sydänongelmia raskaana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Niin, mulla on viikkoja kasassa 31 ja nyt pari päivää sitten alkoin jonkinlaiset "rytmihäiriöt". Ensimmäisen kerran tuntui, kun olin esikoista nukuttamassa päiväunille. Sen jälkeen on tuntunut usein, tänään jo koko aamun.

Tuntuu siltä, kuin sydän löisi pari kertaa todella lujaa, niin että oikein humahtaa koko kropassa. Tämän jälkeen tulee oikein tuskanhiki ja alkaa huippaamaan ja yököttämään. En ole siis tehnyt mitään erikoisen raskasta, joten tämä alkaa tuntua jo todella oudolta. Kellään kokemusta mistään vastaavasta?

Ja juu, soitan neuvolaan heti soittoajan alkaessa, mutta ajattelin kysyä täältäkin :)

Mulla oli sellaisia lisälyöntejä tai mitä lie taukoja olivatkin.
Siis sydän siirsi yhtä lyöntiä ja pumppasi isomman määrän verta menemään ja seuraava lyönti tuli heti perään. Se oli tosi inhottavaa, mutta meni parissa viikossa ohi.
Sitä oli alkuraskaudessa.

Kannattaa tosiaan käydä tutkituttamassa, ettei ole jotain vakavampaa kyseessä.

Rytmihäiriöt sinänsä on tavallisia raskauden aikana (ja muulloinkin), mutta jos niitä alkaa olla usein, niistä kantsii sanoa neuvolassa. Samoin jos niihin liittyy yhtäaikaisesti mitään muita oireita, niin niistä pitää aina kysästä lääkäriltä.

Eli juu, soitapa neuvolaan. :)