Hae Anna.fi-sivustolta

**Syitä miksi olen VAPAAEHTOISESTI lapseton**

Viestiketju osiossa 'Vapaaehtoinen lapsettomuus' , käynnistäjänä listataanpa kaikkien perustelut, 15.07.2008.

1. Kelvin Vierailija

Ehkäpä Raisa on vain kylmä ja paska ihminen? Kypsymätön? Tunteeton? Psykopaatti? Ihan hirveä, kamala? Siis niinq hyiiii?

Kamoon. Mitä tahdoitkaan sanoa?

2. OOOOOOO Vierailija

Olen vapaaehtoisesti lapseton koska:

1) Tuhoamalla ympäristöä ihmiskunta tuhoaa elämän edellytyksiä omalta lajiltaan. Tulevaisuudessa niukkuutta tullee enenevissä määrin olemaan esimerkiksi puhtaan hengitysilman, veden ja ruuan suhteen. En halua lapseni kärsivän tällaisissa olosuhteissa.

2) 7 miljardia on isokokoiselle nisäkkäälle aivan liian suuri kokonaisluku. Maailmassa on tuhottomasti liikaa ihmisiä, ja väki vaan jatkaa lisääntymistä. En halua osallistua tähän ylikansoittamisprosessiin.

3) En halua joutua kertomaan lapselleni, että ihmiset ovat kyllä hyvän aikaa tienneet mitä ylikuluttamisesta ja ympäristön riistämisestä seuraa, mutta että ahneus ja mukavuudenhalu on mennyt silti edelle. Että näin me ollaan mietitty teitä tulevia sukupolvia! Tehän voitte nyt sitten yrittää ratkoa näitä monen sukupolven aikana aiheutetun ympäristötuhon seurauksia!

4) Minua ei kiinnosta raskaana oleminen, synnyttäminen tai imettäminen. Olen kaiken kaikkiaan varsin epäkiinnostunut lisääntymään, vaikka hyvin riittoisasta suvusta olenkin. Olen miettinyt voisiko tämä kohdallani jossain määrin perustua luontaiseen tarpeeseen suojella omia jälkeläisiä: Maailma on menossa paskaan suuntaan -> Parempi jättää lisääntymättä, koska jälkeläisillä on huonot edellytykset selvitä.

Ps. Pidän lapsista. Yritän myös ymmärtää niitä jotka lapsia haluavat, enkä halua heitä tuomita. Kuitenkin, siinä vaiheessa kun lasten hankkimista miettii, en näkisi haitallisena miettiä niitä omia halujaan ja "oikeuksiaan" pidemmälle.

3. Mörri Vierailija

En halua yhtään lasta tähän maailmaan.

Niin kauan kun jaksan muistaa, minut on aina mitätöity, lytätty ja lannistettu. En milloinkaan kelvannut kenellekään, varsinkaan isälleni. Vaikka kuinka yritin, en koskaan ollut riittävän hyvä, riittävän ahkera, riittävän tottelevainen, riittävän kunnollinen vanhemmilleni enkä koskaan pärjännyt riittävän hyvin sosiaalisesti, harrastuksissani enkä koulussa kelvatakseni heille saati että he olisivat olleet minusta iloisia tai ylpeitä.

Sensijaan tukkapöllyjä, piiskaa ja henkistä sekä sosiaalista tylyttämistä sain, ja sain jatkuvasti kuulla etten ikinä kelpaa yhdellekään työnantajalle tai yhdellekään toiselle puolisoksi. Opin, että kun ei tee yhtään mitään, niin ei tee mitään virheitäkään, ja opin puolustautumaan passiivis-aggressiivisesti.

Peruskoulu oli helvetti. Jatkuvaa, päivittäistä terroria. Vain harrastukset soivat hiukan helpotusta kiusaamiseen ja ahdisteluun. Onneksi lukiossa ne pahimmat tyypit häipyivät kuka minnekin: töihin, vankilaan, päihdehuollon asiakkaiksi. Lukiossa hiukan helpotti.

