Syke & mini-minialkio

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Myy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Myy

Vieras
Hei!

Onko kellekaan (kirjoitan ulkomailta niin a"":t puuttuu...) sattunut vastaavaa: kavin eilen ultrassa rv 6+2. Tiedan paivan tarkkaan, koska raskaus on saanut alkunsa IVF hoidosta). Tarkoitus oli vain tarkistaa, etta kaikki on kunnossa. Noh, laakari ultrasi ja ultrasi, muttei saanut nakyville kuin raskauspussin. Viiden min. ihmettelyn jalkeen han totesi, etta syke kuuluu! Ja tosiaan, tasainen jumputus kuului ja syke hypahteli monitorissa. Lopulta han totesi, etta kylla siella alkio on, mutta hyvallakin tahdolla arvoituna koko on 1,5 mm mika vastaa viikkoja 3??? Sain uuden ajan viikon paahan, mika on tassa tilanteessa tietysti _ikuisuus_.

Onko kellekaan sattunut vastaavaa? En edes ymmarra miten 1,5 mm alkiossa voi olla sydan?? Eiko sen pitais ilmestya vasta kun alkio on n. 4 mm paikkeilla?

Surullinen Myy

En ole lääkäri joten tämä on nyt tätä mutu-tietoa...

Joko lääkäri kuuli sinun sydänäänesi tai kohdun ulkopuolella on myös raskaus, siis kohdunulkoinen.

Minulle on kerrottu, että syke voidaan erottaa vasta rv 6, alkion kokoasioista en osaa sanoa mitään.

Toivottavasti kaikki menee hyvin!

Minulla ei nähty tuossa vaiheessa kohdussa vielä mitäään. Joku pienen pieni piste, josta ei osattu sanoa varmuudella, onko kehittyvä alkio. Sykettä ei erotettu. Lääkäri ei uskonut viikkojen pitävän paikkaansa. Vielä rv8, kun syke jo kuului, viikot heittivät, mutta niskapoimussa viikot vastasivat jo todellisuutta... Eli jostain syystä alkuraskauden ultraus osoitti minulla, että raskaus olisi alkanut todellisuutta myöhemmin... Niin ja toisaalta, minulla on ollut kohdun ulkopuolinenkin, joten tuskinpa tuossa siitä on kyse... Minulla repesi jo rv 6+4 munatorvi siihen kuntoon, että leikkauspöytä odotti... Ja kipuja oli... Kyllä lääkäri tietää, mistä syke tulee (luulisi)... Tsemppiä sinulle! Minä henk.kohtaisesti luulen, että sikiö vastaa omaa arviota viikoistasi, jolloin siis syke voi kuulua, mutta ultralla tuli koossa vain mittausvirhe alakanttiin...

Hei,

kiitoksia kaikista vastauksista! Itsekin pohdin et voisko olla niin, että syke kuului kohdunulkoisesta raskaudesta ja kohdussa on toinen alkio, jonka kehitys on pysähtynyt (nyt oon toisella koneella, niin ääkkösetkin löyty). Varmaan todennäköisyys tollaseen on kyllä aika alhainen. Ja mitään kipua tai edes tiputteluvuotoahan mulla ei ole ollut.

Ja kiitos tsempityksistä! Tosi mystiseltä tilanteelta vaikuttaa, ja saa nyt nähdä miten tän viikon saa kulumaan. Oon varmaan seuraavassa ultrassa ihan jo hermoraunio...

Myy

Tuli vaan mieleen että puhuitteko lääkärin kanssa samoista viikoista? Jotkut lääkärit nimittäin ilmoittavat sikiön iän, eivät raskauden kestoa, niissähän on kahden viikon ero. Ja rv 5-6 ei alkio ole vielä kovin iso vaikka syke voi kuulua. Tsemppiä uuden ultran odotteluun, varmasti pitkiä päiviä...

Sykkeen pitäisi kuulua/alkion näkyä kun hedelmöityksestä on 21 päivää eli se kolme viikkoa. Mulla näky viikolla 6+4 6,7mm pituinen alkio joka kooltaan vastasi viikkoja 6+1, eli kyllä se sun lääkäri taisi tarkoittaa nyt kolmea viikkoa hedelmöityksestä.

Yhteistyössä