Sydänvikainen lapsi, uuden raskauden seuranta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Odottava"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"Odottava"

Vieras
Hei!

Onko kenelläkään kokemusta uuden raskauden seurannasta synnynnäisen sydänvikaisen lapsen jälkeen? Lähinnä kiinnostaa se, että onko tiedossa mahdollisesti tarkemmin seurattu raskaus, koska synn.sydänvian mahdollisuushan nousee, jos meillä jo yksi lapsi on sydänvikainen. Onko kenelläkää hen.koht. kokemuksia jaettavana?
Kiitos

Meillä on yksi lapsi mutta ei tehdä toista. Sanottiin että jos tekee toisen niin ultraääni on sitten hesassa tarkemmassa syynissä ja sydänlääkärin luona ellei sydänlääkäri tule lähistölle käymään. Eli tuon osalta asiantunteva lääkäri näkee tilanteen. Lisäksi ilmeisesti synnytys oisi helsingissä ellei sydänlääkäri toisin määrää.

Kiitos kun jaoit kokemuksesi.
Tuleepa olemaan mielenkiintoiset kuukaudet edessä. Etelässä olen itsenkin. Onneksi siis kaikki lähellä ;) Toki olen aika alkuvaiheessa, mut kovasti toivon et loppuun asti menee. Mut tässä vaan mietityttää miten tarkkaan tullaan seuraamaan...

[QUOTE="Odottava";29383171]Kiitos kun jaoit kokemuksesi.
Tuleepa olemaan mielenkiintoiset kuukaudet edessä. Etelässä olen itsenkin. Onneksi siis kaikki lähellä ;) Toki olen aika alkuvaiheessa, mut kovasti toivon et loppuun asti menee. Mut tässä vaan mietityttää miten tarkkaan tullaan seuraamaan...[/QUOTE]

Pääsee sydänpolille erikoislääkärin ultraan kun vaan pyytää.

Hyvä tietää, että voi myös itse olla "vaativa". Edellisessä kun sinisilmäisesti "uskoin" lääkäreiden sanomisia enkä osannut vaatia esim. lähtötarkastuksessa kuuluvia sivuääniä sen kummemmin. Meidän lapsen sydänvikahan löydettiin sattumalta vasta lapsen ollessa 2kk!

[QUOTE="Odottava";29383338]Hyvä tietää, että voi myös itse olla "vaativa". Edellisessä kun sinisilmäisesti "uskoin" lääkäreiden sanomisia enkä osannut vaatia esim. lähtötarkastuksessa kuuluvia sivuääniä sen kummemmin. Meidän lapsen sydänvikahan löydettiin sattumalta vasta lapsen ollessa 2kk![/QUOTE]

Jep, vaativa kannattaa olla. Teidän taustalla varsinkin. Jos olisin itse osannut olla niin ehkä esikoiseni olisi elossa...

Yhteistyössä