Kun aikoinaan valmistuin yliopistolta, isäni reaktio oli "Olisit säkin päässyt sieltä nopeammin ulos, jos olisit vähän keskittynyt opintoihis etkä luuhannut osakunnan tyyppien kanssa." Ei sen kummempia onnitteluja.

Työelämä on ollut jatkuvaa jäiden polttamista ja pakkopullaa. Olen tietoisesti yrittänyt välttää kaikkea vastuun ottamista ja olen ottanut päämääräkseni "mahdollisimman suuri hyöty mahdollisimman vähällä yrittämisellä." Sillä jos ei tee mitään oma-aloitteisesti, ei tee virheitäkään eikä tule rangaistuksiakaan.

Miksi haluaisin yhtään lasta tähän maailmaan? Tietäisin, että olisin täsmälleen yhtä huono vanhempana kuin oma isäni ja äitini, ja kohtelisin omia lapsiani samalla tavoin kuin he minua: kuin paskaa. Lapsillani olisi kuitenkin minun geenini, ja kaikki minun heikkouteni ja vikani. En todellakaan halua yhdenkään avuttoman ja puolustuskyvyttömän lapsen joutumaan käymään läpi sitä samaa helvettiä. Rakastan omia lapsiani niin paljon, etten salli heidän syntyvän tänne.

Elämä on julma ja sairas rangaistus, ja mitä nopeammin sen saa suoritettua ja mitä vähemmän ihmisellä on sitoumuksia tätä maailmaa ja toisia ihmisiä kohtaan, sitä helpommalla siitä myös pääsee.

4. Ei ole koskaan ollut minkäänlaista mielenkiintoa koko touhua kohtaan. Yhtä hyvin voisi kysyä, miksi en ole adoptoinut kadulta juoppoa kotiini asumaan. Kumpikaan ei parantaisi elämääni millään tavalla vaan päinvastoin estäisi minua elämästä sellaista elämää kuin haluan. Totta puhuen en pysty täysin ymmärtämään, mitä vanhemmat tuossa touhussa näkevät enää 2000-luvulla.

5. vierailija Vierailija

- Haluan nähdä eri maita ja kulttuureja mahdollisimman paljon
    - Käytän rahani mielummin muuhun
    - Mutta minulle riittää parisuhde - aikuistenvälinen rakkaus suhteessa, jossa on paljon aikaa hemmotella ja kohdistaa kaikki huomio toiseen
    - Koen että lapsesta saisi sisältöä elämään, mutta siinä mukana tulee niin paljon huonoa, jota en elämääni halua
    - Lasten kasvatus on vaikeaa
    - Kulutusyhteiskuntaa on helpompi boikotoida, kun ei ole lapsia!!!

6. vierailija Vierailija

* Maailma on ylikansoittunut muutenkin
    * Perhe ei ole minulle tärkeä/en halua ydinperhettä. Lapsi ei toisi elämääni minkäänlaista lisäarvoa - pelkästään rajoitteita
    * En muutenkaan halua omistaa yhtään mitään/ketään, joten minulla ei ole tarvetta jatkaa OMAA sukua ja saada OMAA lasta
    * En pystyisi kasvattamaan lastani haluamallani tavalla tässä yhteiskunnassa

7. vierailija Vierailija

Lapsia hankkineet ystäväni vaikuttavat stressaantuneilta ja onnettomilta kovin usein. Mitään kivaa ei koskaan ehdi tehdä, kun on lapset: Lähdetkö kuutamouinnille - no en kun on lapset, mennäänkö keikalle - en kun on lapset, oisko ravintolassa tai elokuvissa käynti mitään - ei kun on lapset, haluaisitko viettää leffaillan - en kun on lapset....

En pilaisi omaa elämääni sellaiseksi mistään hinnasta.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri