Sydämen tiheä leposyke yhtäkkiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "1234"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
1

"1234"

Vieras
Mistähän voisi johtua ja onko kenelläkään muulla ollut? Olin menossa nukkumaan, kun yhtäkkiä tuntui, että sydän tykyttää kauheaa vauhtia. Pulssi oli pahimmillaan 95, kun lepopulssini normaalisti on luokkaa 65-70. Kohtaus kesti noin tunnin, olo oli epämukava ja tietenkin todella huolestunut, sitten helpotti ja pulssi palautui normaalilukemiin. Ei ole ennen tälläistä ollut, satunnaisia lisälyöntejä on joskus. Stressaantunut olen kyllä. Pitäisikö mennä tutkituttamaan sydän, vai meneekö normaalin vaihtelun piikkiin?

Mulla on ollut ja välillä tulee edelleen. Tiheä syke kestää tunteja. Sydän on tutkittu, mitään selittävää ei löytynyt. Stressi vaivaa ja aiheuttaa noita. Luulen näin.

Jos nuo toistuvat, niin sitten voisi tutkituttaa. Minulla on sekä harvalyöntisyyttä (tuntuu muljahduksina kun lyöntejä jää väliin) että tiheälyöntisyyskohtauksia silloin tällöin. On tutkittu, mutta mitään ei ole löytynyt. Minulla tiheälyöntisyyskohtauksia on joskus tullut väsymyksen takia, kun vauva on valvottanut ja sitten jos istuma-asennossa haukottelen tai vedän keuhkot täyteen ilmaan silloin kun minulla on maha täynnä. Noissa auttaa lepo ja joskus olen saanut tuollaisen loppumaan vetämällä uudelleen keuhkot täyteen ilmaa ja pidättämällä hengitystä. 95 ei kyllä vielä tunnut mahdottoman nopealta sykkeeltä, se on varmaan epämukavan tuntuista, mutta en tiedä pidetäänkö tuollaista kovin poikkeavana. Minulla on välillä ollut yli 120, tuohon asti olen laskemalla päässyt, lopullista lukemaa en tiedä.

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00087

Mulla tulee joskus noita tiheän sykkeen kohtauksia. Tai siis sydän tikuttaa kamalan nopeasti ja se tuntuu kamalalta. Menee ohi, jos hengitän syvään. Niin lääkäri neuvoi.

Yhteistyössä