitettu lapselle, ei suinkaan suvullenne muistoksi teille rakkaasta ihmisestä.

Onko väliä kenen mukaan nimi on. Itsehän tiedät eikö tuo riitä?

Anna anopin rallatella ja rauhoitu hyvä ihminen.

Annan ilmaisen vinkin. Älä edes aloita tuota. Se ei johda yhtään mihinkään. Näytä sille paskaläjälle, että sinua ei puheet hetkauta. Kohtele anoppia kuin et huomaisi ivaa ja vittuiluja, mikäli semmosta ilmenee. Se voi jopa lopettaa, JOS SINÄ ET ALOITA.

Minulla on äärimmäisen vaikea anoppi ja 17 vuoden kokemuksella pyydän, älä aloita.

Minä suutuin vähän vastaavanlaisesta asiasta. Valitsimme miehen kanssa yhdessä vauvalle nimen josta luulin että se on meidän itse keksimä eikä keneltäkään sukulaiselta peritty, niin ristiäisissä minäkin kuulin että se oli miehen suvussa kulkeva nimi. Oli petetty olo kun mies ei ollut asiaa aiemmin sanonut.

Toivottavasti tämä vastausvyöry on helpottanut, ei tosiaan kovin iso asia vaikka sapettaakin! Ja pikkuvauvan äiti on tosiaan niin herkässä hormonaalisessa tilassa että vähemmästäkin on pieniä maailmansotia syttynyt! Tiedän omasta kokemuksestani!

Siis tuota.... jos nyt leikitään että isäsi nimi on vaikka Matti. Ja miehesi pappa myös Matti. Jos vauvan toiseksi nimeksi tulee Matti, niin eiköhän äitisi ja siskosi osaa yhdistää pisteet sen suhteen että vauvalla on isäsi nimi toisena nimenä, ja vastaavasti anoppi varmaan tietää poikansa papan nimen. Ihan ilman selityksiäkin.

Voithan tietysti soitella oman sukusi läpi ja selittää että ei, Matti ei ole Matin kaima vaan Matin, ymmärrättekö!1111111111

Alkuperäinen kirjoittaja suuttunut:
Minä suutuin vähän vastaavanlaisesta asiasta. Valitsimme miehen kanssa yhdessä vauvalle nimen josta luulin että se on meidän itse keksimä eikä keneltäkään sukulaiselta peritty, niin ristiäisissä minäkin kuulin että se oli miehen suvussa kulkeva nimi. Oli petetty olo kun mies ei ollut asiaa aiemmin sanonut.

Oletko varma että miehesi edes tiesi että hänellä oli tuon niminen sukulainen?

Minun mieheni ei muista sukunsa toisia nimiä, ei edes veljiensä! Lisäksi ei muista syntymäpäiviä eikä muista nimeltä edes kummejaan! Miehet on näissä asioissa melkoisia lahopäitä!

Mies ei ollut kertonut? :D Voi pojat. Tuo on sitte niin maan perusteellisen turha ja typerä aihe suuttua. Miksiköhän naiset on hankalia? Minä en muista edes hääpäivää, saati kaikkien sukulaisten nimiä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla ainakin oli silloin imetysaikana tunteet niin pinnassa joka asiasta, että tiedä vaikka olisinkin suuttunut. Vaikka nyt lähinnä naurattaisi.

Voithan sä sanoa suvullesi ja vaikka anopillekin, että vauvanne olisi saanut sen nimen, vaikka sitä ei miehesi suvussa olisi ollutkaan.

peesi

Ymmärrän mielipahasi, varsinkin kun anoppi on sen sanoillansa aiheuttanut. Itse reagoisin luultavasti aivan samoin, mutta nyt kun katson tilannettasi ulkopuolelta niin ylireagoinniltahan tuo vähän vaikuttaa, sori. Miehesi kertoi asiat niin kuin ne ovat.

Toivottavasti mielesi on kuitenkin jo parempi.

miehen suvun kanssa on joskus aika vaikeaa olla. kun vähän aikaa kuluu ja katsot taaksepäin ei tuo juttu enää oikeesti tunnu miltään.
lapsella on hyvä nimi, joka sillä on vielä vanhana pappanakin, ei sillä väliä, mitä siitä muut ajattelee.

Kai te kuitenkin annoitte sellaisen nimen, että se on teidän mielestä kaunis ja sopii vauvalle? Ei sillä ole mitään merkitystä, että onko tai eikö ole jollakulla jommankumman suvussa sama nimi.

Laittakaa sitten seuraavalle kaikki nimet sinun suvustasi olkoot ne kuinka epäsopivia tahansa niin sitten olette tasoissa, jos tuo sukulaisuus on lapsen nimessä tärkein tekijä.

Alkuperäinen kirjoittaja Virpi:

Joo, hän itse nimestä puhuessaan kertoi vieraille että kyseessä on suvussa kulkeva nimi ja luetteli ihmiset joilla oli se nimi. Varmasti tyhmää minulta suuttua mutta tunteilleen ei voi mitään, vastasin vaan kun ap kysyi suuttuisinko hänen tilanteessaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Virpi:

Minun mieheni ei muista sukunsa toisia nimiä, ei edes veljiensä! Lisäksi ei muista syntymäpäiviä eikä muista nimeltä edes kummejaan! Miehet on näissä asioissa melkoisia lahopäitä!

peesi, miehet on todella lahopäitä. Mieheni ei muista isovanhempiensa nimiä jne.

Mulla on myös tosi ärsyttävä anoppi ja kiristelen usein hampaita aivan pikkuasioista mitä hän sanoo. ja taitaa olla vähän puolin ja toisin. Joten tavallaan ymmärrän sinua. Oikeastaan ymmärrän tämän niin, että tuo nimiasia on vaan pisara meressä ja oikeasti sinua kismittää jotkut muut jutut mitä on taustalla tuon anopin kanssa. Plus ne hormonit.

Uusimmat

Yhteistyössä