Sykettä ei näkynyt, mutta ei kai vielä voisikaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miettijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miettijä

Vieras
Menkoista ei voi päätellä raskauden kestoa, joten kävin alkur. ultrassa. Lääkäri arvioi että noin 6 viikkoinen raskaus olisi kohdussa. Sykettä ei näkynyt, kuulemma ei pitäisikään mutta mua stressaa. Eikö muka 6+ viikolla vielä kaikilla koneilla näy. Kun nyt sitten vielä kummittelee mielessä tuulimunan mahdollisuus. Millaisilla viikoilla on teillä näkynyt/ei näkynyt sykkeet ja onko päättynyt onnellisesti?

tuolla viikolla näky sykkeet ja gyne teki dopplerilla sisäkautta tutkimuksen. mahan päältä ei varmaan oiskaan saanu sykkeitä vielä näkyviin. onnellisesti päätty ja 3-vuotias taapero voi ja kasvaa hyvin :heart: :heart: :heart:

Mulla näky syke 6+1 alkuraskauden ultrassa. Varoiteltiin kyllä, ettei syke välttämättä näy, minäkään kun en ollut viikoista ihan varma. Mutta siis, syke näkyi ja kaikki meni hyvin loppuun asti.

mulle lääkäri sano että ennen vk7 ei mielellään edes ota ultraan koska siellä ei välttämättä näy muuta ku pussi.
Mulla ei näkyny 6+5 mitään muuta ku pussi josta ei edes voinu sanoa että onko pussissa elämää. nyt se "ehkä täällä jotain kaikua näkyy" nukkuu tuossa vieressä.

Mulla taas syke näkyi vasta 7+4 viikolla, mutta ymmärrän huoles, mäkin olin alussa ihan paniikissa kun ei ekassa ultrassa näkynyt. Hyvin on kuitenkin kaikki mennyt vaikka alkuun ei meinannut tietää onko sikiö kuollut vai onko sitä ollenkaan masussa. Mulla on itseasiassa tänään laskettu aika, joten älä ap menetä toivoas. :)

mulla näky heikosti vipattava syke 6+3 vai mitä se mahto olla... menkkojen mukaan ois ollu 8+ viikkoja mutta ultrassa tarkentui pari viikkoa pienemmäksi... niin ja sisäkautta ultrattiin.

Yksityinen klinikka ei ottanut ultraan (siis lapsettomuusklinikka) ennen ku 7 viikkoa täynnä, just siitä syystä ettei käy noin kun sulla, että kaikki varmaan ok, mutta syke ei vielä vaan näy. Joten relax!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Mulla näin:
Yksityinen klinikka ei ottanut ultraan (siis lapsettomuusklinikka) ennen ku 7 viikkoa täynnä, just siitä syystä ettei käy noin kun sulla, että kaikki varmaan ok, mutta syke ei vielä vaan näy. Joten relax!!!

no joo mutta mistä sitä ees tietää onko niitä viikkoja se seitsemän vai ei jos ei ole yhtään hajua koska raskaus olisi voinut alkaa?

ekaa odottaessa plussasin 4kk jälkeen viimeisistä menkoista ja todellisuudessa olin saanut plussan juuri hedelmöittymisen/kiinnittymisen jälkeen kun ekassa ultrassa ei meinannut näkyä kuin piste, viikon päästä näky pieni pussukka ja siitä kahden viikon päästä päästiin mittaamaan sikiö ja se oli sillon sitten viikkoja 7+ jotain...

Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
Alkuperäinen kirjoittaja Mulla näin:

no joo mutta mistä sitä ees tietää onko niitä viikkoja se seitsemän vai ei jos ei ole yhtään hajua koska raskaus olisi voinut alkaa?

ekaa odottaessa plussasin 4kk jälkeen viimeisistä menkoista ja todellisuudessa olin saanut plussan juuri hedelmöittymisen/kiinnittymisen jälkeen kun ekassa ultrassa ei meinannut näkyä kuin piste, viikon päästä näky pieni pussukka ja siitä kahden viikon päästä päästiin mittaamaan sikiö ja se oli sillon sitten viikkoja 7+ jotain...

Juurikin näin, että menkkojen mukaan PERINTEISESTI laskettuna olisi jotain 8+. Mutta kun on kierto +40pv niin eipä se voisi juuri enempää ollakaan. Ultraaja oli kai kokenut (ikäloppu huuhkaja), mutta jotenkin oudosti se sen teki. Alakautta ultrasi ja hädin tuskin "huulien" väliin sen anturin laittoi. Senkin sanoi vaan, että noin 6 viikkoista vastaa, ei koneella mitannut tms. Mulla 3 muksua, ei yhtään km takana. Plääh.

munassa on vain ne pussit ilman sikiötä. eikö lääkäri sanonut että näkyikö alkio? alkio noilla viikoilla ainakin pitää näkyä. ei tuulimuna ole sellainen mihin kehittyy alkiokin mutta ei sydäntä. se on sitten keskeytynyt km.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
6+3 näkyy, se näkyy 4 viikkoa hedelmöittymisestä, jos on näkyäkseen.

Mut onko sulla 6+ vai 5+ viikko?

No en minä nyt sitten sitä tiedä, kun sanoi vain että "noin 6 viikkoinen". Ja sanoi, että on juuri sellainen löydös kuin "noin kuusi viikkoisen" pitääkin olla. Lääkärin mielestä sykettä ei kuulunutkaan vielä näkyä. Kai se sitten on 5+. Raskaustestit ollu plussaa noin 2 viikkoa. Että se on varmaan just sen 5+ ja nyt toivotaan että kaikki on hyvin.

voi olla hedelmöittynyt myöhemmin,käy reilun viikon päästä uudelleen. mulla on epäilty tuulimunaa mutta hedelmöittyminen oli tapahtuinut 9pv heitolla ja siksi vauva oli pienempi kuin kuukautisten mukaan

Yhteistyössä