Sydämen hakkaaminen ja ahdistava olo rinnassa+ylävatsakipu?rv 25

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Me10
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Me10

Aktiivinen jäsen
28.10.2009
1 598
0
36
Onko kellään vastaavaa?
Mulla oli yö aivan painajaismainen,vatsa sattui ihan kamalasti,erityisesti tuolta ylävatsalta,kuin kiristävä vanne.Ja olo ettei saa happea,vaikka kuinka hengittää.Toistamiseen tälläinen "kohtaús",viimeksi oli n 10 viikkoa sitten ja tk:ssa epäilivät sappikiviä,mutta mitään ei löydetty ja tilanne rauhottui.

Mulla on nyt parempi olo,ahdistus rinnassa kyllä edelleen ja sellainen jännä raskas tunne ja voimattomuus.Mulla on tk lääkäri klo 13.

Mietin vaan onko kellään kokemusta vastaavasta,mitä se voi olla?
Myös turvotus on kovaa ja kokoajan jano ja pissahätä,voiko raskausdiabetes ilmetä perinteisinä pissahätä/jano oireina,kuuluuko nämä muut siihen???
Kutinaa myös jakapohjissa+kämmenissä,mutta ollut jo jonkun viikon ja maksa-arvot otettiin ja ne oli kunnossa.

Kovasti mielellään kuulisin kokemuksia jos niitä on,vaikka kyllä lääkäri sitten tuomionsa kertoo =)

Tuli vaan tuosas mieleen että myös raskausmyrkytys kuulemma voi oireilla noin, itselläni ei sitä epäilty koska verenpaine ok!
Mutta kaikki noi muut oireet voi olla myös sitä.

Mulla ei koskaan oo ollut raskausmyrkytystä ja sanotaan että se olis ennemmin ensisynnyttäjien vaiva ja sitten tietty voi uusia seuraavissa raskauksissa.
Näin mä oon uskonut,mutta voiko siis raskausmyrkytys tulla vielä ensikertaa kahdeksannessa odotuksessa???
Mulla on aina ollut matalat verenpaineet,nyt en tietty tiedä kun 3 viikon takaiset lukemat...

voi kuulemma tulla missä raskaudessa vain. Mulla myös ollut aina matalaverenpaine,että sen puolesta ei huolta.
Toi turvotus ja ylävatsakipu on erityisesti niitä myrkytysoireita.

Hei!

Taidetaan kaikki olla elokuisia tässä pinossa =) Mulla on noita samoja oireita ollut kans jo jonkin aikaa mut mulla syyksi epäillää thyroxin lääkitystä (kilpirauhasen vajaatoiminta). Kävin tänään äippäpolilla asian tiimoilta ja thyroxiniä nostettiin edelleen. Lääkäri sanoi, että baatasalpaaja lääkitysta voisi ajatella, mikä laskisi sykettä, mutta se laskisi myös verenpainetta joka muutenkin on melko matala. Kohdunsuulla kaikki ok. Saikku jatkuu ainakin 11.5 asti. Hengenahdistus tunne lääkärin mukaan on melko tavallinen oire raskauden aikana kun kohtu alkaa ylettyä jo keuhkojen alaosaan mikä estää siis hengittämästä täydellä kapasiteetilla. Korkeasta sykkeestä (mulla ollut 90-110) ei ole kuulema sikiölle haittaa mutta äidille vaan tuottaa juuri tuota epämukavaa oloa.

Alkuperäinen kirjoittaja Mijas:
Hengenahdistus tunne lääkärin mukaan on melko tavallinen oire raskauden aikana kun kohtu alkaa ylettyä jo keuhkojen alaosaan mikä estää siis hengittämästä täydellä kapasiteetilla. Korkeasta sykkeestä (mulla ollut 90-110) ei ole kuulema sikiölle haittaa mutta äidille vaan tuottaa juuri tuota epämukavaa oloa.
Näin mäkin ajattelen että johtuu kohdun kasvusta mutta huolestuin kun yhdessä vatsakivun kanssa.
No nyt on tutkittu,hutkittu,pelästytty ja huokaistu helpotuksesta.
Tk:ssa eivät olleet huolissaan vatsakivusta mutta raskaasta hengityksestä kylläkin ja sydän käyriä ym otettiin ja jo ehdittiin pelästyttää keuhkoveritulppaepäilyllä,mutta kaikki onneksi hyvin!!Mitään syytä ei sen kummemmin löytynyt oireille.

Mä tuun häiritsee teitä elokuisia tuolta heinäkuisista.. :D
Mulla on ollu toi sama vaiva aikalailla samoilta viikoilta, mutta useimmiten ku joutuu istuu.
Nyt oon siis viikolla 30+5.
Mä oon tullu siihen tulokseen että kun istun ni vauva kääntyy johonkin asentoon että painaa keuhkoja sun muita elimiä kasaan..
Toinen mikä yleensä tulee melkeen heti kun toi helpottaa on ihan mieletön pissahätä.

Mulla just tulee toi että sydän hakkaa hullun lailla, ahistaa/sattuu tonne tissien alle ja tuntuu että happi ei riitä.. Joskus menee ihan niin pitkälle että tuntuu että ellei kohta helpota niin taju lähtee..
On tää raskausaika ihanaa.. :headwall:

Yhteistyössä