Sydän särkyy meidän pojan puolesta ;(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Surku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Surku"

Vieras
Meidän 3-luokkalainen ei pääsekään kauan odotettuun leirikouluun, koska on juuri sairaana. Itkua tuhertaa ja haluaa kovasti parantua, mutta taitaa olla ettei tauti hellitä. Huomenna olisi lähtö ja pe kotiin. Kaikki kaverit menevät tietenkin. ;(
Mulla niin harmittaa pojan puolesta! Miten mä voisin toista piristää ja mikä olisi teidän mielestä hyvä ns."korvaus" kun ei pääse reissuun mukaan? Mikä olis tarpeeksi kivaa tekemistä, että mielipaha edes vähän hellittäs?

Jotenkin vaan tuntuu uusavuttomien höpötyksiltä nuo leirikoulut. Vie metäsn reunaan ja anna sille kompassi, kerro että tutkii siellä kasvistoa ja tarkkailee luontoa.

Kurja juttu :(

Minusta tuntuu, että paras lohdutus olet sinä ja myötätuntosi. Pahin hetki on nyt, mutta sitten se vähän helpottaa kun on jääty kotiin ja vaikka vähän juttelisitte aiheesta, kuinka joskus vain tapahtuu juttuja joille ei kerta kaikkiaan voi mitään. Ihan vaan ajattelen, miten hyvä koti teillä on kun lapsi voi tuntea koko sielunsa kyllyydestä pettymystään ja purkaa sitä. Olen nähnyt ihan liikaa sitä, ettei lapsella ole ketään ymmärtämässä. Olet hieno äiti!

Mieti asiaa siltä kannalta, että teillä on kuitenkin asiat aika hyvin. Sinun lapsesi haluaa mennä leirikouluun, hänellä on kavereita. Itse olisin aikoinani ollut lähinnä helpottunut jos olisin sairastunut, koska en kiusaamisen vuoksi halunnut mennä kouluun ollenkaan. Elämässä tulee pettymyksiä, mutta ne voi kestää jos on ystäviä ja rakkaita tukemassa. Se on kaikkein tärkeintä.

Voi harmi. :(

Jos kipeä on niin ehkä olisi kiva jos hankkisit ison pussin irtokarkkeja ja popcornia, katsoisitte yhdessä peiton alla sohvalla pojan toivomaa leffaa?

Ei mun mielestä mitään överihienoa tekemistä tarvita, elämässä nyt vain välillä tulee pettymyksiä ja huonoa tuuria. Äidin halaus, juttelu ja ymmärrys auttaa jo paljon.

Kiitos teille! Kiva että sain monta näkökulmaa asiaan. Eiköhän me jotain mukavaa kehitellä. Poika on todella reipas ja kovasti menossa harrastuksissaan/leikeissään kavereiden kanssa, mutta vastakohtana haluaa sitten illalla halata ja olla ihan vieressä. Luulenpa, että äiti sai nyt sellaisia ideoita ja neuvoja että tästä harmituksesta selvitään. :)

Ehkä huomisillaksi just joku leffailta herkkuineen, jottei pojan ajatukset kokoajan pyörisi siinä mitä kivaa ne kaverit nyt.. Ja nyt ja nyt tekee siellä.

Yökyläily myöhemmin myös kiva idea.

Kannattaa muistaa että kyse ei ole vaan noista kahdesta päivästä sillä se leirikoulun "puinti" jatkuu koulussa todennäköisesti vielä viikonlopun jälkeenkin ja lapsi on jutuista pihalla. Siksi vähän extrakivaa voisi mielestäni suunnitella tulevaisuuteen :) pettymysten sietämisessäkin on rajansa ja mielestäni jo tuo että jää pois sieltä opettaa sietämään pettymyksiä.

Yhteistyössä