V
v
Vieras
Mitä väliä, unohda! Ja samat sanat nimimerkille Suuttunut.
Pääasia että vauva sai hyvät nimet, eikö?
Pääasia että vauva sai hyvät nimet, eikö?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja suuttunut:Alkuperäinen kirjoittaja Virpi:Alkuperäinen kirjoittaja suuttunut:Minä suutuin vähän vastaavanlaisesta asiasta. Valitsimme miehen kanssa yhdessä vauvalle nimen josta luulin että se on meidän itse keksimä eikä keneltäkään sukulaiselta peritty, niin ristiäisissä minäkin kuulin että se oli miehen suvussa kulkeva nimi. Oli petetty olo kun mies ei ollut asiaa aiemmin sanonut.
Oletko varma että miehesi edes tiesi että hänellä oli tuon niminen sukulainen?
Joo, hän itse nimestä puhuessaan kertoi vieraille että kyseessä on suvussa kulkeva nimi ja luetteli ihmiset joilla oli se nimi. Varmasti tyhmää minulta suuttua mutta tunteilleen ei voi mitään, vastasin vaan kun ap kysyi suuttuisinko hänen tilanteessaan.
Alkuperäinen kirjoittaja tupu:päätellen palautteesta olen tosiaan tulossa hulluksi
en oikeastaan osaa kauhean hyvin eritellä, miksi tuosta niin pahastuin. varmaan 1. se, että oli sovittu, että minä saan päättää toisen nimen ja sitten mieheni piti kuitenkin puheessaan vetäistä siihen pappansa, josta ei ole koskaan edes puhunut mitään 2. en ole ajatellut pahemmin pojalle kasvaessaa höpötellä, mistä nimi tullut, sillä itsehän elämänsä rakentaa vapaana suvusta, mutta se loukkasi, että ristiäisissä ei voinut suvulle tulla selkeää kuvaa taustoista 3. ärsytti, että anoppini sitä mieltä, että kaiken pitää tulla heiltä eli ihan kuin nimi ei voisi olla minun suvusta, vaan kuten rallatteli, niin sellainen että molempien suvussa tai pelkästään heiltä
Alkuperäinen kirjoittaja tupu:päätellen palautteesta olen tosiaan tulossa hulluksi
en oikeastaan osaa kauhean hyvin eritellä, miksi tuosta niin pahastuin. varmaan 1. se, että oli sovittu, että minä saan päättää toisen nimen ja sitten mieheni piti kuitenkin puheessaan vetäistä siihen pappansa, josta ei ole koskaan edes puhunut mitään 2. en ole ajatellut pahemmin pojalle kasvaessaa höpötellä, mistä nimi tullut, sillä itsehän elämänsä rakentaa vapaana suvusta, mutta se loukkasi, että ristiäisissä ei voinut suvulle tulla selkeää kuvaa taustoista 3. ärsytti, että anoppini sitä mieltä, että kaiken pitää tulla heiltä eli ihan kuin nimi ei voisi olla minun suvusta, vaan kuten rallatteli, niin sellainen että molempien suvussa tai pelkästään heiltä
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:Alkuperäinen kirjoittaja tupu:päätellen palautteesta olen tosiaan tulossa hulluksi
1. Etkös sinä sen nimen päättänytkin, satuit vaan päättämään sellaisen joka on myös miehen suvussa? Etkö sinä itse ihan oikeasti tiennyt miehesi papan nimeä?
2. Miksi et itse ristiäisissä sanonut, että halusit nimen koska on myös isäsi nimi, ja onpa sattuma että miehen pappakin on saman niminen? Eikö poikasi mielestäsi voi elää "vapaana suvusta", koska miehesi on hänen ristiäisissään maininnut saman nimisestä papasta?
3. Nimi on molempien suvussa. Tämä on tosiasia. Onko sinusta ikävää, että anoppiasi ilahduttaa lapsenlapsensa nimi?
Alkuperäinen kirjoittaja tupu:Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:Alkuperäinen kirjoittaja tupu:päätellen palautteesta olen tosiaan tulossa hulluksi
1. Etkös sinä sen nimen päättänytkin, satuit vaan päättämään sellaisen joka on myös miehen suvussa? Etkö sinä itse ihan oikeasti tiennyt miehesi papan nimeä?
2. Miksi et itse ristiäisissä sanonut, että halusit nimen koska on myös isäsi nimi, ja onpa sattuma että miehen pappakin on saman niminen? Eikö poikasi mielestäsi voi elää "vapaana suvusta", koska miehesi on hänen ristiäisissään maininnut saman nimisestä papasta?
3. Nimi on molempien suvussa. Tämä on tosiasia. Onko sinusta ikävää, että anoppiasi ilahduttaa lapsenlapsensa nimi?
1. mieheni ei ole koskaan edes tavannut saati sitten puhunut ko. papastaan.
2. toki, pointtini oli vain, että mielestäni olisi ollut kiva ristiäisvieraille, joka oli vain lähisuku, kertoa oikea totuus nimestä. semminkin, kun oli sovittu, että sukunimi mieheltäni ja toinen nimi minulta. mutta ei, piti esittää, että kaikki miehen suvusta.
3. ei ehkä niin vaan lähinnä se, että kaiken pitää tulla juuri häneltä.