Sydänäänet ei kuulunut ultrassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "epätoivoinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"epätoivoinen"

Vieras
Kävin tänään alkuraskauden ultrassa ja sydänääniä ei löytynyt. Viikkoja pitäisi olla 6+3. Viikkomäärät tosin eivät ole ihan varmoja sillä minulla todella epäsäännöllinen kierto.

Onko muilla kokemusta, että näillä viikoilla ei ole löytynyt sydänääniä? Ultra tehtiin alakautta. Sain uuden ajan kahden viikon päähän ja sitten uusi ultra. Nyt kamala stressi, kun pelkään että sikiö on kuollut :/

On kokemusta vaikken tarkkaan enää muista mikä viikko mutta kyllä se tuo 6 ja jotain taisi olla. Sikiöpussi löytyi ja epäili että olisi tuulimunaraskaus. No parin viikon päästä kyllä kaikki löytyi mitä pitikin eli mun mielestä tuo viikko 6 on aika hölmön aikaista tehdä mitään johtopäätöksiä. Tottakai säikäyttää mutta toivoa ei kannata vielä heittää pois! Onko sulla selkeitä oireita?

Ota rennosti ja odota uutta ultraa. Et voi tehdä asian hyväksi mitään ja stressihän ei tunnetusti ole hyväksi alkuunkaan. Jos sulla on epäsäännöllinen kiertokin niin oin HYVIN TODENNÄKÖISTÄ ettet ole niin pitkällä ja siksi ääniä ei kuulunut. Mä luulin ekassa nt-ultrassa olevani viikolla 12+5 mut olinkin vasta 8+5. Epäsäännöllinen kierto myös. Näkyikö siinä ultrassa mitään/muuta?

Lääkäri sanoi, että löytyi pieni sikiökaiku ja kohdunsuu kuulemma tiukasti kiinni. Kohtu myös kuulemma selvästi suurentunut.

Joku kyseli oireista. Ei ole muita oireita kun arat ja kipeät rinnat.

Ei noilla viikoilla tarvitsekaan kuulua sydänäänet. Viikkoja voi olla kaiken lisäksi vähemmän kasassa kuin mitä laskelmista voisi päätellä.

Nimimerkki vieras näköjään yrittää esiintyä minuna. Menin lääkärille nyt jo, koska pelkään niin kovasti että jotain on vialla ja oli pakko päästä tarkastukseen. Tosin eipä se käynti pelkoa poistanut kun ei niitä sydänääniä kuulunut. ..

Eihän ne sydänäänet noin aikaisilla viikoilla KUULU.

NÄKYIKÖ ultrassa sydämmen syke?

Viikolla 6+ voi aikaisintaan syke näkyä eipä juuri ennen sitä.

Itse kävin 6+3 ultrassa juurikin erinäisten pelkojen vuoksi. Siellä näkyi pieni alkio ja sydämmen syke. Kuulemma, itse en siitä suttuisesta harmaasta kuvasta sykettä nähnyt, mutta ultraava lääkäri näki.

Yhteistyössä